Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-04-12, 16:59
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rootbit
Svar ja.
Så den extra allmänna beredning som Carlsson kallar till redan torsdag förmiddag, och som skall hållas fredag morgon..och som han inte vill berätta i förväg vad den skall handla om...just den beredning där han berättar att han tänker avgå i mars -96 i samband med den extra partikongressen....hur förklaras den då ?
Senast redigerad av natteknik 2015-04-12 kl. 17:05.
Citera
2015-04-12, 17:00
Medlem
ieshos avatar
Hur det nu än förhåller sig så är Christer Pettersson och Eugene de Kock kvalificerade mördare. Personer som "löjtnant X" är nog mest lekfulla.

Citera
2015-04-12, 17:10
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Det är inte otroligt att paramilitärer såsom AGAG eller Barbrogruppen tvingade Carlsson att lämna posten av hänsyn till rikets säkerhet. Det gipsade benet talar i sådana fall för att Carlsson inte ville avgå frivilligt.
På vilket sätt skulle riket bli säkrare genom att tvinga Carlsson till avgång?
Citera
2015-04-12, 17:15
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natteknik
Så den extra allmänna beredning som Carlsson kallar till redan torsdag förmiddag, och som skall hållas fredag morgon..och som han inte vill berätta i förväg vad den skall handla om...hur förklaras den då ?

Var har du för fakta som stödjer det? Ingvar Carlsson angav "personliga skäl" till varför han avgick. Det var en presskonferens omgärdad av fler frågetecken än svar. Det märkliga är att det än idag är så.
Senast redigerad av rootbit 2015-04-12 kl. 17:31.
Citera
2015-04-12, 17:20
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Var har du fakta som stödjer det? Ingvar Carlsson angav "personliga skäl" till varför han avgick. Det var en presskonferens omgärdad av fler frågetecken än svar. Det märkliga är att det än idag är så.
Mona Sahlin beskriver det hela i sin biografi "med mina ord"
Citera
2015-04-12, 17:25
Medlem
Kan det finnas en koppling mellan Sydafrika och polisspåret?

Eugene de Kock var i Sverige för att knäppa Palme och assisterandes av en grupp högerextrema polismän?

Det är bekräftat sedan tidigare att spionen Craig Williamson fanns i landet under mordnatten. Kanske hade denne Williamson haft i uppdrag att knyta kontakter med extremister inom den svenska polisen eller säkerhetspolisen?
Citera
2015-04-12, 17:25
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
På vilket sätt skulle riket bli säkrare genom att tvinga Carlsson till avgång?

Ett statsministermord är ett utmärkt tillfälle för fienden att skaffa sig en "agent in place". I Storbritannien gjorde man bedömningen att det Golitsyn sa var sant. Givet Sveriges samarbete med Storbritannien ser jag det inte som uteslutet att man gjorde samma bedömning här. Att Carlssons avgång kom 9 år efter palmemordet kan tyckas märkligt. Å andra sidan var detta kanske resultatet av 9 år spanande. Vem vet. Man måste dessutom sätta det här i relation till det politiska klimatet som rådde på den tiden.

Jag säger inte att min ståndpunkt är fakta. Jag säger att det KAN vara så och att Golitsyns uppgifter togs på allvar i Storbritannien. Det som försvårar situationen är Carlssons vägran att kommentera uppgifterna. Han har ingenting att tjäna på att hålla tyst givet att han nu har rent mjöl i påsen.
Senast redigerad av rootbit 2015-04-12 kl. 17:31.
Citera
2015-04-12, 17:27
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natteknik
Mona Sahlin beskriver det hela i sin biografi "med mina ord"

På tal om opartisk källa?

Om det är någonting man kan säga om SAP så är det väl att de skyddar partiet in i det sista.
Citera
2015-04-12, 17:27
Medlem
Durgedurgs avatar
Kan man på nåt sätt identifiera mannen på nyhetsbilden på aftonbladet som identisk med "Eugene de Kock" då jäklar är man nåt stort på spåret
Citera
2015-04-12, 17:29
Medlem
Durgedurgs avatar
Däremot är det ju sensationellt att han av alla befinner sig på arlanda just den tidpunkten på väg från sverige. DET borde utredas tungt i botten. för då har man en chans att sätta en person i konspirationen!

Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Aftonbladets uppgifter inger inte så mycket hopp om jag skall vara ärlig.
Är det inte bättre än att spaningsledningen går igång på uppgifter från Sten Flygare om att EDK var i Stockholm för att se det som ett genombrott i Sydafrikaspåret är förutsättningarna att lösa mordet ganska små. Får hoppas att det finns mycket mer än så. Jag utesluter inte alls att det är EDK på bilden men att hoppa ifrån det till att peka ut honom som gm är att ta några steg för mycket på en och samma gång.
Citera
2015-04-12, 17:32
Medlem
Kenny Kuks avatar
Visst är det här också Eugene? http://imgur.com/XS1EUzF Samma haka, näsa och mun.
Citera
2015-04-12, 17:34
Medlem
Nog är utseendet slående likt alltid. Än mer intressant är hans klädsel, speciellt den mörka rocken som stämmer överens med mordplatsvittnens beskrivning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in