2015-04-11, 04:36
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Du vänder på kronologin. Deras hätska attacker i media kom EFTER att kasselstrand och Hahne redan var körda (dom var körda i samma ögonblick som Hahne vann i Sthlm)

Njae. http://www.dn.se/debatt/helt-fel-lata-almqvist-ga/ Den de försvarar är alltså det här stolpskottet: https://www.youtube.com/watch?v=Uy_TdgrbLrc
Citera
2015-04-11, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Ja, det är ju inte en slump att partiledningen valde - som så många gånger förr - att läcka alla dessa uppgifter till media. Karlsson vet att SD blir mer aptitretliga för den liberalkonservativa bourgeoisen om man använder medias språkbruk och tar krafttag mot "neofascismen". SD vet också att de måste rensa ut de unga "halvfascistoida" männen med ariskt utseende om de ska fånga alla missnöjda folkpartister, kristdemokrater och moderater. Försiktigt anpassat mediavokabulär, frack, Gantkostym, kräftskiva och socialkonservatism är deras ideal. Sedan måste de klippa banden helt till de nyttiga idioterna på Avpixlat och Exponerat också, de behövs inte längre.

Javisst, det var bättre förr när BSS marscherade på gatorna. De var en riktig maktfaktor*skratt*

De här snubbarna är lika vilsna som kommunisterna med alla bokstavskombinationer.
Citera
2015-04-11, 07:33
Medlem
Accubonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Denna diskussion om vilka distrikt hit och dit som stödjer SDU kan ju bara sluta på ett sätt: Vissa av distrikten är väldigt influerade av SDU-ledningen och deras etnonationalistiska kuppförsök mot Sverigedemokraterna. Det handlar om exempelvis Dalarna och Göteborg. Detta är distrikt då ledningen har dessa åsikter, däremot inte alls medlemmarna.

Det vi ser nu är alltså att stödet för herrar Hahne och Kasselstrand är väldigt bräckligt till och med inom SDU. De lär åka ur snabbare än kvickt. Kanske kan de bilda ett nytt 0,1%-parti?
Har du några belägg för att SDU-ledningen är etnonationalister? Presentera gärna dem isåfall. Senast för någon månad sedan uttalade sig Hahne i media om att han stod bakom den öppna svenskheten.

Och också, att du har mage att anklaga andra för att vara "etnonationalister" när dina tidigare inlägg i tråden ger vid handen att du inte ens förstått vad kulturnationalism och etnonationalism syftar till. I ett tidigare inlägg verkar du ju tro att är man kulturnationalist så anser man att vem som helst oberoende av hudfärg kan tillåtas få bli medborgare i landet medan etnonationalister då antar jag implicit inte anser detta. Du verkar verkligen inte förstått någonting.
Citera
2015-04-11, 07:36
Bannlyst
Ni som reagerat så starkt på detta och som tycker ledningen gjort helt fel, blir ni glada eller ledsna av att läsa om den senaste opinionsmätningen?
Citera
2015-04-11, 07:39
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Felixius
Olsson är formidabel. Dramaturgin har varit lysande från början till slut.

1. Förrädarna får ett brev där de meddelas att de är misstänkta för brott och ombeds svara.
2. Ungtupparna i SDU går ut i media (vilket SD var säker på skulle hända; vilket stärks av Karlssons intervju i P1 häromdagen då han säger att SD vill att det skall vara offentligt)
3. SD säger först att det inte vill bemöta SDU då processen måste löpa ”rättsäkert”.
4. SD går sedan ut med ”bevis”, presenterade av Jomshof (medlemsregistret i orätta händer), sedan av Karlsson (rasismen på restaurangen) med hänvisning att de anklagade har gått ut i media.
5. Sedan kommer Olsson, bödeln i undersökningskommissionen, och meddelar att samtliga misstänkta skall uteslutas.

Fantastiskt. Stalin ler nog i sin grav.

Är det inte fantastiskt hur Olsson, medlemsutskottets ordförande, klarar av att se in i framtiden och på ett så rättvist objektivt vis kan ta ställning till alla fallen utan att ens ha fått in svar än från de anklagade? Inklusive den person som man avser utesluta som inte ens är medlem. Märks att man verkligen tittat på varje enskilt ärende noggrant.

Men om jag ska vara ärlig.
Vilket jävla sovjetparti man har stött alltså. Jag visste att interndemokratin var bedrövlig, men att det var så här illa? det trodde jag faktiskt inte. Jag hade tidigare ett gott intryck av både Karlsson och Jomshof...

Ifall Kasselstrand väljer att bilda ett nytt part efter att han kastats ut, så kommer jag att stötta dessa istället. Det vore troligen bra om vi fick ett parti till på högerkanten nu när SD går in och triangulerar den politiska mitten som de gör. Jag tror inte att det vore omöjligt för ett avpolleterat SDU att bilda nytt parti och dra till sig stora mängder kompetens och väljare från det stalinistiska SD.

Jag tror till och med att ett sådant parti, med rätt publicitet, har möjlighet att ta sig in i riksdagen redan till nästa val. Då en stor del av SDs väljare skulle gå över till dessa.
Senast redigerad av Sockerpappan 2015-04-11 kl. 07:52.
Citera
2015-04-11, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Accubond
Har du några belägg för att SDU-ledningen är etnonationalister? Presentera gärna dem isåfall. Senast för någon månad sedan uttalade sig Hahne i media om att han stod bakom den öppna svenskheten.

Och också, att du har mage att anklaga andra för att vara "etnonationalister" när dina tidigare inlägg i tråden ger vid handen att du inte ens förstått vad kulturnationalism och etnonationalism syftar till. I ett tidigare inlägg verkar du ju tro att är man kulturnationalist så anser man att vem som helst oberoende av hudfärg kan tillåtas få bli medborgare i landet medan etnonationalister då antar jag implicit inte anser detta. Du verkar verkligen inte förstått någonting.

Å andra sidan har ju Hahnes och Kasselstrands försvarare ropat högt både här och på Avpixlat att de minsann inte är Socialkonservativa utan sanna nationalister. Ja, jag fattar den bristande logiken i påståendet, men det är ju vad de hävdat. Jag har själv suttit i diskussioner och bett dem förklara sig men det kan eller vill de inte.

Deras förespråkare har hävdat att de är de sanna nationalisterna medan de andra SD:arna inte är riktiga nationalister. Jag har svårt att den skiljelinjen rör sig om något annat än etnonationalism kontra kulturnationalism!? Deras anhängare är alltså etnonationalister men inte de själva?
Citera
2015-04-11, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Är det inte fantastiskt hur Olsson, medlemsutskottets ordförande, klarar av att se in i framtiden och på ett så rättvist objektivt vis kan ta ställning till alla fallen utan att ens ha fått in svar än från de anklagade? Inklusive den person som man avser utesluta som inte ens är medlem. Märks att man verkligen tittat på varje enskilt ärende noggrant.

Men om jag ska vara ärligt.
Vilket jävla sovjetparti man har stött alltså. Jag visste att interndemokratin var bedrövlig, men att det var så här illa? det trodde jag faktiskt inte. Jag hade tidigare ett gott intryck av både Karlsson och Jomshof...

Ifall Kasselstrand väljer att bilda ett nytt part efter att han kastats ut, så kommer jag att stötta dessa istället. Det vore troligen bra om vi fick ett parti till på högerkanten nu när SD går in och triangulerar den politiska mitten som de gör. Jag tror inte att det vore omöjligt för ett avpolleterat SDU att bilda nytt parti och dra till sig stora mängder kompetens och väljare från det stalinistiska SD.

Vad menar du med högerkanten? På vilket sätt höger?
Citera
2015-04-11, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Ni som reagerat så starkt på detta och som tycker ledningen gjort helt fel, blir ni glada eller ledsna av att läsa om den senaste opinionsmätningen?

De är ju rätt självklart att partiet ökar när man kör en mittenpolitik istället för en extrempolitik. Vi har ju redan sju redan djupt ideologiskt kulturmarxistiskt drivna partier som fullständigt skiter i verkligheten. Vi behöver inte ett till djupt ideologiskt drivet parti...
Citera
2015-04-11, 07:49
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockySvensson
Vad menar du med högerkanten? På vilket sätt höger?

SD gör ju nu sitt allra yttersta för att placera sig i mitten politiskt, mellan de båda blocken, för att locka till sig invandringskritiska röster från båda politiska sidor.
Detta är smart. Men eftersom de nuvarande borgliga partierna ännu inte har skärpt till sig så öppnar det alltså nu återigen upp tomrum på högersidan, som ett nybildat parti skulle kunna fylla.

Så framförallt menar jag att det nya partiet skulle kunna vara ett mer borgligt/eventuellt även (liberalt/frihetligt) inriktat invandringskritiskt parti.

Hahne ville ju göra SD lokalt i Stockholmsstad mer borgligt/högerinriktat. Jag tror det finns plats för ett sådant parti även på riksnivå.

Men kanske de även skulle kunna passa på att vara ett parti som är en liten aning mer raka i sin invandringskritik än vad SD är.
Senast redigerad av Sockerpappan 2015-04-11 kl. 07:52.
Citera
2015-04-11, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Hahne ville ju göra SD lokalt i Stockholmsstad mer borgligt/högerinriktat. Jag tror det finns plats för ett sådant parti även på riksnivå.

Men kanske de även skulle kunna passa på att vara ett parti som är en liten aning mer raka i sin invandringskritik än vad SD är.

Stureplansstockholm har mycket litet intresse för rasism eller annan diskriminering baserad på etnicitet, då de gillar att vara kosmopolitiska och världsvana, äta mat från världens alla hörn osv. och har New York som högsta måttstock. Visst, för tillfället hör man även där lite grumlande om muslimer, då muslimer är vår tids pinana-åsna sedan 911 + Irakkriget med alla dess flyktingar hit orsakade av USA:s oprovocerade attack på en suverän nationstat och dess enorma anti-islamkampanj i samband med det (först för att sätta ihop ett falskt case för krig, och sedan för att ursäkta det), men stureplan är betydligt mer fokuserat på klass. En cool svart kille med bra inkomst går förbi kön långt före en halvpank vit långtradischaffis (en pank ocool svart snubbe kommer iofs aldrig att komma in någonsin, men den lite omedevetna, strukturella rasismen spelar en underordnad roll till socioekonomisk ställning).
Senast redigerad av adminulator 2015-04-11 kl. 08:34.
Citera
2015-04-11, 08:35
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve

Glada naturligtvis!! Är du dum eller!? Alla vill att Sd ska bli största parti utom vänsterpacket som är rikt repressenterade i tråden och de vill naturligtvis att det ska gå dåligt.

Men som vanligt ger all uppmärksamhet bra eller dålig ökande opinionssiffror. Vänstertrollen skiter på sig av ilska. Vi jublar!
Citera
2015-04-11, 08:43
Medlem
donthackmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Glada naturligtvis!! Är du dum eller!? Alla vill att Sd ska bli största parti utom vänsterpacket som är rikt repressenterade i tråden och de vill naturligtvis att det ska gå dåligt.

Men som vanligt ger all uppmärksamhet bra eller dålig ökande opinionssiffror. Vänstertrollen skiter på sig av ilska. Vi jublar!

Så alla som inte röstar SD är vänsterpack? Otroligt bra verklighetsförankring du har grabben..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in