2015-04-08, 21:58
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Att man viftar med ett annat lands flagga kan väl knappast vara kriminellt? Stör det dig att det är just israels? Tror du på "judekonspirationen"

Och du tycker således inte att vem som helst kan bli svensk (i avseendet medborgare) ? I såfall finns det andra partier för dig, börjar på S och slutar på P (och ett litet v däremellan).

Naturligtvis kan inte alla bli Svensk om man pratar om folkgruppen, det är så självklart så det behöver inte sägas. Men Åkesson sa det i riksdagen för något år sedan i sitt berömda tal om att åka tunnelbana i Tokyo. Han blir ju inte japan för det, sa han.
Jag är förstås medveten om att det finns andra partier än Sverigedemokraterna varav Svenskarnas Parti förstås är ett. Jag har dock varken planer eller ambitioner på att bli medlem i vare sig SD, SvP eller något annat parti. De partier som legat mig närmast till hands är SD, SvP, KD och Kristna värdepartiet. Egentligen skulle jag säga att det inte finns något parti som riktigt passar mig fullt ut och jag skulle nog få starta ett eget för att finna det. Dock ser jag mig som nationalist och efter de senaste turerna med Sverigedemokraterna är jag beredd att nu helt skriva av det partiet.

Jag får absolut inget förtroende för SD som partiledningen håller på och tycker väl snarast att Mattias Karlsson kan liknas vid Henrik Arnstad med sitt tjat om neofascism och dylika hjärnspöken. Sedan om detta med att hissa israelisk flagg så är det givetvis inte kriminellt, men att det inte är kriminellt betyder inte att det är opassande en rörelse som gör anspråk att vara Sverigevänlig. Det stör inte mig särskilt att det är just Israels flagg ni viftar med då det för min del lika gärna skulle kunna varit Irans, eller för den delen Kinas flagg - det är i den meningen ovidkommande. Det judiska inflytandet i media och annorstädes är enligt min mening inget man vidare behöver "tro" något om.

Så träffande då att man också drar antisemitkortet mot Hahne.
Citera
Medlem
Lethatfoxs avatar
Skoj att Hahne i klippet från AB påstår att Hitler är historiens värsta massmördare (ca 2:40 in i klippet). Kanske lika bra att distansera sig från honom.

Nu stödjer jag verkligen inte SD, men ledningen handlar enligt mitt tycke bra i sammanhanget. Genom att släppa fram en brokig skara ungdomar som inte håller sig till partifåran skadar man partiet (om det nu fortfarande är möjligt?). Partipiskan viner, partiet vinner på det...varför denna uppståndelse?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Kommer nog storma ett tag i partiet
http://nyheteridag.se/fd-sdu-ordforande-hahne-tycker-att-olika-etniciteter-har-saregna-fysiska-egenskaper/

MK måste ha bett dem att stanna i SDU med denna vetskapen men de lydde inte.*Boom* uteslutning för att förhindra framtida tvivelaktiga uttalanden bland annat.
Citera
2015-04-08, 22:00
Medlem
hippykillers avatar
Det var ett jävla tjat om Expo. Spelar det någon roll var informationen kom ifrån om den stämmer ?
Har ni sagt detta Hahne och Kasselstrand ?
Ja det har vi men var har du fått den informationen ifrån.

Det är lustigt att Expo ens vill hjälpa SD, lika lustigt som att SD vill ha hjälp av Expo. Men lär känna dina fiender.
Citera
2015-04-08, 22:01
Medlem
SD-Kalles avatar
"Du tror inte att man kommer få se fler bevis på att ni avviker ideologiskt?", frågar programledaren.

"Nej, jag tror inte att man kommer kunna presentera något av substans överhuvudtaget", svarar Kasselstrand.

20 minuter senare:
http://nyheteridag.se/fd-sdu-ordforande-hahne-tycker-att-olika-etniciteter-har-saregna-fysiska-egenskaper/

Ironin..
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Kommer nog storma ett tag i partiet

Hörsägen från en person som hållit käften fram tills nu.
Citera
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippykiller
Det var ett jävla tjat om Expo. Spelar det någon roll var informationen kom ifrån om den stämmer ?
Har ni sagt detta Hahne och Kasselstrand ?
Ja det har vi men var har du fått den informationen ifrån.

Det är lustigt att Expo ens vill hjälpa SD, lika lustigt som att SD vill ha hjälp av Expo. Men lär känna dina fiender.

Jag tycker Expo och SD's partiledning sympatiserar rätt bra med varandra.
Citera
2015-04-08, 22:02
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Karlsson hämtar sina uppgifter från bla Expo är inte det att stödja deras arbete? Lever du i ett parallellt universum?

Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
Jag tycker Expo och SD's partiledning sympatiserar rätt bra med varandra.

Det finns en historia kring ett meddelande som sägs vara skrivet av Karlsson i December 2013. Jag har inte sett någon officiell bekräftelse på att det är på riktigt, och det finns de som hävdar att det är en förfalskning.

Det kan dock tyvärr vara sant, och det var synnerligen dåligt omdöme av Karlsson den gången. Inget jag stödjer, och en dålig sida hos Karlsson är att han tyvärr verkar skriva en del på kvällen, i kanske inte helt nyktert tillstånd. Det är en dålig sida som jag inte på något sätt förnekar, men han har väldigt många förtjänstfulla sidor också. Personligen skulle jag hellre se Jomshof eller Bieler som partiledare.

Men det första som EXPO gjorde med detta meddelande var att publicera det och hänga ut det, så det var knappast något "samarbete" Tvärt om, EXPO fortsätter ju att mata ut hat-artiklar om samtliga SD'are, de vidriga EXPO-svinen.

Så det är ju helt tröttsamt att hävda att det skulle finnas "samarbete" mellan SD-ledningen och EXPO. De hatar ju varandra ömsesidigt!
Senast redigerad av VitruvianskeMannen 2015-04-08 kl. 22:06.
Citera
2015-04-08, 22:03
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
"Du tror inte att man kommer få se fler bevis på att ni avviker ideologiskt?", frågar programledaren.

"Nej, jag tror inte att man kommer kunna presentera något av substans överhuvudtaget", svarar Kasselstrand.

20 minuter senare:

Ironin..

Är det inte ideologiskt avvikande att samarbeta med sionistiska rasister som likställer palestinier med cancer?
Citera
2015-04-08, 22:04
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
SD som symbolparti är tillräckligt stort nu - och kommer säkert fortsätta växa ett tag till, trots turbulensen. Med tanke på hur t ex Lena Mellin hyllar partiledningen så kanske det här t o m normaliserar SD för oinsatta.

Själv har jag länge lutat åt att belöna ett parti som KD för den minsta invandringsrestriktivitet under EBT. Det tror jag är ett klokt sätt att trigga igång den överbudspolitik som kommer att komma inom borgerligheten när det gäller en hållbar migrationslösning.

För - en "något minskad invandring" har aldrig varit något vi behövde SD för att få. De ekonomiska och samhälleliga systemen kommer att ha havererat innan det partiet kommer i direkt inflytandeställning.

Som det ser ut nu hoppas jag mer på CrispyKreems profetia om ett SD på 8% när övriga partier bestjäl dem på hållbar migrations-monopolet och väljare kan "hitta hem" än min egen idé om ett statsbärande SD på 30%+.
Ett SD på 30 % som partiet ser ut idag är en mardröm. Jag hoppas dels på KD, men faktiskt tror jag på allvar att ett nystartat konservativt parti kan nå stora framgångar. Det är först idag som termer som "ideologiskt avvikande" och "destabilisering" har blivit kända för en bredare allmänhet och många nya väljare från demokratiska partier ryggar tillbaka med fasa, vilket man kan se om man går in och läser i Avpixlats kommentarsfält (som jag bedömer nu för tiden mest består av pensionärer som kommit till SD det senaste året). Dessa har tidigare bara hört liknande glosor i utrikesbevakningen under kalla kriget. DN skrev i en artikel i dag "vad man kallar "ideologiskt avvikande"". Man skämdes för att skriva orden utan att två gånger påpeka att de kom från SD.

Jag tror alltså att av SD:s nuvarande 15-20 procent så kan det finnas en hel del som skulle känna sig mindre smutsiga om de fick rösta på ett nystartat konservativt parti.
Citera
2015-04-08, 22:05
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trohet
MK måste ha bett dem att stanna i SDU med denna vetskapen men de lydde inte.*Boom* uteslutning för att förhindra framtida tvivelaktiga uttalanden bland annat.
Att någon snackar skit på fyllan är olämpligt, att någon annan snackar skit på fyllan är inte en uteslutningsgrund för en ordförande som inte har tid eller ork att då och där agera åsiktspolis.

Att kenyaner är bättre långdistansare, västafrikaner bättre sprinters pga kroppsbyggnad än vita är ett obestridligt faktum.
Citera
2015-04-08, 22:06
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle

20 minuter senare:

Ironin..

Jag upprepar mig: Det där är hörsägen från en enda person som hållit käften fram tills nu. Om du tror att påståendena utgör bevis så tycker jag synd om dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in