Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Utan starka skäl så är e-post privat inom en organisation, jo. Man kan inte gå in och läsa utan rimnliga skäl i ryggen. Min källa är Martin Kinnunen, riksdagsledamot för SD.
Det fanns helt uppenbart starka skäl till att kontrollera hans e-post. Skälen är som jag förstår det, stark misstanke om illojalitet och samröre med antisemitiska / nazistiska organisationer. Om det varit obefogade misstankar så kommer han inte att uteslutas.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Han hade ju tänkt använda det till ett medlemsutskick inför årsmötet.
Jag har redan förklarat varför jag tror att det är en efterhandskonstruktion och att han redan från början insåg att ett sådant utskick skulle avslöjat hans och Kasselstrands planer på en kupp under mötet.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Med tanke på hur uselt SD:s ledning beter sig så är det faktiskt inte alls uppenbart att det är en efterhandskonstruktion.
Om man läser och analyserar vad han skriver är det uppenbart att det är en efterhandskonstruktion. Långt ifrån alla anser att ledningen beter sig illa. Det är dessutom Hahne och Kasselstrand som beter sig illa och är illojala. Man försöker inte kuppa till sig maten när partiledaren är sjukskriven. De har dessutom länge motarbetat partistyrelsen.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Ja? Det är för övrigt uppenbart vem den aktuella styrelsemedlemmen är.
Inte för mig och andra utanför partiet.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Personer han känner, haft kontakt med och som är verksamma i SD Stockholms verksamhet. Jag tror knappast han menar att alla dessa människor är hans bästa polare.
Han skriver själv att det är mycket nära vänner. Varken han själv eller jag har påstått att det är hans bästa polare. Förstår inte varför du försöker få det att framstå så.
Som jag skrev så har jag mycket svårt att se att en 22-åring utan arbetslivserfarenhet eller utbildning SDU-medlem har så mycket gemensamt med ett antal pensionerade akademiker i SD Stockholm Stad. Bortsett från samarbetet i försöket att kuppa sig till styrelseposterna och ta över partiet.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Det du kallar kupp kallar andra för demokrati.
Det är inte alla som vet vad demokrati är.