Citat:
Ursprungligen postat av
ujhs
Bara en fråga...hur fan hade du tänkt få en riksdagsmajoritet för en sådan politik?
Tiden kommer tvinga oss till det. Det eller att gå under som nation och folk.
Citat:
Ursprungligen postat av
ujhs
En miss gjorde du i resonemanget! Det är bedydligt viktigare att stjäla sossar och moderater (och väljare från andra partier) än att göra MEDLEMMARNA till viljes! Det finns cirkus 7 miljoner väljare kontra 17000 medlemmar. Dessa medlemmar är några promille av valmanskåren och i princip helt oviktiga för mandatfördelningen.
Men detta tycks inte medlemmarna ha fattat.

Citat:
Ursprungligen postat av
ujhs
Men vad är det som är så svårt att förstå? VAr och en måste väl begripa att medlemmarna är tämligen oviktiga för partiets inflytande i riksdagen. Tycker du det skulle vara konstigt om partiledningen ser medlemmarna mer som besvärande än som en tillgång?
Antingen trollar du hejdlöst dåligt eller så är du SDs sämsta valarbetare.
Citat:
Ursprungligen postat av
ujhs
Ja, detta är min bild också. kickar man några dussin medlemmar och tar ungdomsförbundet i örat så tror jag man direkt har 5-10 procentenheter mer i väljarkåren.
Lite grann så där nonchalant örfilar upp en handfull offentligt så kommer en halv miljon människor komma springande för att få vara med i just det partiet? Hur gammal är du egentligen? Läser du bara serietidningar och tittar på tecknat?
Citat:
Ursprungligen postat av
Krakem
Det är väl ganska underförstått att man inte är? Vad är detta för dumheter?
Bonusen av Karlsson per inlägg alltså. "Det viktiga är makten och inte ideologin". Jävlar vilken idiot.
Citatet är alltså från ujhs. Det där var verkligen inte min uppfattning om partiet när jag lämnade M för SD. Makten är belöningen för att man har en ideologi eller bedriver en politik som är åtråvärd och efterfrågad. 7K har allesammans lämnat ideologin och för dem är det bara makten som hägrar. Jag trodde SD var annorlunda.
Jag ska fundera över helgen, men jag kommer sannolikt kontakta SD i nästa vecka och säga upp medlemskapet. Så känns det just nu. Det må så vara att 7K är katastrof, men om många protesterar mot det som pågår just nu inom SD så kanske det blir en skärpning. Det här är otillständigt!