2015-04-09, 22:31
Medlem
EnSomKans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarxistHunter
Haha så de är etnonationalister och ändå sympatiserar asiaten i Sverigedemokraternas valfilm med dessa.
Ta av dig foliehatten snarast.

De har en linje mer åt det hållet absolut, de tror ju inte på öppen svenskhet.
Citera
2015-04-09, 22:32
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkCat
Varför utesluts dom ur SDU?

SD menar du?

Det handlar om att Mattias Karlsson vill ha kvar sin makt när landsdagarna kommer om ett halvår.

De skyldiga är:
Mattias Karlsson
Jimmie Åkesson
Richard Jomshof
Hanna Wigh
Paule Bieler
Zeth Grognam Arkelöv
Henrik Vinge (snart utesluten)
Maria Danielsson
Linus Bylund
Markus Wiechel

Resten typ Kent Ekeroth, Björn Söder har inte kommenterat alls. Troligtvis så har dessa fattat att det är farligt att uttala sig. Skulle inte förvåna mig om Björn Söder och Kent Ekeroth utesluts också inom kort.
Citera
2015-04-09, 22:33
Medlem
drulmans avatar
Precis som man misstänkte så tog nolltoleransen och en massa jävla nya inriktningar och skit död på partiet.

Det blir bara trassel och drama i längden när man ska hålla på så.

Det SD inte förstår är att Svenssons ändå hade röstat på partiet till slut även om man inte hade varit "rumsrena" pga den extremt negativa samhällsutvecklingen.

Vilket får mig att misstänka att hela SD-ledningen egentligen bara är en hög karriärister och inte några riktiga Sverigevänner.
Citera
2015-04-09, 22:33
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
SD menar du?

Det handlar om att Mattias Karlsson vill ha kvar sin makt när landsdagarna kommer om ett halvår.

De skyldiga är:
Mattias Karlsson
Jimmie Åkesson
Richard Jomshof
Hanna Wigh
Paule Bieler
Zeth Grognam Arkelöv
Maria Danielsson
Linus Bylund
Markus Wiechel

Resten typ Kent Ekeroth, Björn Söder har inte kommenterat alls. Troligtvis så har dessa fattat att det är farligt att uttala sig. Skulle inte förvåna mig om Björn Söder och Kent Ekeroth utesluts också inom kort.

Det troliga är att Söder faktiskt står på SDU:s sida i den här konflikten, det mesta tyder på det.
Citera
2015-04-09, 22:34
Medlem
RickHunters avatar
Citat:
SD menar du?

De skyldiga är:
Mattias Karlsson
Jimmie Åkesson
Richard Jomshof
Hanna Wigh
Paule Bieler
Zeth Grognam Arkelöv
Maria Danielsson
Linus Bylund
Markus Wiechel

Zeth är väl ändå inget annat än en rövslickande medlem?
Citera
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
SD menar du?

De skyldiga är:
Mattias Karlsson
Jimmie Åkesson
Richard Jomshof
Hanna Wigh
Paule Bieler
Zeth Grognam Arkelöv
Maria Danielsson
Linus Bylund
Markus Wiechel

Sluta sura nu, ingen har uteslutits än, den 27e så är utredningen klar.

Snarare kan man undra varför SDUare som är medlemmar i SD inte ska behandlas lika som alla andra SDare. Nu borde vi inte behöva vänta till den 27e då vi redan sett vad de går för.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Bästa analysen av striden som jag själv tagit del av. Vore intressant att veta vad de här som stöder Hahne/Kasselstrand-klicken tycker om texten.

http://www.aftonbladet.se/kultur/article20601821.ab

Faktiskt fantastiskt objektiv. Inte för att jag gillar Research-gruppen, men denne Mathias Wåg verkar veta vad han talar om i detta fall.

Intressant läsning.
Citera
2015-04-09, 22:35
Medlem
Troians avatar
Kan Hahne/Kasselstrand tänkas få stöd från någon i riksdagen? Mikael Jansson? Kent Ekeroth?

Har Erik Almqvist tagit ställning? (Ja, vet att han inte sitter i riksdagen.)
Citera
2015-04-09, 22:36
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Kan Hahne/Kasselstrand tänkas få stöd från någon i riksdagen? Mikael Jansson? Kent Ekeroth?

Har Erik Almqvist tagit ställning? (Ja, vet att han inte sitter i riksdagen.)

David Lång och Mikael Jansson kan säkert tänkas stödja Kasselstrand och Hahne. Plus Björn Söder. I övrigt så kan jag inte direkt komma på någon.
Citera
2015-04-09, 22:36
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Bästa analysen av striden som jag själv tagit del av. Vore intressant att veta vad de här som stöder Hahne/Kasselstrand-klicken tycker om texten.

http://www.aftonbladet.se/kultur/article20601821.ab
Håller med. Gav en ny dimension och bakgrund till det pågående bråket. Även om jag normalt är kritiskt till det som emanerar ur Researchgruppen...
Citera
2015-04-09, 22:37
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Finns det något inlägg han inte raderat det senaste? Vilket förvisso kan förklaras av att det bland kommentarerna återfinns kritik och kritik mot Karlsson vet vi ju alla hur det går med. I den där SVT-intervjun stod en människa med svullna och mörka ögon så man kan ana en impulsiv natur som odlar skrämmande stort intresse nattetid till sitt intresse "neo-fascism" likt chefsideolog Arnstad.

Uppdatering av kommunikationsplanen kanske?

Vilken SVT-intervju då? Länka!
Citera
2015-04-09, 22:38
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
På vilket sätt har Hahne missbrukat medlemsregistret? Genom att ha tillgång till det?

Jag vet inte, men anklagelserna finns här: http://sdkuriren.se/delar-av-bevisningen-mot-william-hahne/

Har han fått det skickat till sig av någon så borde ju den personen uteslutas också eller åtminstone förlora sina förtroendeuppdrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in