Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.Felixius
Olsson är formidabel. Dramaturgin har varit lysande från början till slut.
1. Förrädarna får ett brev där de meddelas att de är misstänkta för brott och ombeds svara.
2. Ungtupparna i SDU går ut i media (vilket SD var säker på skulle hända; vilket stärks av Karlssons intervju i P1 häromdagen då han säger att SD vill att det skall vara offentligt)
3. SD säger först att det inte vill bemöta SDU då processen måste löpa ”rättsäkert”.
4. SD går sedan ut med ”bevis”, presenterade av Jomshof (medlemsregistret i orätta händer), sedan av Karlsson (rasismen på restaurangen) med hänvisning att de anklagade har gått ut i media.
5. Sedan kommer Olsson, bödeln i undersökningskommissionen, och meddelar att samtliga misstänkta skall uteslutas.
Fantastiskt. Stalin ler nog i sin grav.
Är det inte fantastiskt hur Olsson, medlemsutskottets ordförande, klarar av att se in i framtiden och på ett så rättvist objektivt vis kan ta ställning till alla fallen utan att ens ha fått in svar än från de anklagade?

Inklusive den person som man avser utesluta som inte ens är medlem. Märks att man verkligen tittat på varje enskilt ärende noggrant.
Men om jag ska vara ärlig.
Vilket jävla sovjetparti man har stött alltså. Jag visste att interndemokratin var bedrövlig, men att det var så här illa? det trodde jag faktiskt inte. Jag hade tidigare ett gott intryck av både Karlsson och Jomshof...
Ifall Kasselstrand väljer att bilda ett nytt part efter att han kastats ut, så kommer jag att stötta dessa istället. Det vore troligen bra om vi fick ett parti till på högerkanten nu när SD går in och triangulerar den politiska mitten som de gör. Jag tror inte att det vore omöjligt för ett avpolleterat SDU att bilda nytt parti och dra till sig stora mängder kompetens och väljare från det stalinistiska SD.
Jag tror till och med att ett sådant parti, med rätt publicitet, har möjlighet att ta sig in i riksdagen redan till nästa val. Då en stor del av SDs väljare skulle gå över till dessa.