2015-04-08, 23:47
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Att bussa barn och tillåta homoadoptioner är i det stora hela tramsfrågor (även om jag personligen är emot båda). Vill man minska invandringen med 90% oavsett vad man tycker i dessa frågor är man SDare. Inte så svårt att greppa. Men det var väl knappast för att han var för nyliberalt höger som Hahne fick ögonen på sig..
SD kommer inte vilja minska invandringen med 90 % i nästa val, de var beredda att acceptera 50% i höstas, 100 % och lite utskottsposter gäller för Karlsson & CO I nästa val, makten framför allt.
Citera
2015-04-08, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
"Du tror inte att man kommer få se fler bevis på att ni avviker ideologiskt?", frågar programledaren.

"Nej, jag tror inte att man kommer kunna presentera något av substans överhuvudtaget", svarar Kasselstrand.

20 minuter senare:
http://nyheteridag.se/fd-sdu-ordforande-hahne-tycker-att-olika-etniciteter-har-saregna-fysiska-egenskaper/

Ironin..

Otroligt löjligt. Alla har rätt i att ha en åsikt. De har heller inte instämt i "åsikten" så vad kan de klandras för? Det råder verkligen en sandlådenivå om detta är orsaken till varför de uteslutits.
Citera
2015-04-08, 23:48
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Fast det där är en ganska välvillig tolkning av Kasselstrans uttalanden och avsikter. Han dementerar rakt av att några kopplingar till andra organisationer som exempelvis NU skulle finnas och fortsätter med att kalla Jomshof för en lögnare. Att så starkt gå ut och dementera något som man faktiskt omöjligt kan veta, om man nu inte punktbevakar varje SDU-medlem 24/7, kan mycket väl bli ett problem om bevis på ett motsatt förhållande faktiskt skulle dyka upp.

Visst, jag kan hålla med om att det aldrig är bra att "tvätta internt byk" offentligt, men ponera att man misstänker att ledningen i förbundet är inblandade, då finns det kanske skäl till att de inte är de första man kontaktar.

... och ja, jag hade några inlägg till att svara på men eftersom jag måste tänka på mina ömtåliga tangentbordsfingrar och eftersom det blivit tårta på tårta får även ni andra hålla till godo med det här inlägget.
Fast det där med ledningen är svepskäl det vet både du och jag.
Citera
2015-04-08, 23:49
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Fast det där är en ganska välvillig tolkning av Kasselstrans uttalanden och avsikter. Han dementerar rakt av att några kopplingar till andra organisationer som exempelvis NU skulle finnas och fortsätter med att kalla Jomshof för en lögnare. Att så starkt gå ut och dementera något som man faktiskt omöjligt kan veta, om man nu inte punktbevakar varje SDU-medlem 24/7, kan mycket väl bli ett problem om bevis på ett motsatt förhållande faktiskt skulle dyka upp.

Visst, jag kan hålla med om att det aldrig är bra att "tvätta internt byk" offentligt, men ponera att man misstänker att ledningen i förbundet är inblandade, då finns det kanske skäl till att de inte är de första man kontaktar.

... och ja, jag hade några inlägg till att svara på men eftersom jag måste tänka på mina ömtåliga tangentbordsfingrar och eftersom det blivit tårta på tårta får även ni andra hålla till godo med det här inlägget.

Att han kallade Jomshof för lögnare beror ju på att Jomshof är en lögnare, detta oavsett om det funnits dubbelanslutna medlemmar eller ej.
Citera
2015-04-08, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Jo , det är ju en av anledningarna som anges för skäl till uteslutning, att han och Kasselstrand vill göra sd till ett mer utpräglat högerparti.
SD är ju ett högerparti, nästan varje gång de röstar i riksdagen. När Hahne säger höger tror partiledningen att han menar något annat.. Han är ju bara 22, han skulle ha lugnat sig och väntat på sin tur.
Citera
2015-04-08, 23:51
Medlem
Vedträs avatar
Kasselstrand o Hahne är idioter. Deras egon svärtar ner partiet och skadar "huvudsaken". "huvudsaken" har kostat många människor mycket glåpord, mobbing och ffa tid. Fjunisstekarna kan väl starta ett eget parti vettja. Inte så koleldare går med i MP o ber dom elda mer kol.
Senast redigerad av Vedträ 2015-04-08 kl. 23:54.
Citera
2015-04-08, 23:52
Medlem
RickHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Han åtalades aldrig för det där. För övrigt så har partiledningen inte ett jävla dugg att göra med vad Valterssons kollegor har för politiska åsikter.

Jo om man sitter i försvarsberedningen är det väl ändå tämligen intressant?
Citera
2015-04-08, 23:53
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
SD är ju ett högerparti, nästan varje gång de röstar i riksdagen. När Hahne säger höger tror partiledningen att han menar något annat.. Han är ju bara 22, han skulle ha lugnat sig och väntat på sin tur.
De beskriver sig själva som ett mittenparti, ett socialkonservativt mittenparti. De röstar för övrigt inte alls med alliansen i den utsträckning som folk verkar tro, siffrorna tar inte hänsyn till alla förslag som alliansen, pga de inte hade stöd från sd, inte tog till votering.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedträ
Kasselstrand o Hahne är idioter. Deras egon svärtar ner partiet och skadar "huvudsaken".
Idioterna är snarast Karlsson, Bylund och Jomshof, Åkesson kan kvala in han med.
Citera
Medlem
RickHunters avatar
Vad kommer hända med mamma monica tedestam? Utesluts hon också?
Citera
2015-04-08, 23:54
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickHunter
Jo om man sitter i försvarsberedningen är det väl ändå tämligen intressant?

Har Valtersson suttit i försvarsberedningen?
Citera
2015-04-08, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedträ
Kasselstrand o Hahne är idioter. Deras egon svärtar ner partiet och skadar "huvudsaken".

Det enda SD vill är att behålla sina löner i riksdagen, man ser ju att dom gett upp resten, alltid samma gamla tjat och argument, dom har blivit så jävla liberala att det finns inte, enbart att dom stödjer israel borde vara nog för att varje nationalist borde springa fort som fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in