2015-04-08, 23:37
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Jävlar vad det har dykt upp många arga hotade halv-nassar här i tråden nu sent i kväll. Ja, som jag skrev tidigare, SvP fick ju drygt 4000 röster i riksdagsvalet, och har säkert 400 aktiva Flashbackanvändare, så det kan ju bli en hel del av dem som samlas i en tråd som denna

Arga för att inte "deras" SD börjar massutvisa alla med icke-ljus hy.

Men bra om ni knoppas av, bara att bilda ert eget lilla marginaliserade 0.07%-parti.

SD växer vidare, och lär ju ha fått duktigt mycket bra PR av det som nu sker. Tillsammans ska vi stoppa massinvandringen, tiggeriet och den skadliga förändringen som nu sker i vårt land genom den massiva MENA-invandringen.
Citera
2015-04-08, 23:38
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jävlar vad det har dykt upp många arga hotade halv-nassar här i tråden nu sent i kväll. Ja, som jag skrev tidigare, SvP fick ju drygt 4000 röster i riksdagsvalet, och har säkert 400 aktiva Flashbackanvändare, så det kan ju bli en hel del av dem som samlas i en tråd som denna

Men bra om ni knoppas av, bara att bilda ert eget lilla marginaliserade 0.07%-parti.

SD växer vidare, och lär ju ha fått duktigt mycket bra PR av det som nu sker. Tillsammans ska vi stoppa massinvandringen, tiggeriet och den skadliga förändringen som nu sker i vårt land genom den massiva MENA-invandringen.

Du gör det alldeles för enkelt för dig om du avfärdar kritikerna som ett gäng nazister. Är Bojerud nazist? Jocke Larsson? Skärp dig nu, du beter dig som en vänsterfjant.
Citera
2015-04-08, 23:38
Medlem
Valar.Morghuliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Inget av detta är konservativt.

Precis min poäng.
Citera
2015-04-08, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Måste säga att det var ganska intressant att se Jomshof och Kasselstrand i Aktuellt. Båda tycktes helt säkra på sin sak och påstod saker som borde kunna kontrolleras i efterhand. Jomshof menar att man har bevis för dubbelanslutna medlemmar och liknande saker medan Kasselstrand menar att det bara är lögner från en korrupt partiledning. Inte ett enda "kanske", "möjligtvis" eller "förmodligen" där inte.

Med det i åtanke kommer det bli rätt spännande att se vad som faktiskt framkommer i dessa ärenden. Antingen bekräftas det att partiledningen har dåligt på fötterna och att hela uteslutningsprocessen egentligen handlar om något helt annat än vad man påstår, eller så kommer Kasselstrand att framstå som helt förd bakom ljuset av sina egna "kollegor" eller alternativt en ren lögnare.

Efter att ha gått ut såhär hårt med tvärsäkra påståenden och dementier finns det knappast något utrymme för en stilfull reträtt eller kompromiss när korten väl ligger på bordet.

Om nu Jomshof och co nu har bevis - varför lägger de inte korten på bordet och får ett slut på hela debatten? Något är ruttet här.
Citera
2015-04-08, 23:41
Medlem
RickHunters avatar
Jag trodde Valtersson rykt för längesedan. Våldtäktsanklagad och bildar bolag med gamla nationaldemokrater är knappast stabilt.
Citera
2015-04-08, 23:42
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Vet inte om detta redan har postats, men idioten Arnstad jämför nu Mattias Karlsson och SD med Hitler och Mussolini

Samtliga dessa fascistiska maktstrider slutade med att ledningen vann – det är den som besitter de avgörande maktresurserna. Så kommer även att ske inom SD, vars inre strid närmast är ett skolexempel på hur en process av detta slag går till.

Externa politiska bedömare skildrar ofta konflikten som ideologisk. Partiets ledarskap försöker genomföra vad som kallas för ”normaliseringsprocess”, som innebär att radikalitet (öppen våldsamhet, rasism och så vidare) ska minimeras till förmån för en mer allmänt acceptabel bild av partiet.

”En atmosfär av hat sprids kring fascismen. Vi måste skingra den. Vi har byggt vår framgång på lik”, skrev Mussolini. Mot detta reagerar radikalare krafter inom rörelsen – och därefter bekämpar man varandra, angående vilken väg framåt som är lämplig.

I själva verket är ledningens nedtoning av radikaliteten enbart taktisk. Varken Mussolini eller Hitler var mindre radikala än de politiska virrpannor som utmanade dem. Fascistledarna var enbart mer begåvade politiker, som visste att skruva upp eller skruva ner radikaliteten utifrån dagsaktuella politiska behov.

Sverigedemokraterna i dag uppfattas ofta som enbart ett politiskt parti, men rörelsen utgör även bas för mycket mer. Via mordhotande aktivister monterar partiet ner demokratin – samtidigt som SD deklarerar att judar inte är svenskar och att övriga politiska partier kommer att försvinna.

Ungdomsförbundet SDU:s utmaning är därmed inte en strid om politik, utan en del av en klassisk fascistisk intern maktkamp. På sikt är till och med dagens partipolitiska SD-konflikt en tillgång för partiledningen. De framstår som mer seriösa. Därmed öppnas möjligheter för allianser med traditionella parlamentariska partier.

http://www.metro.se/metro-debatt/henrik-arnstad-sd-konflikten-ett-skolexempel-pa-fascistisk-taktik/EVHodh!4A1G0t7mSivGM/
Senast redigerad av SalthavsStjaert 2015-04-08 kl. 23:59.
Citera
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Sluta tramsa! En av de hårdaste kritikerna av SD-ledningens DDR-metoder är Camilla Jonasson https://twitter.com/C_Jonasson?original_referer=http%3A%2F%2Fwww.friat ider.se%2F&tw_i=585511026747125760&tw_p=embeddedti meline&tw_w=372331471492509698

Fantastiskt vidrigt att se SDare stämpla all opposition mot deras egen åsikt inom partiet som extremism och nazism. Antar att det mobbade barnet lärt sig mobba från de allra bästa...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valar.Morghulis
Hahne är för höger. Danielsson vill bussa svenska barn till förorter och bieler vill att homosexuella ska få adoptera barn
Att bussa barn och tillåta homoadoptioner är i det stora hela tramsfrågor (även om jag personligen är emot båda). Vill man minska invandringen med 90% oavsett vad man tycker i dessa frågor är man SDare. Inte så svårt att greppa. Men det var väl knappast för att han var för nyliberalt höger som Hahne fick ögonen på sig..
Citera
2015-04-08, 23:44
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickHunter
Jag trodde Valtersson rykt för längesedan. Våldtäktsanklagad och bildar bolag med gamla nationaldemokrater är knappast stabilt.

Han åtalades aldrig för det där. För övrigt så har partiledningen inte ett jävla dugg att göra med vad Valterssons kollegor har för politiska åsikter.
Citera
2015-04-08, 23:44
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Finns fortfarande där... http://www.friatider.se/christian-westling-sd-en-av-dem-som-utesluts

I övrigt så är det uppenbart att nivån på hycklerin är tämligen komisk kring personer som Karlsson och hans hejdukar.

Att samarbeta med Expo och sinnessjuka sionister är helt okej, men gud bevare dig om du läser en bok av Ernst Jünger.

Eller varför inte nu när Jomsoft totalvägrade att stå vid samma bord som Kasselstrand, när man själva ondgjorde sig när Ohly tog ett liknande ställningstagande vid förra valomgången

Det som är spännande är vad som sker härnäst. Även om Kasselstrand sitter kvar i SDU så kan väl SD "säga upp kontakten" med SDU och starta ett nytt ungdomsförbund?

Nuvarande SDU har fått stöd beviljat ifrån Ungdomstyrelsen, kan dessa pengar användas till att starta upp något nytt?
Vad är det för dårar som styr SD? De gör samma sak mot Kasselstrand som Jimmie fått utstå?
Är de helt blinda? Tondöva?

Vem i helvete röstar på dylikt skit, lägger jag min röst på SD i nästa val så skall alla jävla fittor ala Jomshof, Bylund och Karlsson strykas.
Citera
2015-04-08, 23:46
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Att bussa barn och tillåta homoadoptioner är i det stora hela tramsfrågor (även om jag personligen är emot båda). Vill man minska invandringen med 90% oavsett vad man tycker i dessa frågor är man SDare. Inte så svårt att greppa. Men det var väl knappast för att han var för nyliberalt höger som Hahne fick ögonen på sig..
Jo , det är ju en av anledningarna som anges för skäl till uteslutning, att han och Kasselstrand vill göra sd till ett mer utpräglat högerparti.
Citera
2015-04-08, 23:46
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Man förstår ju att hans poäng är att det inte finns några dubbelanslutna så vitt han vet. Det är oerhört svårt att försvara sig mot svepande anklagelser som inte är underbyggda med någonting, det måste man ha klart för sig.

Fast det där är en ganska välvillig tolkning av Kasselstrans uttalanden och avsikter. Han dementerar rakt av att några kopplingar till andra organisationer som exempelvis NU skulle finnas och fortsätter med att kalla Jomshof för en lögnare. Att så starkt gå ut och dementera något som man faktiskt omöjligt kan veta, om man nu inte punktbevakar varje SDU-medlem 24/7, kan mycket väl bli ett problem om bevis på ett motsatt förhållande faktiskt skulle dyka upp.

Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Å andra sidan har Kasselstrand rätt, har SD bevis för det så lägger man fram dem för SDU ordföranden och ber honom att se till att de lämnar självmant. Funkar inte det så öppna uteslutningsärende på initiativ av Kasselstrand, så sköter man interna problem. Snyggt smidigt och diskret, kommer det ut i media så kan man enkelt isolera det till SDU.

Visst, jag kan hålla med om att det aldrig är bra att "tvätta internt byk" offentligt, men ponera att man misstänker att ledningen i förbundet är inblandade, då finns det kanske skäl till att de inte är de första man kontaktar.

... och ja, jag hade några inlägg till att svara på men eftersom jag måste tänka på mina ömtåliga tangentbordsfingrar och eftersom det blivit tårta på tårta får även ni andra hålla till godo med det här inlägget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in