2015-04-11, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Fast min fråga är vad det ger för intryck av SD:s relation till fascismen. Var finns det icke-fascistiska i ledningen som utgör motpolen till H&K:s halvfascism? Framstår inte ledningen som fascister, stalinister eller valfri totalitär rörelse genom sitt beteende?

Vad är det för politik som ledningen är rädd att SD ska tappa, om man helt bortser ifrån personfrågor och säger att alla inblandade har välbetalda konsultuppdrag att gå till imorgon?

Fast vi har väl sett det här många gånger förut: när trotskisterna försökte infiltrera sossarna, när nyliberalerna tog över moderaterna, när stureplanscentern infiltrerade folkrörelsen centerpartiet...

Sen trodde jag inte att Kasselstrand och Hahne smutsade ner sig genom att springa nassarnas ärenden. Det är jag fortfarande tveksam till, men vi får se. Man väljer udda sängkamrater ibland för att få makt. Men deras ja till Palestina tillsammans med 68-influerade S borde kanske ha väckt varningssignalerna tidigt. Skitfråga för de flesta SD:are som de gjorde till en stridsfråga.
Citera
2015-04-11, 10:08
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
SD ökar i ny mätning. Endast ett fåtal verkar bli upprörda över att några SDare utreds. Känns helt rätt om de sparkar ut dessa SDUare efter hur de bettet sig i vänstermedia.

ja, det var lömskt av SDU:arna att springa till EXPO och expressen och medvetet läcka ut information om angelägenheter som borde hanterats internt. eller hur var det nu?

Citera
2015-04-11, 10:09
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
SD ökar i ny mätning. Endast ett fåtal verkar bli upprörda över att några SDare utreds. Känns helt rätt om de sparkar ut dessa SDUare efter hur de bettet sig i vänstermedia.
Jimmie har sagt i vänstermedia att det är bra att ha kontakt med vänsterextrema Expo eftersom de har ett av Sveriges få åsiktsregister . Det är helt sanslöst.

Givetvis ökar det enda invandringskritiska partiet i opinionen just nu. Om du inte var en idiot skulle jag uppmana dig att försöka tänka lite längre. Jag har röstat på SD efter att moderaterna bestämde sig för att go full retard. Den här soppan har gett mig en del nya insikter om partiets ledare som gör det mycket tveksamt om de kan få min röst igen.
Senast redigerad av Finisterre 2015-04-11 kl. 10:14.
Citera
2015-04-11, 10:11
Medlem
Citat:

Mätningen - som inte är statistiskt säkerställd alls - har knappast klaffat samtidigt som konflikten (även om konflikten kanske inte alls sänker deras siffror). Jag föreställer mig att opinionsmätarna genast satt igång med ny undersökning just för att mäta skandalen som skedde efter denna mätning (jag tror inte de kommer hitta så stora skillnader. Däremot är egna förbannade medlemmar SD:s farligaste fiende och till slut kan Sverige bli trött på alla skandaler som aldrig tar slut, speciellt inom ett parti som fortfarande inte kommit åt någon makt).
Senast redigerad av adminulator 2015-04-11 kl. 10:28.
Citera
2015-04-11, 10:18
Medlem
KometenKommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Jimmie har sagt i vänstermedia att det är bra att ha kontakt med vänsterextrema Expo eftersom de har ett av Sveriges få åsiktsregister . Det är helt sanslöst.

Sinnessjukt. Allt samröre med vänsterextremister och anti-demokrater som Expo borde rendera en omedelbar uteslutning. Och att SD ännu inte har lyft frågan om kriminaliserande av privata åsiktsregister och spionerande på svenska privatpersoner (alla uthängningar) är snudd på skandal.
Citera
2015-04-11, 10:21
Medlem
sherms avatar
Citat:
Kan du länka till det påståendet??
Citera
2015-04-11, 10:27
Medlem
Finisterres avatar
http://www.expressen.se/nyheter/funnits-intressen-att-destabilisera-partiet/
Citera
2015-04-11, 10:33
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Men det är ju klassisk McCarthyism och utgör en integral komponent i denna importerade ideologi: "You damn pinko commie!" är lika nytt som deras "PK!" som amerikanska konservativa använt i 40 år i en hopplöst omöjlig föreställning att även USA:s media styrs av ett PK-censurorgan (ja, det är sant, i västvärldens mest konservativa land som har Fox som största nyhetskälla). (Dessförinnan har England, Frankrike och t.o.m Soviet alla anropat "PK!" ("PC") som skällsord sedan över hundra år tillbaka, men termen har först nyligen nått Sverige, där alla ahistoriska typer tror att det är en splitterny upptäckt som specifikt handlar om svenska förhållanden)

Va?

Uttrycket "politiskt korrekt" har varit common currency i Sverige sedan 90-talet. Fanns kanske redan på 80-talet.

USA är inget konservativt land och amerikanska "konservativa" är i allmänhet inte konservativa i andra ögon än deras egna. Det handlar istället om någon slags extrem liberalism med ofta frireligiös infattning. Ja, dess opinions- och mediaklimat är ganska värdestyrt, ungefär som det svenska fast med lite olika tabuobjekt och inte lika extremt.

Var vänlig belägg att Storbritannien och Frankrike skulle ha använt uttrycket så långt tillbaka i tiden!

Ja, uttrycket skall ha använts i Sovjet. Har hört sägas att det var där det uppstod. "PK" betecknade där dock ett ideal av strömlinjeformad uppslutning kring den totalitära och mordiska kommunistregimen. Begreppet hade positiv laddning.
Senast redigerad av Överliggaren 2015-04-11 kl. 10:50.
Citera
2015-04-11, 11:11
Medlem
Busstations avatar
Citat:

Den mätningen lär ju dock med största sannolikhet vart gjord innan utredningarna började.
Citera
2015-04-11, 11:25
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Den mätningen lär ju dock med största sannolikhet vart gjord innan utredningarna började.
Högst oklart om det finns något som helst orsakssamband mellan den antirasistiska nazistjakten och partiets opinionsökningar. Det är snarare den verkligheten ifråga om det ökade missnöjet med massinvandringen som driver på detta.

Att vissa lojalister vill tillskriva opinionsframgångarna till antirasistisk nazistjakt beror väl snarare på att de söker legitimeringsgrund med ljus och lykta.
Citera
2015-04-11, 11:38
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Kan du länka till det påståendet??

Åkesson ger sitt stöd till Karlssons åtgärd i senaste Expressen-intervjun. Tyvärr, måste jag tillägga.
Citera
2015-04-11, 11:42
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:

Jag har inte sett något belägg för att Jimmie skulle ha sagt något sådant. Kan du försöka länka eller förtydliga vad du menar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in