Citat:
Ursprungligen postat av
Amor
Vi talar fortfarande om ett parti som vill minska invandringen med 90% som vill stoppa tiggeriet. Som så sakteliga har börjat växa in som ett valbart parti för medelklassmänniskor och kvinnor. Ett parti som kommer tvinga de andra partierna att lägga om sin invandringspolitik om de fortsätter att växa.
Varför inte vilja ha mer än detta? Ska man nöja sig när löfte uppenbarligen finns om något annat och många gånger bättre? Jag förstår inte varför man ska bry sig om på vilka grunder som partiet uppfattas som "valbart" bland gemene man. Långt bättre är i sådana fall att försöka få befolkningen att helt ändra inställning till vad som kan accepteras.
Citat:
Ingen mer än jag som är pragmatiker, som gillar att SD strävar mot att bli ett salongsfähigt parti för breda väljargrupper? Viktigast är väl målet att invandringen ska minska och att Sverige ska bli ett bättre land?
Jag har aldrig intresserat mig för SD över huvud taget eftersom jag anser att den strävan som du nämner är osmaklig och att man hittills både har siktat för lågt och, framför allt, saknat rätt ideologisk bas, men nu börjar det ju hetta till och nästan bli intressant!
Citat:
Tror ni medelklassmänniskor i svenska villaförorter idenitifierar sig med Hahne och Kasselstrands kransnedläggningar vid krigshjältars gravar, deras lillgamla högtidstal och brösttoner.
Man kan ju hoppas! Fan, ett parti med denna inställning skulle verkligen fylla en nisch i svensk politik som stått tom i flera decennier: ett traditionellt, radikalt högerparti.