2015-04-09, 20:53
Medlem
bristpafantasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Rent hypotetiskt.
Lagstadga bort monogami. Eller rättare sagt tillåt månggifte för män.
Det får nog upp ögonen på en del män och kanske framförallt kvinnor.

Tillåt könssegregerade skolor. Det är ju skönt för flickorna att slippa bli trakasserade.

Ändra så att hot och våld i hemmet skall inte avgöras i rätten utan av en familjemedlem.

Tillåt lättare aga i korrigeringssyfte.

Svenska män kanske gillar det, svenska kvinnor knappast men de kommer ju ändå bara få en örfil tills de till slut ser "ljuset".
Fantastiskt förslag, min vän!

Jag menar, alla vill ju att ens dotter skall rappas offentligt om hon är så pass oansvarig så att hon blir våldtagen.

Jag tror tyvärr också att detta är det enda sättet för vissa människor att förstå vad islam faktiskt innebär. Tvinga ner skiten i halsen på Maj-Britt, 57, i någon trygg förort som röstat på Socialdemokraterna i hela sitt liv, och hon kommer börja förstå vad fan det är hon har röstat för ...
Citera
2015-04-11, 20:06
Medlem
Monkeyspanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Rent hypotetiskt.
Lagstadga bort monogami. Eller rättare sagt tillåt månggifte för män.
Det får nog upp ögonen på en del män och kanske framförallt kvinnor.

Tillåt könssegregerade skolor. Det är ju skönt för flickorna att slippa bli trakasserade.

Ändra så att hot och våld i hemmet skall inte avgöras i rätten utan av en familjemedlem.

Tillåt lättare aga i korrigeringssyfte.

Svenska män kanske gillar det, svenska kvinnor knappast men de kommer ju ändå bara få en örfil tills de till slut ser "ljuset".

Ja, säga vad man vill om muhammedaner, men pli på sina fruntimmer har de i alla fall.
Citera
2015-04-11, 22:43
Medlem
Hur anpassar vi lättast svenskar till islam ?
Är det någon svensk som vill anpassa sig till islam ? Finns det några fördelar tillex för mig?
För utom att jag får ha 4 fruar - men det får man inte i Sverige.
Citera
2015-04-11, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyspank
Ja, säga vad man vill om muhammedaner, men pli på sina fruntimmer har de i alla fall.

jo, mannen bestämmer och kvinnan lyder...
Citera
2015-04-12, 04:51
Medlem
Chili-cheese19krs avatar
Allâh (´azza wa djall) sade:

أَفَبِهَذَا الْحَدِيثِ أَنتُم مُّدْهِنُونَ

”Vågar ni visa er ringaktning för detta budskap?”1

Allâh (subhânah) fördömde dem för att vilja kompromissa vid fel tillfälle. De ville kompromissa med en Skrift som skall förkunnas, skiljer mellan sanning och falskhet och som det skall bitas fast i med kindtänderna.

De ville kompromissa med en Skrift som hjärtan fäster sig vid, som man krigar och sluter fred för och som man håller fast vid utan att avvika till höger eller vänster från den för något annat.

De ville kompromissa med en Skrift som har den suveräna och unika rätten till domslut, som man bråkar för, vars ljus är den enda vägledningen till de högsta målen och som är det enda botemedlet.

Denna Skrift är existensens själ och skapelsens liv. Lyckan roterar kring den. Den leder till framgång och visar vägen till räddningen.

Denna Skrift är en stig till vägledningen och ett ljus till insikterna.

Hur kan de då kräva att det kompromissas med en Skrift lik denna? Den har inte uppenbarats för kompromisser. Den har uppenbarats i sanning och för sanningen. Kompromisser görs endast i samband med en stark falskhet som inte kan avvärjas eller en svag sanning som inte kan etableras. I detta fall blir man tvungen att lämna något av sanningen och göra något av falskheten. Men hur skall man kompromissa med Sanningen som ligger bakom all sanning?

156:81

Källa: http://www.darulhadith.com/v2/en-kompromisslos-skrift/
Citera
2015-04-12, 12:04
Medlem
Tror mig ha förstått mig på Islams värdegrund ganska bra:

http://questioning-islam.com/2014/10/23/download-a-free-copy-of-arabic-for-unbelievers/
Citera
2015-05-30, 01:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chili-cheese19kr
Allâh (´azza wa djall) sade:

أَفَبِهَذَا الْحَدِيثِ أَنتُم مُّدْهِنُونَ

”Vågar ni visa er ringaktning för detta budskap?”1

Allâh (subhânah) fördömde dem för att vilja kompromissa vid fel tillfälle. De ville kompromissa med en Skrift som skall förkunnas, skiljer mellan sanning och falskhet och som det skall bitas fast i med kindtänderna.

De ville kompromissa med en Skrift som hjärtan fäster sig vid, som man krigar och sluter fred för och som man håller fast vid utan att avvika till höger eller vänster från den för något annat.

De ville kompromissa med en Skrift som har den suveräna och unika rätten till domslut, som man bråkar för, vars ljus är den enda vägledningen till de högsta målen och som är det enda botemedlet.

Denna Skrift är existensens själ och skapelsens liv. Lyckan roterar kring den. Den leder till framgång och visar vägen till räddningen.

Denna Skrift är en stig till vägledningen och ett ljus till insikterna.

Hur kan de då kräva att det kompromissas med en Skrift lik denna? Den har inte uppenbarats för kompromisser. Den har uppenbarats i sanning och för sanningen. Kompromisser görs endast i samband med en stark falskhet som inte kan avvärjas eller en svag sanning som inte kan etableras. I detta fall blir man tvungen att lämna något av sanningen och göra något av falskheten. Men hur skall man kompromissa med Sanningen som ligger bakom all sanning?

156:81

Källa: http://www.darulhadith.com/v2/en-kompromisslos-skrift/

Va yrar du om ? helig , jo tjena

Ta dit muslimtrams ( arabiska hemliga trams texter ) och dra från mitt land. Jag behöver inte lära mig ett enda dugg av ondskans bok, Koranen i dess ursprungliga form. I detta land behandlar vi kvinnor som lika värda och inte som sex-slavar med halva värdet. Här hoppar vi inte på barn som en brunstig best. Islam har ingenting att lära ett kristet vackert folk. så någon anpassning till fåniga Islam är det sista jag och mitt folk kommer att göra, hellre dör vi, som korsriddare.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in