Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Jag har aldrig sagt att de inte skrev en rapport om det - varför tror du inte det?
Tror du de blåljuger när de skriver vad de gjort för insatser efter 9-11?
Många rapporter finns ju tillgängliga här, men jag har inte läst dem alla:
http://vault.fbi.gov/search?SearchableText=9-11
Om FBI säger att man har gjort det och det med avseende på en brottsutredning bör man självklart skrivit en rapport om det.
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Nej det är naturligtvis inte det enda alternativet - dock är det alternativet som valdes. Ett alternativ som innebar att inte bara frivilliga, hjälparbetare, externa företag och till och med internationella fraktfirmor och köpare utomlands kunde ta del av resterna och hade kunnat berätta om de fann några oegentligheter.
Q: Vad gjorde ni med bevismaterialet?
A: Vi sålde det för att inte äventyra dess integritet.
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Att vid en sådan här enorm händelse lyckas göra val som tillfredsställer alla i efterhand är naturligtvis en omöjlighet.
Det är därför det finns protokoll att följa.
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Hade FBI valt att säkra allt materialet och gått igenom det själva så hade rapporterna antagligen hemligstämplats, och hade de inte hemligstämplats så hade FBI ändå misstänkliggjorts för att dölja sanningen. Nu valde man (vem som gjorde det valet är jag osäker på - troligen borgmästare Guillano) att gå en annan väg och blir följaktligen ifrågasatta för det istället.
Guillano är under FBI i näringskedjan när det är fråga om ett federalt brott. Antingen var det FBI eller så var det högre upp i regeringen.
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Att pussla ihop och lägga ut tre skyskrapor i en dimension utifrån den bråte och dammhög som fanns, det är nog ganska nära omöjligt...
Svårt, ja. Omöjligt, nej.
Station 1: Lagra upp allt material från Ground Zero (vilket man alltså gjorde), byggnad för sig, raslager noterat i inkommande ordning.
Station 2: Lägg ut och dokumentera lager A från byggnad X.
Station 3: Lagra för långförvaring till utredning är slutförd.
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Har du bevis för att det var FBI som la ut schaktarbetet på entreprenad?
Se ovan.
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Hur skulle en hög med damm underlätta datoranimering menar du? Jag tror det inte hade varit praktiskt möjligt att plocka ihop några modeller utifrån rasmassorna som jag skrev ovan, men jag kanske har fel om det?
Stålbalkar är inte damm. Strukturella spår av explosioner är inte damm.
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Jag tror knappast 9-11 utreddes som massmord - terroristattack var väl begreppet som användes om jag inte missminner mig.
Som sagt jag har läst alldeles för lite om det här och känner att jag måste läsa in mig lite mer innan jag fortsätter en diskussion på ett konstruktivt och initierat sätt. Jag är dock fortfarande mycket skeptisk till huvuddragen i den officiella förklaringen av 9/11.
Frågan är:
1. Var det Al Qaeda, en surprise och failure of imagination ?
2. Var det en stand down där US Gov lät det hända för att det passade deras strategiska mål?
3. Var det en false flag operation, där delar av-/US Gov iscensatte händelsen, återigen, av diverse strategiska skäl?
Jag ska villigt erkänna att min tillit till US Military/Intelligence/Main Stream Media/Big Corp och den vid tiden sittande administrationen är extremt låg, men jag är alltid redo att bli positivt överraskad.
Som sagt, materialet på 9/11 är enormt och kräver lång tids studier innan det ens går att diskutera på ett hyfsat vettigt sätt.
Däremot har jag verkligen läst in mig på mordet på JFK. Det tog ett par år av fokuserat läsande och där vet jag nu att en massiv mörkläggning trädde i kraft direkt efter mordet och att den pågår i detta nu. Alltså, jag tror inte det, jag vet det. Jag vet det på samma sätt som jag vet att CIA störtade Guatemalas folkvalda president Jacobo Árbenz med en klassisk psy ops, PBSUCCESS, 1954:
http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=1954_Guatemalan_coup_d%27état&redi rect=no#Operation_PBSUCCESS
Det verkar också säkerställt att:
- Attacken på Pearl Harbor var allt annat än en surprise och failure of imagintation.
- Pentagon minst en gång tidigare planerat liknande händelser i dess föreslagna Operation Northwoods.
- President Johnson ljög om Tonkin-incidenten för att kunna företa ett fullskaligt militärt angrepp på Nordvietnam.
- CIA hjälpte till att störta och mörda Chiles Folkvalda president Salvador Allende.
- Reagan bedrev vapen- och gisslan-handel med fienden Iran bakom sittande Commander In Chief, Jimmy Carters rygg i syfte att vinna presidentvalet 1980.
- US Intelligence bedrev storskalig droghandel (kokain syd-/nordamerika) och vapenhandel med fienden (Iran) i syfte att bakom Kongressens rygg bekosta ett utdraget massmord på oskyldiga fattiga Nicaraguanska landsbygdsbor.
- CIA bedrev långvariga kemiska/biologiska/psykiatriska experiment på försvarslösa individer i den egna befolkningen.
- CIA har lönnmördat ett antal politiska ledare världen över för att dessa ville hjälpa sin egen befolkning till självbestämmande.
- JCS och CIA under hela JFK:s administration försökte övertala JFK att beordra en
Sunday Punch och en fullskalig kärnvapenattack på Sovjet/China, trots att de visste att det skulle resultera i hundratals miljoner människor döda, inklusive amerikaner.
- Samtliga Lone Nut-mord på progressiva och fredssträvande politiska ledare i USA från JFK och framåt på intet sätt är korrekt utredda. Tvärtom finns det en rad kusliga likheter i upplägg och en stor mängd info som pekar, återigen, på inblandning från US Gov.
- ...
- ...
- ...
Listan kan göras mycket längre, men jag tror att poängen är gjord: det är långt ifrån absurt att tänka sig att 9/11 var en false flag operation. Tvärtom, det är absurt att i en utredning postulera att det är otänkbart och därpå strunta i att undersöka den möjligheten.
En intressant liten detalj är att nyckelpersonen i 9/11-kommissionen och författandet av dess rapport, Philip D. Zelikow beskriver sig själv som:
... an expert in the “creation and maintenance of public myths.” He defines “public myth” as a “public presumption” about history that may or may not be true, but which nevertheless exerts a powerful influence on public opinion, and through that influence affects history.
Det här kan knappast vara ännu en tillfällighet bland alla de andra tillfälligheter som står som spön i backen i fallet 9/11.