Citat:
Ursprungligen postat av
ujhs
Klart att man har rätt att verka för idéer...men frågan är om det är så klokt att göra det vid varje tillfälle. Jag hävdar att de oftast är klokare att sitta stilla i båten.
Absolut, jag håller med om detta.
Men som det verkar så har Hahne/Kasselstrand varit total paria sedan de skrev debattartikeln om tvåstatslösningen i Israel. Har svårt att tänka mig att de bryr sig så mycket, men det var ett sätt att presentera en harmlös åsikt och att samtidigt göra sig ett namn. Den som hela tiden ställer sig upp i båten är den neofascist-gormande karlsson... detta är publicitet som SD inte behöver.
Vice partiledare själv utmålar medlemmar som inte uppvisar hundraprocentig lydnad som neofascister, ett otroligt svek.
Men åter till Hahne/Kasselstrand, det är så att ges man inte möjlighet att jobba sig uppåt inom partiet, av partiledningen, så kan man ändå i god demokratisk ordning försöka arbeta sig uppåt med hjälp av medlemmarna, och ett personligt odlat kändisskap bland dessa.
Den möjligheten vill den diktatoriska Karlsson nu stänga av.
Bara Karlsson och några få till i partitoppen ska få välja vilka som avancerar i partiet. Annars hotar uteslutning.
Vi får nog tyvärr räkna med ett ökat antal fruar, svärmödrar, polare och hundraprocentiga Ja-sägare i framtiden. Och det må gynna SD i det korta loppet, men på längre sikt så befäster det en röta i partiet som kan förgöra det.