Från Mattias Karlssons facebook
Citat:
Amen!
En återradikalisering av partiet, om än bara i begränsad skala, får ske utan mig kvar i båten.
Jag har inte offrat 16 år av blod, svett och tårar för att tillbringa min politiska framtid på en ändlös ökenvandring kring 4%-spärren tillsammans med en skock halvfascistoida, självrättfärdiga, unga, arga män (eller kvinnor för den delen) med Napoleon-komplex.
Så länge jag är här, så är jag här för att förändra på riktigt, för att göra SD till landets största parti och för att rädda välfärden, tryggheten och sammanhållningen i vårt land.
Så länge jag har majoriteten av partiet bakom mig kommer jag inte vika en tum från den inslagna vägen mot en vänlig, ansvarstagande, bred, demokratisk och pragmatisk socialkonservativ folkrörelse. Och i händelse av att den dagen kommer då jag inte längre har partiets stöd för att kompromisslöst hålla kursen mot denna vision, så kommer jag med en suck av besvikelse och lättnad kliva åt sidan med förvissningen om att jag iallafall gjorde vad jag kunde, stod upp för det jag trodde var rätt och att jag åtminstone helt utan skam kommer att kunna se mina barnbarn i ögonen.
Så länge han har partiets stöd

han utesluter ju alla som inte stödjer honom

jävla idiot.
Nu ska Christian Westling uteslutas också, han har väl lagt nästan lika många år i SD som Mattias Karlsson, tacken för det blir uteslutning. Verkar ju jättelockande att engagera sig i Karlsson-partiet nu, partiet där man trots enorma personliga uppoffringar.
Mängder med SDare som har stått emot omgivningen stigma, vänsterextremisternas hat, hot och uteslutningar från fack, sparken från jobb, etc. Helt enkelt offrat sig enormt för partiet.
Och vad blir tacken? uteslutning på en femöring ifall man på minsta vis säger emot partiledningen. SD framstår mer och mer som ett skitparti med ett enormt demokratiskt underskott.