2015-04-09, 02:40
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Som jag fattar det har man försökt få kontakt med flera personer i ledningen.

Då har de gjort vad de har kunnat.
Citera
2015-04-09, 02:42
Avstängd
man ser att vi kommer att få två partier, ett som är ganska humant, men samtidigt ser problemen med islam, ett annat som inte ser problemen med islam utan tror att hela världen regeras av judendomen,

Hmm. jag röstar ganska lätt för det första alternativet, det är det smartaste..Att världen och Sovjetunionen a la Putinunionen skulle regeras av judar, hmm. jag tror tyvärr inte på den teorin.

Däremot har judar mycket makt, mer makt än zigenare, och sen har judar överlevt längre än fenicier,barbarer med mera, det säger de själva.Problemet med judarna idag är deras incestuösa förhållande med Förenta staterna, detta är alla eniga om. Judarnas "circle around Tel Avid" är amerikaners verk, detta måste bort! USA kan närsomhelst ändra i sin algoritm för skyddet av Jerusalem och Tel Aviv.

Judarna måste ta kontroll över sitt eget försvar. De kan vända sig till Ryssland med en ansökan om att bli medlem av ett försvar som är motsvarande som det USA erbjuder idag. Judarna kan inte förlita sig på att USA (ett extremt antisemistiskt och antiafriskantt land ) kan erbjiuda judarna hj oälp i alla tider.

Judarna har allt att vinna på att sprida ut ansvaret för de som har försvaret för deras land. Vad Ryssland kan erbjuda är motsvarande som det USA idag tillgodoser Israel med. Men och detta är ett stort men, USA kan när som helst ändra i algoritmerna som styr missilförsvaret av Tel Aviv. Detta är en otrolig sårbarhet.
Citera
2015-04-09, 02:43
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Då får de kontakta andra som står Karlsson nära.
Kasselstrand försökte men tvingades prata med Karlssons assistent via ombud. Jomshof ville inte ens stå vid samma bord som Gustav Kasselstrand.

Vad är det för antisemitiska konspirationsteorier som Mattias Karlsson påstår ska ha framförts?
Citera
2015-04-09, 03:13
Avstängd
Enkelt uttryckt: judehatarna i SD ut! Judekramarna in!

Självklart kan man tycka att det är oparlamentariskt och lite odemokratiskt att gå tillväga på det sättet, men nu har de (styrelsen eller vad det heter) valt den strategin.
Citera
2015-04-09, 03:25
Medlem
syscrashs avatar
Bra gjort. SDU är uttrycket "ung och dum" personifierade och det behövs ingen djupare analys av dessa herrars karaktärsdrag att inse att SD-ledningen har rätt.
Senast redigerad av syscrash 2015-04-09 kl. 03:32.
Citera
2015-04-09, 03:35
Medlem
Endsiegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Enkelt uttryckt: judehatarna i SD ut! Judekramarna in!

Självklart kan man tycka att det är oparlamentariskt och lite odemokratiskt att gå tillväga på det sättet, men nu har de (styrelsen eller vad det heter) valt den strategin.

"Judehatare" är ju en grov överdrift, verkligen. SDU har visserligen varit lite lätt isrealkritiska emellanåt, tillskillnad mot moderpartiet som är så kosherfierat det kan bli, med omskärningsritualer och allt som hör där till. Men att kalla SDU för "judehatare" är givetvis en så pinsam överdrift, att jag måste fråga om du möjligen själv är en ökenvandrare?
Citera
2015-04-09, 03:48
Medlem
Mvks avatar
Väldigt anmärkningsvärt hur Gustav så konsekvent förnekar allt.
Moderpartiet är väl inte nötter som startar igång det här utan belägg.
Nån kommer ju framstå som en komplett idiot när bevisen läggs fram.

Tycker Gustav ger ett väldigt osympatiskt och kallt intryck.
Psykopat typ.

Märkligt att partiet går ut med det här till media och varslar om uteslutningen när man planerar att presentera bevisen först om några veckor.
Hade varit bättre att ta allt på en gång.
Citera
2015-04-09, 03:57
Medlem
BWV639s avatar
Mattias Karlsson har i alla fall fått min röst då jag tycker att han är en bättre partiledare än JÅ. Jag har också svårt att tro att SD skulle förlora röster på att (till synes) sparka ut etnonationalister ur partiet. Tvärtom.

Kasselstrand är dock en mycket duktig debattör det ska jag tillstå.
Citera
2015-04-09, 04:30
Medlem
Ake.Jimmiesson666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Kasselstrand försökte men tvingades prata med Karlssons assistent via ombud. Jomshof ville inte ens stå vid samma bord som Gustav Kasselstrand.

Vad är det för antisemitiska konspirationsteorier som Mattias Karlsson påstår ska ha framförts?

Uteslutningsärenden ska givetvis skötas bakom stängda dörrar och inte i SVT på bästa sändningstid. Tjänstefel av båda sidor att ens närvara och uttala sig i SVT avseende denna polska riksdag. Har inte följt soppan så noga men såg hela inslaget i aktuellt och tycker att både Jomshof och Kasselstrand gav ett trovärdigt intryck så vi får väl se vad det utmynnar i.

Avseende eventuell antisemitism och liknande så ska detta givetvis också behandlas internt och inte under någon form av mediabevakning. Media är hyenor som gör allt för att sabba allt som har med SD att göra. Man ska inte lägga mer kol i grillen än vad som behövs.
Citera
2015-04-09, 05:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
SD är till för att bevara maktmonopolet och status quo genom att lura till sig imbecilla medelsvensson som tröttnat på invandringen. Partitoppen är där for the money svenska folket skiter de i. De är minst lika köpta som resten av sjuklövern.

Äntligen någon som talar klarspråk.
Jag har gått i samma tankar som dig. Partitoppen gör allt för att behålla sina löner
Citera
2015-04-09, 05:48
Medlem
Clodiuss avatar
Kan det bli så att SD gör sig av med hela det av antisemiter infiltrerade ungdomsförbundet, och startar ett nytt lojalt dito? Samma sak har skett inom högern och vänstern i Sverige. De utelsutna ungdomsförbunden startade då nya partier, som aldrig fick mer än några promille och snart tynade bort, och glömdes. Så kommer att ske nu också gissar jag.

(socialdemokratiska ungdomsförbundet som lämnade 1917 klarade sig dock bättre - efter ytterligare splittringar är det dagens vänsteparti)
Citera
2015-04-09, 06:15
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWV639
Kasselstrand är dock en mycket duktig debattör det ska jag tillstå.

Jo, men det är också därför han är ett hot för moderpartiet. Kasselstrand behärskar koderna som krävs för att bli bjuden på Nobelfester och liknander tillställningar. Han är på tok för karismatisk för att passa in som underhuggare till Åkesson och Karlsson.

Men hans popularitet hos ungdomen kan åtminstone hålla kvar honom som SDU-ledare. Men i moderpartiet passar han troligen inte in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in