2015-04-10, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Det kan representeras av en sminkad gris och ändå gå framåt så länge de inte har någon konkurrens i frågan.

Media skulle aldrig uppmärksamma ett kasselstrand hahne parti och då finns det inte, för 99% av väljarna.

tyvärr.

Det är just detta inte SDU-falangen verkar förstå!
Citera
2015-04-10, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Felixius
Så är det ju också, rent faktiskt.

SDUs ledning utgör ett hot mot SDs framtid. Expo är inget hot mot SD. Det är en organisation som kan hjälpa SD att rensa ut de element som SD säger sig vilja rensa ut. Expo är en politisk polis som SD förstås kan använda sig av. Det gäller bara att vara pragmatisk så hjälper Expo till.

Naturligtvis. Exposamarbetet ger trovärdighet åt gränsdragingen högerut. Dessutom gör det Expo mer benäget att kritisera de rakdikala falangerna än huvudpartiet, eftersom huvudpartiet förlitat sig på just expo. Egentligen är det lysande tänkt.
Citera
2015-04-10, 18:23
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
Källa?
Jenny Ödling i kommentarsfältet.
Citera
2015-04-10, 18:30
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Naturligtvis. Exposamarbetet ger trovärdighet åt gränsdragingen högerut. Dessutom gör det Expo mer benäget att kritisera de rakdikala falangerna än huvudpartiet, eftersom huvudpartiet förlitat sig på just expo. Egentligen är det lysande tänkt.

Feltänk enligt mig. Även om Expo kanske ogillar radikala falanger mer än dess mer "liberala" motsvarigheter så kommer aldrig Expo att lyfta ett finger för att hjälpa ett parti som SD, så länge det inte handlar om rena björntjänster dvs.

Exempelvis kan man ta en titt på hur Expo hanterade Karlssons informationsfiskande. Man delade inte med sig någon information utan publicerade istället Karlssons meddelande när man ansåg att det kunde skada de interna relationerna inom SD som mest.

Huruvida de som nu håller på att uteslutas förtjänar den behandlingen eller inte kan jag inte uttala mig om eftersom jag inte har någon insyn i de pågående utredningarna, men oavsett hur det ligger till med den saken så var det helt galet av Karlsson att försöka kohandla med Expo.
Citera
2015-04-10, 18:42
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Det är just detta inte SDU-falangen verkar förstå!
Den som inte förstår är ju du själv, att döma av vad du tjatat om tidigare i tråden. Exempelvis:

Citat:
Nej, det handlar om att ledningen är mycket mer taktisk än medlemmarna...du får gärna kalla det för maktkåthet om du vill, men ledningen vill ha tyst på alla som ställer till oreda och som kan skrämma bort väljare!

Hur virrig kan man bli.
Citera
2015-04-10, 18:48
Medlem
en teori jag hörde nyss var att SD vill ha ett stort gräl som ett led i teaterföreställningen att SD kastat ut de onda, arga...
Citera
2015-04-10, 19:01
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Dessutom är det en utopi att assimilera de stora grupper av migranter Sverige har tagit emot (1a och 2a generationens utomeuropéer), som dessutom blir fler hela tiden. Vi pratar inte om ett fåtal individer som skall beredas chans att bli en del av en svensk gemenskap längre och där det finns ett socialt tryck på dem att anpassa sig till svensk moral, normer, sociala koder, samhällsliv och värderingar.

Detta håller jag med om till 100%. All assimilering handlar om tid och kvantitet. Kulturer och normer förändras i samhället över tid men det måste få ta tid och mycket långsamt. Kulturen i Sverige på Medeltiden var inte samma som nu: Alla våra nutida högtider såg mycket annorlunda ut, kvinnor bar hucklen, språket var ett helt annat. Den mängd med kulturfrämlingar som nu väller in över våra gränser är mycket skadlig för sammanhållningen och gemenskapen i samhället.
Det finns inte en chans att assimilera dessa, utan de handlar i utanförskap, i enklaver, mycket destruktivt. Dessutom verkar en del av dem inte vara de skarpaste knivarna i lådan...
Citera
2015-04-10, 19:03
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Bästa analysen av striden som jag själv tagit del av. Vore intressant att veta vad de här som stöder Hahne/Kasselstrand-klicken tycker om texten.

http://www.aftonbladet.se/kultur/article20601821.ab

Det där var faktiskt en bra sammanfattning. Identitärer är inte etnonationalister utan nån sorts kristna fascister. Här är de svenska identitärernas mentor och mecenat: http://sv.metapedia.org/w/Patrik_Brinkmann

Brinkmann är inte etnonationalist på långa vägar. Det är en olycka att den svenska nationella rörelsen är svårt infiltrerad av kristna fascister, det enda sättet att hålla dem borta ur nationella organisationer är att ta explicit avstånd från kristendomen annars är identitärerna strax där med pengar i ena näven och krav på abortförbud i andra. Det är bara SMR de inte lyckats korrumpera än.

Konservativ fascism, kristen eller ej, är inte nationalism och kristendomen är inte en svensk religion utan en abrahamitisk religion passandes för folk boendes i stenöknar söder om medelhavet.
Citera
2015-04-10, 19:08
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happymask
Någon som kan ge en liten snabb sammanfattning av vad problemet är och hur det uppstod?
Det hela bottnar i den nolltolerans "mot extremism och rasism och rättshaverister och annat" som partiledningen med Jimmie Åkesson i spetsen gjorde till officiell doktrin 2012. Det är på denna grund som partiledningen, nu med Mattias Karlsson i spetsen sedan Åkesson drog på sig utmattningsdepression, bedriver utrensningskampanj mot SDU vars unga och drivna ledning utmanade partiledningens kandidat för Sverigedemokraterna Stockholms Stad. William Hahne vann den striden i en demokratisk process och Sverigedemokraternas partiledning svarar nu med att öppna personärenden mot SDU:s ledning och ett 30-tal personer som stöttat Hahnes kandidatur. Man hävdar dessa som "ideologiskt avvikande". Syftet är att utesluta och ersätta dem med personer som är lojala mot partiledningen.
Citera
2015-04-10, 19:09
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Utan starka skäl så är e-post privat inom en organisation, jo. Man kan inte gå in och läsa utan rimnliga skäl i ryggen. Min källa är Martin Kinnunen, riksdagsledamot för SD.

Det fanns helt uppenbart starka skäl till att kontrollera hans e-post. Skälen är som jag förstår det, stark misstanke om illojalitet och samröre med antisemitiska / nazistiska organisationer. Om det varit obefogade misstankar så kommer han inte att uteslutas.

Citat:
Han hade ju tänkt använda det till ett medlemsutskick inför årsmötet.

Jag har redan förklarat varför jag tror att det är en efterhandskonstruktion och att han redan från början insåg att ett sådant utskick skulle avslöjat hans och Kasselstrands planer på en kupp under mötet.

Citat:
Med tanke på hur uselt SD:s ledning beter sig så är det faktiskt inte alls uppenbart att det är en efterhandskonstruktion.

Om man läser och analyserar vad han skriver är det uppenbart att det är en efterhandskonstruktion. Långt ifrån alla anser att ledningen beter sig illa. Det är dessutom Hahne och Kasselstrand som beter sig illa och är illojala. Man försöker inte kuppa till sig maten när partiledaren är sjukskriven. De har dessutom länge motarbetat partistyrelsen.

Citat:
Ja? Det är för övrigt uppenbart vem den aktuella styrelsemedlemmen är.

Inte för mig och andra utanför partiet.

Citat:
Personer han känner, haft kontakt med och som är verksamma i SD Stockholms verksamhet. Jag tror knappast han menar att alla dessa människor är hans bästa polare.

Han skriver själv att det är mycket nära vänner. Varken han själv eller jag har påstått att det är hans bästa polare. Förstår inte varför du försöker få det att framstå så.

Som jag skrev så har jag mycket svårt att se att en 22-åring utan arbetslivserfarenhet eller utbildning SDU-medlem har så mycket gemensamt med ett antal pensionerade akademiker i SD Stockholm Stad. Bortsett från samarbetet i försöket att kuppa sig till styrelseposterna och ta över partiet.

Citat:
Det du kallar kupp kallar andra för demokrati.

Det är inte alla som vet vad demokrati är.
Citera
2015-04-10, 19:23
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Det där var faktiskt en bra sammanfattning. Identitärer är inte etnonationalister utan nån sorts kristna fascister. Här är de svenska identitärernas mentor och mecenat: http://sv.metapedia.org/w/Patrik_Brinkmann

Brinkmann är inte etnonationalist på långa vägar. Det är en olycka att den svenska nationella rörelsen är svårt infiltrerad av kristna fascister, det enda sättet att hålla dem borta ur nationella organisationer är att ta explicit avstånd från kristendomen annars är identitärerna strax där med pengar i ena näven och krav på abortförbud i andra. Det är bara SMR de inte lyckats korrumpera än.

Konservativ fascism, kristen eller ej, är inte nationalism och kristendomen är inte en svensk religion utan en abrahamitisk religion passandes för folk boendes i stenöknar söder om medelhavet.
Ni nassar är er lika, kan ni hitta något att bråka om så gör ni det, jag är för fri abort men förstår de som vill begränsa dagens extremt höga aborttal bland svenska/västerländska kvinnor.
Vore det inte bättre enas mot den gemensamma fienden än att falla sönder i diverse fraktioner och slåss mot judiska hittepå väderkvarnar??
Citera
2015-04-10, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel

Rent förbannat skitsnack, att kalla identitärer för "kristna fascister" är ju bara så fel det kan bli. Givetvis så finns det en etnisk dimension av att vara identitär, så är det iaf för de flesta identitärer och att förneka detta är ju bara konstigt. Så kallad hedniska värderingar och en hednisk identitet är ju annars något som identiärer ofta bekänner sig till så det bli ju bara så väldigt fel att kalla dem kristna. Fascister är de inte heller då de har väldigt lite gemensamt med den italienska eller andra fascistiska rörelser, enbart någon med en extremt inskränkt syn på den nationella rörelsen såsom expo eller övrig vänster skulle kalla identitärer för fascister.

Här kan man läsa mer om identitärismen om man är intresserad, något som torde vara relevant för tråden så att inga missförstånd uppstår;

http://sv.metapedia.org/w/Identit%C3%A4r

Vidare så är det förstås helt absurt att identitärerna skulle ha något med SD eller SDU att göra. Visst, finns säkert många som läser motpol i smyg men det är ju inte direkt konstigt med tanke på vilken intelektuell dvärg som SDs chefsideolog Mattias Karlsson är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in