2015-04-08, 23:04
Medlem
Kemiske Alis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus
Varför är så många uteslutna Stockholmare?
Är detta det gamla vanliga högerkriget mellan skåne och kungliga huvudstaden?

Det har endast med taktik och röstmaximering att göra, Stockholmarna råkar i detta fall vara väsentligt mer rakryggade än de tre i ledningen. Något går förlorat när man viker sig och låter sig korrumperas av makt och möjlig makt. Det lyser om hela kroppsspråket att Hane och Kasselstrand är rättfärdiga och inte har något att skämmas för i jämförelse med bögen jomshof och fegskiten Mattias Karlsson som inte vågar sig ut i strålkastarljuset.

För att redan nu förebygga att man någonsin kommer att riskera hamna i en diskussion om en framtida uteslutning säger jag bara NEEEEGEEER!!!!
Senast redigerad av Kemiske Ali 2015-04-08 kl. 23:06.
Citera
2015-04-08, 23:07
Medlem
Jomshof var verkligen rakt på sak och bestämd. Känns som att Hahne och co. ligger lite risigt till nu.
Citera
2015-04-08, 23:08
Medlem
Himmelstosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-sverige
Även den mest inbitna SD-väljaren måste dock erkänna att "högerfalangen" inom SD är det som håller SD tillbaka.
Alltså kom igen, att söka samarbete med Front National är långt ifrån partilinjen, och långt ifrån det de potentiella väljarna vill.

Vad har du för stöd för det? Du får faan hitta på nåt bättre än allmän tro för dina opinionsanalyser.

Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Det finns troligtvis massvis med kloka konservativt lagda invandringskritiska ungdomar som sympatiserar med SD men som undvikit att gå med i ungdomförbundet då man inte känner sig hemma i det mer radikala nationalistiska flaggviftande SDU.

Jaså du. Vart då?
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kemiske Ali
Det har endast med taktik och röstmaximering att göra, Stockholmarna råkar i detta fall vara väsentligt mer rakryggade än de tre i ledningen. Något går förlorat när man viker sig och låter sig korrumperas av makt och möjlig makt. Det lyser om hela kroppsspråket att Hane och Kasselstrand är rättfärdiga och inte har något att skämmas för i jämförelse med bögen jomshof och fegskiten Mattias Karlsson som inte vågar sig ut i strålkastarljuset.

För att redan nu förebygga att man någonsin kommer att riskera hamna i en diskussion en framtida uteslutning säger jag bara NEEEEGEEER!!!!
Exakt vad de bäddar för, säkert som amen I kyrkan har Karlssons kompisar I Expo någon gammal video eller ljudinspelning där någon I de fyras gäng slänger ur sig olämpliga saker på fyllan för åratal sedan.

Det kommer var så säkra, vad ska Växjö Judas göra då? Utesluta sig själv?
Citera
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Måste säga att det var ganska intressant att se Jomshof och Kasselstrand i Aktuellt. Båda tycktes helt säkra på sin sak och påstod saker som borde kunna kontrolleras i efterhand. Jomshof menar att man har bevis för dubbelanslutna medlemmar och liknande saker medan Kasselstrand menar att det bara är lögner från en korrupt partiledning. Inte ett enda "kanske", "möjligtvis" eller "förmodligen" där inte.

Han sa också att om det nu finns det så vore det naturliga att informera ledningen för SDU om detta så att de kan uteslutas. Då SDU, precis som SD inte accepterar dubbla medlemskap i politiska organisationer.

Mao, live-intervjuer är inte samma sak som skriftliga uttalande. Allt blir inte hundraprocentigt formulerat hela tiden.
Vad du bör läsa in i "det är bara lögner från en korrupt partiledning" är istället att Kasselstrand inte känner till några sådana fall och att detta är något som används som svepskäl av en korrupt partiledning.

Personligen håller jag inte för otroligt att SD faktiskt har hittat några dubbelanslutna medlemmar, men det används isåfall som ursäkt för att bli av med vad man ser som politiska konkurrenter.

Citat:
Med det i åtanke kommer det bli rätt spännande att se vad som faktiskt framkommer i dessa ärenden. Antingen bekräftas det att partiledningen har dåligt på fötterna och att hela uteslutningsprocessen egentligen handlar om något helt annat än vad man påstår, eller så kommer Kasselstrand att framstå som helt förd bakom ljuset av sina egna "kollegor" eller alternativt en ren lögnare.

Efter att ha gått ut såhär hårt med tvärsäkra påståenden och dementier finns det knappast något utrymme för en stilfull reträtt eller kompromiss när korten väl ligger på bordet.

Ingen reträtt, ingen kompromiss, helt riktigt. Jag tror Kasselstrand och Hahne kommer att uteslutas, det har Karlsson redan bestämt. Vad som sedan kommer att hända är att de sitter kvar på sina SDU platser och driver opposition därifrån.

Vad som sedan händer står skrivet i stjärnorna. Personligen så hoppas jag att Karlsson utesluts för sin partiskadla verksamhet. Precis allt som han anklagar Kasselstrand för i personärende-brevet har han själv sysslat med. Definitionen av en hycklare.
Citera
2015-04-08, 23:19
Medlem
sherms avatar
Citat:
Måste säga att det var ganska intressant att se Jomshof och Kasselstrand i Aktuellt. Båda tycktes helt säkra på sin sak och påstod saker som borde kunna kontrolleras i efterhand. Jomshof menar att man har bevis för dubbelanslutna medlemmar och liknande saker medan Kasselstrand menar att det bara är lögner från en korrupt partiledning. Inte ett enda "kanske", "möjligtvis" eller "förmodligen" där inte.

Med det i åtanke kommer det bli rätt spännande att se vad som faktiskt framkommer i dessa ärenden. Antingen bekräftas det att partiledningen har dåligt på fötterna och att hela uteslutningsprocessen egentligen handlar om något helt annat än vad man påstår, eller så kommer Kasselstrand att framstå som helt förd bakom ljuset av sina egna "kollegor" eller alternativt en ren lögnare.

Efter att ha gått ut såhär hårt med tvärsäkra påståenden och dementier finns det knappast något utrymme för en stilfull reträtt eller kompromiss när korten väl ligger på bordet.
Vore dråpligt ifall de hade lyckats skaka fram uppgifter om dubbelanslutna medlemmar genom Exposamarbete och RG-hack av NU. Han framstår i vart fall som stridbar den unge Kasselstrand. I det avseendet är konflikten välkommen. Ska väl påpekas iof att jag gärna ser ett nytt konservativt parti. Oavsett framstår han som kompetent och rakryggad och har egentligen bara hört talas om honom förut. Läser här i Fria Tider ett citat från inslaget:
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Kasselstrand om Jomshof
– Han presenterar inga som helst bevis för detta, för det finns inga sådana kopplingar. Om de hade haft några bevis för att det skulle finnas dubbelanslutna medlemmar så hade de kunnat presentera det för mig. Men det här handlar inte om ideologi, det handlar om makt.
http://www.friatider.se/gustav-kasselstrand-partiledningen-ljuger

Förd bakom ljuset av partiledningen som då medvetet undanhållit informationen för att använda i ett uteslutningsärende mot Kasselstrand? Snart förvånar mig inget i denna historia. Svagt av Jomshof för övrigt att vägra stå vid samma bord som Kasselstrand. Man undrar om de kan sjunka ännu lägre..
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Han sa också att om det nu finns det så vore det naturliga att informera ledningen för SDU om detta så att de kan uteslutas. Då SDU, precis som SD inte accepterar dubbla medlemskap i politiska organisationer.

Mao, live-intervjuer är inte samma sak som skriftliga uttalande. Allt blir inte hundraprocentigt formulerat hela tiden.
Vad du bör läsa in i "det är bara lögner från en korrupt partiledning" är istället att Kasselstrand inte känner till några sådana fall och att detta är något som används som svepskäl av en korrupt partiledning.

Personligen håller jag inte för otroligt att SD faktiskt har hittat några dubbelanslutna medlemmar, men det används isåfall som ursäkt för att bli av med vad man ser som politiska konkurrenter.

Problemet är bara att Kasselstrand istället för att exempelvis säga "nej, några dubbelanslutna medlemmar känner jag inte till" valde att köra en stenhård dementi och hävda att något sådant helt enkelt inte förekom. Saken är ju dock den, vilket de flesta och även Kasselstrand borde inse, att man omöjligt kan vara helt säker på alla medlemmars förehavanden i en organisation och uttalar man sig då på det sättet som Kasselstrand nu gjorde så kan det mycket väl ligga honom i fatet i framtiden.

Det är en sak att inte vika ner sig eller att inte ta skit, men det är en annan sak att i iver att försvara sig själv lova för mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Ingen reträtt, ingen kompromiss, helt riktigt. Jag tror Kasselstrand och Hahne kommer att uteslutas, det har Karlsson redan bestämt. Vad som sedan kommer att hända är att de sitter kvar på sina SDU platser och driver opposition därifrån.

Vad som sedan händer står skrivet i stjärnorna. Personligen så hoppas jag att Karlsson utesluts för sin partiskadla verksamhet. Precis allt som han anklagar Kasselstrand för i personärende-brevet har han själv sysslat med. Definitionen av en hycklare.

Som sagt så är det svårt att säga vad som kommer att hända efter att dessa ärenden varit uppe i medlemsutskottet, men jag tror nog som du att Kasselstrand, Hahne & co kommer att stanna kvar i SDU. Frågan är bara hur SDU:s officiella linje jämte SD kommer att se ut om så blir fallet. Det torde ju vara lite svårt att förespråka ett moderparti där man avskyr ledningen, och samma sak gäller förstås åt andra hållet.

Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Vore dråpligt ifall de hade lyckats skaka fram uppgifter om dubbelanslutna medlemmar genom Exposamarbete och RG-hack av NU. Han framstår i vart fall som stridbar den unge Kasselstrand. I det avseendet är konflikten välkommen. Ska väl påpekas iof att jag gärna ser ett nytt konservativt parti. Oavsett framstår han som kompetent och rakryggad och har egentligen bara hört talas om honom förut. Läser här i Fria Tider ett citat från inslaget:

http://www.friatider.se/gustav-kasselstrand-partiledningen-ljuger

Förd bakom ljuset av partiledningen som då medvetet undanhållit informationen för att använda i ett uteslutningsärende mot Kasselstrand? Snart förvånar mig inget i denna historia. Svagt av Jomshof för övrigt att vägra stå vid samma bord som Kasselstrand. Man undrar om de kan sjunka ännu lägre..

Visst vore det dråpligt och allt annat än smickrande med tanke på vad de flesta inom SD förmodligen anser om vänsterextremister. Samtidigt vore det även rätt dråpligt för Kasselstrand som precis dementerat att några kopplingar till exempelvis NU inte existerar över huvud taget.
Senast redigerad av Vintergrisen 2015-04-08 kl. 23:23.
Citera
Medlem
Sockerpappans avatar
Från Mattias Karlssons facebook

Citat:
Amen!

En återradikalisering av partiet, om än bara i begränsad skala, får ske utan mig kvar i båten.

Jag har inte offrat 16 år av blod, svett och tårar för att tillbringa min politiska framtid på en ändlös ökenvandring kring 4%-spärren tillsammans med en skock halvfascistoida, självrättfärdiga, unga, arga män (eller kvinnor för den delen) med Napoleon-komplex.

Så länge jag är här, så är jag här för att förändra på riktigt, för att göra SD till landets största parti och för att rädda välfärden, tryggheten och sammanhållningen i vårt land.

Så länge jag har majoriteten av partiet bakom mig kommer jag inte vika en tum från den inslagna vägen mot en vänlig, ansvarstagande, bred, demokratisk och pragmatisk socialkonservativ folkrörelse. Och i händelse av att den dagen kommer då jag inte längre har partiets stöd för att kompromisslöst hålla kursen mot denna vision, så kommer jag med en suck av besvikelse och lättnad kliva åt sidan med förvissningen om att jag iallafall gjorde vad jag kunde, stod upp för det jag trodde var rätt och att jag åtminstone helt utan skam kommer att kunna se mina barnbarn i ögonen.

Så länge han har partiets stöd han utesluter ju alla som inte stödjer honom jävla idiot.

Nu ska Christian Westling uteslutas också, han har väl lagt nästan lika många år i SD som Mattias Karlsson, tacken för det blir uteslutning. Verkar ju jättelockande att engagera sig i Karlsson-partiet nu, partiet där man trots enorma personliga uppoffringar.
Mängder med SDare som har stått emot omgivningen stigma, vänsterextremisternas hat, hot och uteslutningar från fack, sparken från jobb, etc. Helt enkelt offrat sig enormt för partiet.

Och vad blir tacken? uteslutning på en femöring ifall man på minsta vis säger emot partiledningen. SD framstår mer och mer som ett skitparti med ett enormt demokratiskt underskott.
Citera
2015-04-08, 23:20
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volta1745
Skyldig till allt detta är den oskicklige Mattias Karlsson! Vem tror han att han är? Kasselstrand och Hahne har blivit backstabbade så det räcker av Karlsson. Till och med msm gillar dem.

Vilket naturligtvis inte är ärligt menat. Den sympatin är skenbar och troligtvis som ett led i att komma åt partiledningen. Precis som jag var inne på tidigare har Mattias Karlssons chefsideolog, Henrik Arnstad, politisk mentor åt statsminister Stefan Löfven och Decemberregimen, kastat sig in i diskussionen och försöker vrida narrativet i förutsägbar riktning:

Citat:
"Samtliga dessa fascistiska maktstrider slutade med att ledningen vann – det är den som besitter de avgörande maktresurserna. Så kommer även att ske inom SD, vars inre strid närmast är ett skolexempel på hur en process av detta slag går till."

"Ungdomsförbundet SDU:s utmaning är därmed inte en strid om politik, utan en del av en klassisk fascistisk intern maktkamp.

http://www.friatider.se/arnstad-om-sd-striden-ett-skolexempel-p-fascistisk-taktik

Arnstad nämner inte att Socialdemokraterna gjorde motsvarande vid den stora partisprängningen 1917, följt av Vänsterpartiet 1934, eftersom det är sekundärt. I hans och Mattias Karlssons värld är allting "neo-fascism" som andas kritik mot Decemberjuntan och folkmordet på svenskar. Narrativet kommer bli att Expokraterna bevisade sin "fascism" genom att exkludera inbillade "neo-fascister". En slags "fascism" för att undvika "fascism" kommer vara den argumentation de nollställda SD-kontona med tom blick kommer borra ned sig i.

Samtidigt fick ju sig den svenskfientliga oligarkpressen några rejäla köttbitar till citat att göra något av i rubrikväg: "ideologiska avvikelser", "kritik mot partistyrelsen", "massutrensningar". Av flertalet missnöjda borgerliga väljare med halva foten i borgerliga lägret och andra halvan i Expokraterna får man nog sig en rejäl tankeställare av dessa leninistiska rubriker och det allt intimare samarbetet mellan Expokraterna och Expo. Ville man appelera till den strömlinjeformade liberala mittfåran är det inte heller rätt väg att gå.

Ett mer restriktivare KD (vilket inte lär hända) eller ett nytt borgerligt parti är nu allt som krävs för att MK skall ha sjabblat bort hela Decemberöverenskommelsen.
Senast redigerad av NS_14 2015-04-08 kl. 23:29.
Citera
2015-04-08, 23:22
Medlem
Valar.Morghuliss avatar
Jomshof vägrar stå vid samma bord som kasselstrand. Vid partiledardebatterna ville ingen stå vid åkessons sida och blev anklagade för att mobbas och inte agera professionellt.

Flera medlemmar anses vara ideologiskt avvikande och kritiseras för att de har kontakt med extremister. Karlsson accepterar inte demokratiska beslut och har kontakt med expo.

Hahne är för höger. Danielsson vill bussa svenska barn till förorter och bieler vill att homosexuella ska få adoptera barn.

Hyckleri.
Citera
2015-04-08, 23:23
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Problemet är bara att Kasselstrand istället för att exempelvis säga "nej, några dubbelanslutna medlemmar känner jag inte till" valde att köra en stenhård dementi och hävda att något sådant helt enkelt inte förekom. Saken är ju dock den, vilket de flesta och även Kasselstrand borde inse, att man omöjligt kan vara helt säker på alla medlemmars förehavanden i en organisation och uttalar man sig då på det sättet som Kasselstrand nu gjorde så kan det mycket väl ligga honom i fatet i framtiden.

Det är en sak att inte vika ner sig eller att inte ta skit, men det är en annan sak att i iver att försvara sig själv lova för mycket.

Som sagt så är det svårt att säga vad som kommer att hända efter att dessa ärenden varit uppe i medlemsutskottet, men jag tror nog som du att Kasselstrand, Hahne & co kommer att stanna kvar i SDU. Frågan är bara hur SDU:s officiella linje jämte SD kommer att se ut om så blir fallet. Det torde ju vara lite svårt att förespråka ett moderparti där man avskyr ledningen, och samma sak gäller förstås åt andra hållet.

Man förstår ju att hans poäng är att det inte finns några dubbelanslutna så vitt han vet. Det är oerhört svårt att försvara sig mot svepande anklagelser som inte är underbyggda med någonting, det måste man ha klart för sig.
Citera
2015-04-08, 23:25
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:

Jag håller med dig, men jag tar det mest som ett uttryck för nervositet. Man märkte det på honom i början att han var nervös för att sitta i SVT på bästa sändningstid. Han vet även att han just nu kämpar för sitt politiska liv.

Hans mål var att gå ut kraftfullt, inte visa sig svag. Det ledde till överord i just detta fallet. Men som jag sa, meningen efter den du fokuserar på öppnade för att det kan finnas såna här personer, men att SD isåfall bör informera SDU om det så att de kan uteslutas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in