2015-04-11, 01:47
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1

Eftersom han nämner Kasselstrand vid namn så borde väl en anmälan för förtal inte vara helt främmande?

http://www.sydsvenskan.se/sverige/jag-ar-faktisk-forbannad-pa-dem-de-uppfor-sig-som-omogna-smabarn/
Bra poäng. Det är ju för övrigt lite av en tradition att högt uppsatta SD:are döms för förtal. De tror att det är fritt fram att säga vad som helst om vem som helst.
Citera
2015-04-11, 01:49
Medlem
Dr.Felixiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Du måste förstå hur människor fungerar. De flesta (med råge) svenskar är människor som inte är kapabla att forma en egen världsbild utan de absorberar världsbilden som är officiell i samhället. Det är bara att läsa på FB så får du se vilka mentala skygglappar svensken har.

För att förstå identitärerna så måste vi gå tillbaka nästan hundra år i historien, när de judar som drev och sponsrade de kommunistiska revolutionerna i Europa efter första världskriget fick se dem gå om intet i de flesta fall på grund av att proletariatet blivit indoktrinerat i stockkonservativa kristna värderingar av normsättande institutioner som prästerskap, tidningar och utbildningsväsende.

Därför grundade en rik jude Frankfurtinstitutet där en grupp judar utvecklade kulturmarxismen. Denna är en grupp koncept och ideverktyg vars syfte är att bygga det kommunistiska samhället bakvägen genom att ersätta de gamla auktoriteterna med nya kulturmarxistiska auktoriteter som predikar kulturmarxistiska värderingar. Därmed skulle proletariet marineras i kommunism redan från barnsben och kommunism skulle bli mainstream inifrån.

Det är vad vi har idag. 68orna gjorde inte uppror mot auktoritetssamhället för att befria svensken som de själva trodde, 68orna gjorde uppror mot auktoritetssamhället i egenskap av nyttiga idioter så att de gamla auktoriteterna kunde ersättas av nya auktoriteter som kolporterar kulturmarxistiska ideer.

Identitärerna som inte verkar förstå vad det är för slags människor de har att göra med vill nu göra samma sak med betydligt mindre resurser och kompetens. Kulturmarxismen kan inte utmanas och besegras med mindre än att man informerar vad den består utav, varför den uppfanns, av vem och vad den syftar till.

Se på Sverigedemokraterna, de är genommarinerade av kulturmarxistiska ideer och koncept. Ändå ser jag dumskalle efter dumskalle sitta och hävda att SD är mot kulturmarxism. De förstår uppenbarligen inte vad kulturmarxism är. De är precis den sortens skygglappsmänniskor som kulturmarxismen var menad att fånga och kontrollera.

Jag tror att Hahne och Kasselstrand fungerat som nyttiga idioter för identitärerna med betoning på idiot. Identitärerna siktade kanske på att ta över efter Kasselstrand efter att Kasselstrad tagit över efter Åkesson och hivat ut fyrorna och deras frillor från partiet. Vem vet vad deras plan var.

Till sist, den globala kapitalismen är en temporär företeelse eftersom den bygger på välståndsöverföring från de rika nordeuropebefolkade länderna till tredje världen, samtidigt som dessa lländer destabiliseras ekonomiskt och socialt genom globalisering och mångkultur. Förr eller senare brakar det ihop. Dagens Sverige är lika hållbart som Sovjetunionen eller Jugoslavien.

Jag värdesätter detta inlägg då det på ett pregnant sätt skildrar skeendena utifrån en mycket bestämd, och förstås konspiratorisk, nationalistisk och närmast reaktionär, möjligen fascistisk synpunkt. Det blir dock off-topic att gå in närmare på dess innehållsliga fördelar och brister, men det är mycket bra formulerat.
Citera
2015-04-11, 01:51
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Det är tydligen helt okej inom ett parti med "nolltolerans" mot rasism att dyrka ett främmande land som steriliserar afrikaner och förbjuder giftermål mellan icke-judar och judar - och judar som inte anses vara tillräckligt "renrasiga"! I Sverige gäller dock "öppen svenskhet" och integration.

Hahne och Kasselstrand följde ju egentligen nolltoleransen till punkt och pricka i Palestina-artikeln.
Inte räknade man väl med att den skulle komma att användas godtyckligt av zionisterna i partiledningen vad gäller annat än rasism. Så var trots allt Åkessons ord, att nolltoleransen även gällde annat (oklart vad).
Senast redigerad av sherm 2015-04-11 kl. 01:54.
Citera
2015-04-11, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Nu öppnar du upp för en hel del kritik. Du ger ett totalt infantilt intryck i de flesta av dina inlägg men anledningen till att du inte fått höra det är att du samtidigt framstår som en god människa, fast korkad. När du börjar ifrågasätta andras förståndsgåvor så kan tonen snart förändras.

Jag kan göra mig mottaglig för sådana som tycker att politiker alltid bör vara ärliga och uppriktiga! Men det är är för min del inget större problem att acceptera! Du kan ju t ex berätta när senast något av riksdagens republikanska partier väckte frågan om att avskaffa kungahuset.

Om du inte har har koll på det svaret, så kan du väll tillstå att lögn och hyckleri är oändligt mycket viktigare än att basunera ut vad man egentligen vill, trots priset för detta.
Citera
2015-04-11, 01:54
Medlem
Durcherrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Magnus Olsson i medlemsutskottet går nu ut med att han redan bestämt sig. Samtliga ska uteslutas:

Bevisningen:

NU:s ständiga flörtande med SDU, som förmodligen bara till väldigt liten del varit besvarad, visar sig nu utgöra en tung anledning till att de vettiga i SD utesluts...

Helt sanslöst språk mot partikamrater:

Eftersom han nämner Kasselstrand vid namn så borde väl en anmälan för förtal inte vara helt främmande?

Olsson tror även att SD kommer att skapa ett nytt ungdomsförbund:

http://www.sydsvenskan.se/sverige/jag-ar-faktisk-forbannad-pa-dem-de-uppfor-sig-som-omogna-smabarn/

Magnus Olsson tillsattes väl som lydig stjärtgosse åt Karlsson på bekostnad av en mer utbildad fritänkande individ? Vilken rövslickare.

Nån som vet vad hans arvode från partiledningen ligger på?
Citera
2015-04-11, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Det är väl ganska underförstått att man inte är? Vad är detta för dumheter?

Bonusen av Karlsson per inlägg alltså. "Det viktiga är makten och inte ideologin". Jävlar vilken idiot.

Jaså........hur är det nu....voterar riksdagen efter antalet mandat eller efter ideologisk renlärighet?
Citera
2015-04-11, 01:58
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Magnus Olsson tillsattes väl som lydig stjärtgosse åt Karlsson på bekostnad av en mer utbildad fritänkande individ? Vilken rövslickare.
Enligt Dragan Klaric är det så:
Citat:
Innan 2010 var Magnus Olsson i stort sett obefintlig i Malmö. Lars-Johan Hallgren var SD Malmös ordförande och var kompetent i sitt arbete. Det som då inträffade i Malmö efter valet 2010 var i stort sett att Mattias Karlsson tillsammans med Per Ramhorn utövade påtryckningar mot de folkvalda kommunfullmäktigeledamöterna i Malmö att välja Magnus Olsson till kommunalråd i Malmö fastän denna tjänst skulle ha gått till Lars-Johan Hallgren. Hallgren var mer kompetent och kunnig men då Hallgren ogillades av Mattias Karlsson så gjorde Karlsson allt han kunde för att se till att få väck Hallgren. Idag kan vi ju se skörden av Mattias Karlssons arbete, vi har Per Ramhorn i riksdagen som vice gruppledare, riksdagsledamot och kommunfullmäktigeledamot för SD Malmö och Magnus Olsson är suppleant i partistyrelsen, ledamot i valberedningen distrikt syd, regionfullmäktigeledamot i region Skåne, kommunfullmäktigeledamot och kommunalråd för SD i Malmö. Så säg mig tror ni inte att Magnus Olsson står i tacksamhetsskuld till Mattias Karlsson?
http://www.klaric.se/?p=494
Citera
2015-04-11, 02:00
Medlem
thewellovedones avatar
Jag undrar när vi ska komma vidare från despot- och uteslutningsryktena om Karlsson och SDU? för hittills har faktiskt ingenting hänt i praktiken förutom tjafsande både i partiet och på Flashback. Varför inte bara komma med beslut från SD angående detta för nu snurrar rundgången som en propeller på den här tråden, oavsett vad någon skriver på den här tråden nu så har minst tio personer redan skrivit samma sak.
Citera
2015-04-11, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeffrey.L.Dahmer
Självklart prioriterar man ideolog. Det skulle vara helt ok för dig om SD kopierar sossarnas partiprogram rakt av, och spetsar till med mer feminism och hbtq-rättigheter än sossarna redan har för då kan man få makt?

Undrar om Bylund körde med självironi när han skev SDs vallåt 2006.

Låter precis som det han och övriga SD-ledningen håller på med i detta nu.
https://www.youtube.com/watch?v=k0s8WFVWK40

Men, nu sätter du paralleller mellan det ett parti säger och det ett parti egentligen står för!

Om SD kunde få många väljare att tro att det är ett socialdemokratiskt parti så kunde SD få ytterligare någon miljon väljare! Jag begriper inte varför så många tycker att SD ska vara ärliga med sin politik! Fattar ni inte att SD kan vinna miljontals röster på att LÅTSAS vara vänster? Herregud.....inse att SD inte tappar väljare högerut (ja, några promille till SvP)...så SD kan i princip framställa sig som vänsterpartister för att stjäla röster.........men, detta är tydligen obegripligt för vissa....istället ska SD gå ut med en högerinriktad nationalistisk retorik...som skrämmer bort väljare! Jisses, hur dum får man vara?
Citera
2015-04-11, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Statsministern är en korkskalle men det kan vi lämna därhän. Att han vill stämpla SD som fascistiskt är av politiskt taktiska skäl men det blir inte sant för det. Det finns ingenting med SD som är fascistiskt. Nu gillar jag inte heller det högt uppskruvade tonläget från någondera sida och uttrycket "halvfascistiska" var över gränsen men faktum kvarstår att när man agerar mot dem som vill radikalisera partiet så visar man kritiker som hävdar att SD är extrema att de har fel.

Redan har det uttryck jag tidigt använde dykt upp åtminstone i AB : auktoritär ledarprincip.

Det är en grundbult i klassisk skolboksfascism. Liksom föraktet för de demokratiska spelreglerna.

Detta är två ingångar till fascismanklagelser att lägga till de tidigare.

Poängen är att anklagelseakten blivit starkare mot SD, inte svagare. Den tidigare barocka tesen att SD är fascistiskt kan nu helt enkelt inte avfärdas kategoriskt, utan blir en tolkningsfråga.

Sedan är det möjligt att det finns en beredvillighet hos media att ta ett tuktat, "antirasistiskt" SD i sin famn - men det ska man nog inte vara säker på.
Citera
2015-04-11, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Menar du att man ska be Expo att LÅTSAS hålla rent mot fascism och rasism? Eller att man ska utesluta tillräckligt många för att få det att verka som om kontrollfunktionen fungerade?

Kommer du ihåg när det larmades om fekalier i IKEAS mandeltårtor?

Responsen blev en massa tester av IKEA som avslöjade mer fekalier i mandeltårtorna - vilket ju var förutsättningen för att seriöst tackla problemet, eller hur? Bra reklam, rentav, att VERKLIGEN gå till botten med nolltoleransen mot fekalier i mandeltårtor.

Hur många mandeltårtor tror du IKEA skulle sälja om man oavbrutet, flera mandatperioder på raken fortsatte att larma i pressen om fekalier i mandeltårtorna?

Skulle det vara lika bra PR då?

Tänk ett steg till.............hur ska Ikea få trovärdighet för att det inte finns fekalier i tårtorna? Är det genom att vägra testa tårtorna eller att kassera ett stort antal tårtor?
Citera
2015-04-11, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Bara en fråga...hur fan hade du tänkt få en riksdagsmajoritet för en sådan politik?

Tiden kommer tvinga oss till det. Det eller att gå under som nation och folk.

Citat:
En miss gjorde du i resonemanget! Det är bedydligt viktigare att stjäla sossar och moderater (och väljare från andra partier) än att göra MEDLEMMARNA till viljes! Det finns cirkus 7 miljoner väljare kontra 17000 medlemmar. Dessa medlemmar är några promille av valmanskåren och i princip helt oviktiga för mandatfördelningen.
Men detta tycks inte medlemmarna ha fattat.

Citat:
Men vad är det som är så svårt att förstå? VAr och en måste väl begripa att medlemmarna är tämligen oviktiga för partiets inflytande i riksdagen. Tycker du det skulle vara konstigt om partiledningen ser medlemmarna mer som besvärande än som en tillgång?

Antingen trollar du hejdlöst dåligt eller så är du SDs sämsta valarbetare.

Citat:
Ja, detta är min bild också. kickar man några dussin medlemmar och tar ungdomsförbundet i örat så tror jag man direkt har 5-10 procentenheter mer i väljarkåren.

Lite grann så där nonchalant örfilar upp en handfull offentligt så kommer en halv miljon människor komma springande för att få vara med i just det partiet? Hur gammal är du egentligen? Läser du bara serietidningar och tittar på tecknat?

Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Det är väl ganska underförstått att man inte är? Vad är detta för dumheter?

Bonusen av Karlsson per inlägg alltså. "Det viktiga är makten och inte ideologin". Jävlar vilken idiot.

Citatet är alltså från ujhs. Det där var verkligen inte min uppfattning om partiet när jag lämnade M för SD. Makten är belöningen för att man har en ideologi eller bedriver en politik som är åtråvärd och efterfrågad. 7K har allesammans lämnat ideologin och för dem är det bara makten som hägrar. Jag trodde SD var annorlunda.

Jag ska fundera över helgen, men jag kommer sannolikt kontakta SD i nästa vecka och säga upp medlemskapet. Så känns det just nu. Det må så vara att 7K är katastrof, men om många protesterar mot det som pågår just nu inom SD så kanske det blir en skärpning. Det här är otillständigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in