2006-10-14, 07:09
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bee
jag förstår ditt resonemang, men jag hävdar fortfarande att har inget hänt så har inget hänt. även om tanken funnits.

Så du menar ungefär som om jag försökt knivhuggit ngn men missat hugget så har det aldrig skett?
Citera
2006-10-14, 09:37
Medlem
bees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Så du menar ungefär som om jag försökt knivhuggit ngn men missat hugget så har det aldrig skett?

hmm, hugger du och missar så har du ju försökt mörda.
har du kniven på dig och tänker hugga, fast du aldrig hugger så har inget hänt.

jämför det med att rigga för en blåsning, men sedan aldrig börja blåsa.
Citera
2006-10-14, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bee
hmm, hugger du och missar så har du ju försökt mörda.
har du kniven på dig och tänker hugga, fast du aldrig hugger så har inget hänt.

jämför det med att rigga för en blåsning, men sedan aldrig börja blåsa.

Eftersom att han ringde ett flertal gånger och försökte övertala dom att komma så tycker jag att det mer liknar att han försökte hugga men missade. Hade han däremot riggat allt men sen aldrig tagit kontakt med dom så hade det vart som att ha kniven på sig men aldrig hugga...
Citera
2006-10-14, 13:59
Bannlyst
Rättsligt skiter jag i om han får något straff. Det jag vill se är att han blir utstött och slutar med pokern på denna nivå och istället spelar skumma games i källarlokaler ägda av hårdföra killar som inte tollererar att bli blåsta. På det viset så kanske han hamnar i Nybroviken och får vad han förtjänar.
Citera
2006-10-14, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Randall Flagg
Rättsligt skiter jag i om han får något straff. Det jag vill se är att han blir utstött och slutar med pokern på denna nivå och istället spelar skumma games i källarlokaler ägda av hårdföra killar som inte tollererar att bli blåsta. På det viset så kanske han hamnar i Nybroviken och får vad han förtjänar.
Later som om han har blast dig
Citera
2006-10-14, 18:09
Medlem
Är det inte dags att droppa det juridiska skitsnacket i denna tråd nu. Ta den i juridikdelen av detta forum istället.

För att återgå till ämnet.

Hur mycket påtryckningar tror ni Erik123 och Christer Johansson har varit utsatta för innan dom "valt" att berätta sina historier?

Verkar som den enda som vill att detta skulle komma ut, och verkligen ansträngt sig för att få ut det, är A-kasse mannen/målvakten Westerlund.
Citera
2006-10-14, 19:17
Medlem
legoboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeoNaaaaard
Är det inte dags att droppa det juridiska skitsnacket i denna tråd nu. Ta den i juridikdelen av detta forum istället.

För att återgå till ämnet.

Hur mycket påtryckningar tror ni Erik123 och Christer Johansson har varit utsatta för innan dom "valt" att berätta sina historier?

Verkar som den enda som vill att detta skulle komma ut, och verkligen ansträngt sig för att få ut det, är A-kasse mannen/målvakten Westerlund.
Men snälla nån, du kan väl inte uppmana om att återgå till ämnet (Ken Lennaárd) och i samma veva gå way off igen genom att dra in Westerlunds eventuella oegentligheter?! Idiotinlägg! Och när jag tänker på det hela så är brottsrubriceringen av Kens brottsförberedelser klart närmare topic än vad Westerlunds A-kassa är. Så!

ON TOPIC!:
Christer Johansson förklarade sitt framträde med att media börjar tränga på. Jag tror att historien mer och mer börjar etableras som en sanning vilket innebär att fler och fler träder fram. Jag väntar dock på att Svenska Spel ska ta ställning. Hur kan de ha Ken Lennaárd som en frontfigur? Blotta misstanken om förberedelser till miljonbedrägerier borde föranleda utredning, åtgärder och uttalanden. Men det kommer nada från deras håll...
Citera
2006-10-14, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av legoboy
Men snälla nån, du kan väl inte uppmana om att återgå till ämnet (Ken Lennaárd) och i samma veva gå way off igen genom att dra in Westerlunds eventuella oegentligheter?! Idiotinlägg! Och när jag tänker på det hela så är brottsrubriceringen av Kens brottsförberedelser klart närmare topic än vad Westerlunds A-kassa är. Så!

ON TOPIC!:
Christer Johansson förklarade sitt framträde med att media börjar tränga på. Jag tror att historien mer och mer börjar etableras som en sanning vilket innebär att fler och fler träder fram. Jag väntar dock på att Svenska Spel ska ta ställning. Hur kan de ha Ken Lennaárd som en frontfigur? Blotta misstanken om förberedelser till miljonbedrägerier borde föranleda utredning, åtgärder och uttalanden. Men det kommer nada från deras håll...

Tack för ett svar där du inte citerar brottsbalken, ett litet steg framåt.

Westerlund är väl i högsta grad inblandad i denna härva. Om det inte vore för honom så skulle vi knappast vara där vi är idag. Han har ju verkligen drivit på det hela.

Som till och med du kan erkänna så går ju inte Christer JOhansson ut förrän "media börjar tränga på". Samma gällde ju med Erik. Om dom nu varit så nära att bli blåsta, varför gick dom inte ut tidigare och högljutt talat om vad som höll på att hända? Erik har ju tom spelat lag-poker med Ken sen händelsen! Vad liknar det då?
Citera
2006-10-14, 20:43
Medlem
legoboys avatar
Citat:
Tack för ett svar där du inte citerar brottsbalken, ett litet steg framåt.
Åter igen ett mindre genomtänkt inlägg från din sida. Jag har tagit upp brottsbalken i ett (1) enda inlägg till skillnad från dina otaliga insinuationer kring Westerlund. Ska vi börja räkna? Till och med i ditt första inlägg i denna tråd så var det "målvakten" Westerlund du fokuserade kring.

Citat:
Westerlund är väl i högsta grad inblandad i denna härva.

Tror att Ken är liiite mer inblandad i tråden om sig själv än Westerlund. När du anklagar folk för att gå från ämnet när de debatterar Kens förehavanden och det allvarliga i det hela samtidigt som du ifrågasätter den som offentliggjorde det hela gör du bara självmål, rakt upp i krysset. Starta gärna en ny tråd om du vill ta upp Westerlunds förehavanden. Men håll det borta från denna tråd. Ok?

Citat:
Som till och med du kan erkänna så går ju inte Christer JOhansson ut förrän "media börjar tränga på". Samma gällde ju med Erik. Om dom nu varit så nära att bli blåsta, varför gick dom inte ut tidigare och högljutt talat om vad som höll på att hända? Erik har ju tom spelat lag-poker med Ken sen händelsen! Vad liknar det då?
Har du över huvud taget läst och förstått händelseförloppet?! Läs en gång till i så fall. Och förklara sedan - gärna i denna tråd - din syn på händelseförloppet i sammanfattande termer. Efter det kan vi börja diskutera igen. (Och ge fan i att kommentera huruvida Westerlund har A-kassa, Erik Sagerström skulle ha fortkörningsböter eller Christer Johansson obetalda dagisavgifter. DET HAR INTE MED SAKEN ATT GÖRA.)
Citera
2006-10-15, 00:22
Medlem
Legoboy du verkar så arg....

.....hade det inte varit för Westerlund hade detta aldrig kommit fram. Är ju hans korståg från början. Har du en dålig dag eller vad är det med dig?

Om Christer Johansson eller Erik Sagerström har skulder vet tydligen du bättre än jag, men att Ken är en myglande pajas är väl ganska solklart. Så vi får väl alla enas om att nu känner vi till två myglande pokerspelare. Ken och målvakten.

Så Legoboy.....ta nu och tagga ner med lite popcorn som du verkar gilla.
Citera
2006-10-15, 12:18
Medlem
Hallonsafts avatar
Hej.

Joakim Geigert här...

Vill först säga att det är kul att detta följs upp även här och att det vädras spekulationer och teorier som aldrig förr.

Jag är inte ute efter ngn stol i SvePof, det skulle aldrig falla mig in faktiskt. Är heller inte inblandad i denna soppa som ngn kanske vill antyda utan försöker ge en bild av situationen genom våran community. Vi har följt detta hela tiden och gett den version som finns att tilhandage hittils.

Angående dem som "talat ut" om detta så är Ken, Russ och de övriga också kontaktade av oss via mail, och telefon så att han kan kommentera detta på ProSharks.

Anledningen till att allt dröjt med material är att dels det kommit fram sent och att de inblandade (Ken + de 6 spelarna) "tydligen" har haft en intern deal om hur allt skulle gå till. Sen så blir det ju "crossover" media när andra forum, kvällstidningar samt privata bloggare hackar i detta ämnet.

Vi ger en objektiv syn på saken men saknar Kens version helt enkelt. Men hoppas på att den + Russ själv kommer allt efter som. Först då kommer allt att klarna. Just nu är det tyvärr väldigt vinklat mot Ken rent journalistiskt. Men om man bara tiger så blir det så.

Resten kan vi bara spekulera i och fortsätta att vänta på nyhetsflödet.

Mvh

Joakim Geigert - ProSharks.com
Citera
2006-10-15, 12:26
Medlem
flushdraws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonsaft
Anledningen till att allt dröjt med material är att dels det kommit fram sent och att de inblandade (Ken + de 6 spelarna) "tydligen" har haft en intern deal om hur allt skulle gå till. Sen så blir det ju "crossover" media när andra forum, kvällstidningar samt privata bloggare hackar i detta ämnet.

Skulle någon kunna förklara texten ovan lite närmare?

Fö. Välkommen, Jocke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in