2015-04-10, 23:35
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Du vänder på kronologin. Deras hätska attacker i media kom EFTER att kasselstrand och Hahne redan var körda (dom var körda i samma ögonblick som Hahne vann i Sthlm)

Alldeles riktigt, det kom besked från partiledningen om att de skulle uteslutas, inlindat i "bla bla bla medlemsutskottet (Mattias Karlssons tama jyckar) bla bla bla måste utreda noga bla bla bla vi ser allvarligt på det här bla bla bla..." men med det egentliga och glasklara budskapet: ni är uteslutna, börja packa.

Sedan, efter det, började Mattias och hans gäng börja lalla: "...det var rätt som vi gjorde, för titta, de är inte tysta och lojala...".

Lite som: "...det var rätt att jag slog kärringen, för titta vad hon gjorde sen, hon gick ifrån mig!".
Senast redigerad av Frappant 2015-04-10 kl. 23:38.
Citera
2015-04-10, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Du vänder på kronologin. Deras hätska attacker i media kom EFTER att kasselstrand och Hahne redan var körda (dom var körda i samma ögonblick som Hahne vann i Sthlm)

Det var sannolikt en felbedömning av ledningen/medlemsutskottet. Man talade redan då om att Hahne hade haft tillgång till medlemsregistret. Troligen trodde man att man kunde påverka Hahne att att ta reson att inte tillträda. Sett i efterhand så hade det sannolikt varit bättre att kicka honom så fort man såg att han fått tillgång till medlemsregistret.

Sen kan man fråga sig varför Hahne ställde upp som kandidat i Stockholm om han visste att han skulle bli körd då.
Citera
2015-04-10, 23:37
Medlem
Vedträs avatar
Fattar inte att det inte kan sköta det snyggare. Släpp egon o positioner förfan. SDU'are som obstruerar offentligt - skärp er. Ledning, prata med undommarna som ni vill "undersöka"/utesluta och förankra en förståelse för ert agerande. Tonårsnivå.
Citera
2015-04-10, 23:38
Medlem
Internt tjafs ska skötas under radarn. Total inkompetens, som att ge motståndarna öppet mål.
Citera
2015-04-10, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Alldeles riktigt, det kom besked från partiledningen om att de skulle uteslutas, inlindat i "bla bla bla medlemsutskottet (Mattias Karlssons tama jyckar) bla bla bla måste utreda noga bla bla bla vi ser allvarligt på det här bla bla bla..." men med det egentliga och glasklara budskapet: ni är uteslutna, börja packa.

Sedan, efter det, började Mattias och hans gäng börja lalla: "...det var rätt som vi gjorde, för titta, de är inte tysta och lojala...".

Lite som: "...det var rätt att jag slog kärringen, för titta vad hon gjorde sen, hon gick ifrån mig!".

Sannolikt var detta en signal till Hahne att han skulle backa. Uppenbarligen uppfattade han inte detta, eller ville inte förstå. Nu valde han att löpa linan ut!

Men...ingen har kommit med en vettig förklaring till varför Hahne ens kandiderade om han visste att han skulle vara körd i ett sådant fall? Eller missbedömnde Hahne och Kasselstrand partiet grovt?
Citera
2015-04-10, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedträ
Fattar inte att det inte kan sköta det snyggare. Släpp egon o positioner förfan. SDU'are som obstruerar offentligt - skärp er. Ledning, prata med undommarna som ni vill "undersöka"/utesluta och förankra en förståelse för ert agerande. Tonårsnivå.

Jag blir mer och mer övertygade om att SDU ville driva detta till sin spets innan Åkesson skulle återkomma. Varför skulle Hahne annars ens kandidera mot valberedningens förslag?

tillägg..., kanske OT, men vem fan var det som skickade medlemsregistret till Hahne? Den personen sitter troligen väldigt illa till nu.
Citera
2015-04-10, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fintnir
Helt sjukt egentligen när man observerar vad partistyrelseanhängare i den här tråden och på exempelvis Avpixlat uttrycker. Man försvarar på ett extremt sekteristiskt sätt inkvisitionen "bara för att"... Bara för att den sker i moderpartiets regi - så måste den vara av godo. Det här är den enskilt största händelsen i SD:s historia sedan Mikael Janssons bortkuppning anno 2005. Jag är helt perplex hur man som sverigedemokrat och anhängare av den sverigedemokratiska rörelsen kan rycka på axlarna och bortrelativisera en uteslutning av det absolut främsta ungdomsförbundet i hela Sverige. Det är sannerligen en sjuklig neurotisk paranoia som överväldigar dessa personer som inte ser framtiden och potentialen i företrädare som Kasselstrand. Dagens SDU har nog gjort mer än någon annan del av SD rent historiskt för att fånga upp svenska ungdomar och göra dem politiskt medvetna inför den mångkulturella verkligheten.

Kasselstrands och Hahnes SDU verkar verkligen ha samlat på sig kompetent och (framför allt) lojalt & idealistiskt folk de senaste åren och själva skapat ett starkt ungdomsförbund. Att nu "Ny-SD:are" helt struntar i allt detta i en desperat hoppfullhet om att man nu på sikt "kan bli ännu mer rumsrena" och växa ytterligare någon procent hyllar inkvisitionen är så naivt att det är tragikomiskt. Varje avkall på ideologi (och en urvattning av grundbudskapet) för att temporärt öka i opinion kommer endast på sikt att helt urholka hela den partiideologiska idégrunden samtidigt som de (nu tillfälliga framgångarna) kommer att utebli. Sorligt men sant. Kanske visar det sig i framtiden att SD:s största misstag var när Mikael Jansson inte uteslöt de "ideologiska avvikarna" som utmanade honom på partikongressen 2005...

Jag håller med dig. Det är så onödigt och det är fruktansvärt sorgligt att behöva bevittna det här. Allting SD råkat ut för tidigare har drabbat dem av onda avsikter utifrån. Det har inte fungerat. Det här gör de själva. De går på ett plant golv och sätter krokben för sig själva. Obegripligt!

Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Om Kasselstrand och Hahne startar ett nytt parti funderar jag seriöst på att gå med. Men å andra slår tanken mig att det borde vara bäst att satsa allt vi har på SD. Det skulle bli ett dilemma...

Hade SD nån återvandringspolitik 2010? Annars vet jag inte vad som egentligen har förändrats, rent sakpolitiskt då alltså.

För stunden är SD det bästa riksdagspartiet, men det beror enbart på att 7K är så jävla kassa. Det du skriver om avsaknad av återvandringspolitik har stört mig också. Det och att SD-ledningen verkar öppna för att sätta sig i förhandling med 7K och diskutera nivåer på invandringen. "Vi fäller varje budget som vill öka invandringen". "Prata med oss". Jag tolkar det som att deras huvudfråga är öppen för diskussion. Det är lika galet som att KD går med på homoäktenskap i kyrkan. Det dödar partiets unika identitet.

Jag befarar att SD genom att försöka verka medgörliga för att få sitta vid makten och tro sig kunna påverka blir nyttiga idioter där ledningen blir ännu en grupp högavlönade snackare som "ska försöka påverka". Kaoset kommer, det är inget att fundera över. Det är bara en tidsfråga innan bostäder, bidrag och välfärd är slut. Bättre då att stå på sig rakryggat och hela tiden säga det här är vårt absoluta krav för att ens sätta oss vid förhandlingsbordet. Arbetsförmedlingen föreslår att permanenta dessa höga invandringsnivåer i åtminstone 10 år. 10 år?!!! Det kan betyda över 2 miljoner invandrare!

Nej för fan. Stäng gränsen för dagens invandring. Återvändarbidrag säg 5 år för lågproduktiva lycksökare, repatriering av kriminella och hundraprocentiga bidragstagare, erbjud individer (inte familjer inledningsvis) som gör rätt för sig och som gjort korrekta ansökningar redan från början att stanna, behövs invandring så använder man sig av den kanadensiska modellen. Samtidigt ska staten skapa incitament för den inhemska befolkningen att vilja bilda familj och skaffa barn, många barn om man så vill. Fransk modell är tex att har man många barn betalar man allt mindre och mindre skatt.

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym-tack
Rent sakpolitiskt har man blivit PK och vågar inte med samma attityd påpeka samhällsproblemen vi har idag, man har alltså blivit mindre frispråkig. Läs spoiler:

SD som parti har redan blivit normaliserat, för varje dag som går får partiet ett antal röster och vid 2018 kommer man garanterat att vara Sveriges största parti. Löfvén är sossarnas största stolpskott någonsin och t.o.m. Juholt och Mona hade kunnat göra ett bättre jobb!

Ju mer SD släpper taget om sin "radikala" politik desto mindre frispråkigt blir själva partiet. Det är där skon klämmer, Mattias Karlsson behöver de facto inte göra någonting utan bara föra opposition och vänta ut tills nästa val. En massa internt käbbel gynnar inte SD:s sak. Det kanske är en bra image att slänga ut "rasister" men SDU har inte infiltrerats av nationalister. Det existerar fortfarande gamla nationalister där sedan ideologiförändringen och näst intill samtliga ungdomspartier i Sverige tenderar alltid att förespråka en än mer radikal politik i jämförelse med moderpartiet.

För tre dagar sedan hade jag hållit med dig. Idag? Vet i katten. Startar det som nämnts kanske ett nytt parti som inte är präglat av nepotism och maktfullkomlighet utan helt enkelt ser till Sverige och svenskarnas bästa så lägger jag min röst där. Jag är grymt besviken på att MK ville samarbeta med Expo och senaste dagarnas händelse känns nästan som droppen. Oavsett om SD i nuvarande form med MK et al eller inte finns så kommer verkligheten knäcka Sverige. Jag betvivlar att dagens SD har attityd, balls och kunskap att rädda det. Både Löfven och Batra har i dagarna förnyat sitt avståndstagande gentemot SD.

Det lilla jag sett av Kasselstrand och Hahne så har de gjort ett vederhäftigt intryck. SD-ledningen framför indicier och guilty by association på de som de vill ha bort, men låter "sina egna" komma undan. Sådana ledare vill jag nog inte vara med att rösta fram till makten.
Citera
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Sannolikt var detta en signal till Hahne att han skulle backa. Uppenbarligen uppfattade han inte detta, eller ville inte förstå. Nu valde han att löpa linan ut!

Men...ingen har kommit med en vettig förklaring till varför Hahne ens kandiderade om han visste att han skulle vara körd i ett sådant fall? Eller missbedömnde Hahne och Kasselstrand partiet grovt?

Oavsett vad du tror, så är William Hahne en smart kille. Däremot har han gjort misstaget att uppträda som en gentleman trots att de han har att göra med är slödder. Helt uppenbart att han borde haft en bandpelare med sig till samtalet med Per Vegelow, t ex, för att skapa fram hårda bevis för hoten han fick emot sig.

I William Hahnes gentlemannavärld beter man sig inte som Mattias Karlsson-slöddret, köpta av eXpo som de är. Förlorar man, som slöddret gjorde på SD Stockholms årsmöte, så tar man det som en man, kliver åt sidan och gratulerar segraren, för så fungerar det här i världen. Måste man absolut ha en egennyttig anledning till att göra på det sättet, så finns det en sådan också: en dålig förlorare som inte erkänner sig besegrad trots att alla ser att det är så, är helt bortgjord och kan aldrig mer få förtroende utan måste fortsättningsvis hota, tvinga och lura sig till allt han vill ha.

Så var det i Sovjet. SD har nu blivit Sovjet. Hoppas du gillar Sovjet-SD. Eller skit samma vilket, nu får du Sovjet-SD vare sig du gillar det eller inte, och det har du ärligen förtjänat.
Senast redigerad av Frappant 2015-04-11 kl. 00:00.
Citera
Medlem
NS_14s avatar
Enligt hörsägen skall Karlsson på fyllan ringt Jomshof för en nattlig seans. Tydligen har man öppnat ett uteslutningsärende mot Hitler och Mussolini från andra sidan graven. Spektaklet kommer upp på Arnstads Twitter imorgon.

Skämt åsido är den senaste skandalen ganska signifikativ för Mattias offentliga kulturrevolution. Utesluter folk som inte ens är medlem i partiet men som kan bli ett framtida hot då personen skall varit i kontakt med någon som uppges varit i kontakt med en "högerextremist".

Personen är 16 år. 16 år. Ingen ansats till (eller överseende med) hänsynstagande av förmildrande omständigheter såsom låg ålder och eventuell ideologisk omognad. Om vederbörande nu har någon uttalad ideologi att luta sig tillbaka mot. Ut i kylan och dömd som "för extrem" i SD nu och för alltid. Vad gjorde Karlsson när han var 16?

Samtidigt har jourhavande partilinjekonton fastnat på repeat: "vildskotten", "intern opposition", "söka stöd bland medelsvensson", "neofascism", "kan skrämma".

http://www.friatider.se/jacob-16-utesluts-ur-sd-trots-att-han-inte-ens-r-medlem
Citera
2015-04-10, 23:53
Medlem
Sweeper80s avatar
Hahahaaaaa! Nu försöker tarmarna utesluta personer som inte ens är medlemmar, utan enbart är det i ungdomsförbundet! Underbart!

Valfri Somalier med IQ 65, skulle säkerligen kunna ha gjort ett bättre jobb!
Citera
2015-04-10, 23:57
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Hahahaaaaa! Nu försöker tarmarna utesluta personer som inte ens är medlemmar, utan enbart är det i ungdomsförbundet! Underbart!

Valfri Somalier med IQ 65, skulle säkerligen kunna ha gjort ett bättre jobb!

Detta är intressant. Betyder det att den som har en styrelsepost i SDU och en annan i SD betalar två medlemsavgifter?
Citera
2015-04-10, 23:57
Medlem
Dem är riktigt patetiska där uppe i partiledningen. Gummiryggen Åkesson och resten borde avgå och lämna plats åt de som faktiskt vill något. D.v.s. Kasselstrand och hans gäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in