2015-04-08, 09:57
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrafvityRidee
Jag skrattar så håller på dö hahaha, de här rena cirkusen, ärligt talat till er som väljer SD som parti, här ser ni prakt exempel hur man behandlar sina egna !!! Inget parti av dem överiga behandlar folk på de här sättet..

SD är jävla patrask som bör röstas ut OMGÅENDE!! SDU ungdomar går över till oss Vänstern istället vi behandlar och bryr oss om våra ungdomar och medlemmar!!!!!!!!!

Hallå hur var det med Håkan Juholt?
Eller ditt kära vänsterparti:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=5726954
Ung Vänsters ordförande i Örebro Län, Markus Allard, utesluts ur Vänsterpartiet. Orsaken är att han uttalat stöd för den vänsterextrema gruppen Revolutionära Fronten.
Senast redigerad av Mextreme 2015-04-08 kl. 10:32.
Citera
2015-04-08, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Det här stycket citerade MK på sin facebook-sida som stöd för uteslutningen.

Helt sinnessjukt. Den som destabiliserar partiet är ju MK som utesluter eldsjälar pga eget maktbegär. Fungerar ju inte att döma ut sitt eget ungdomsparti som extremistiskt utan att det har konsekvenser för partistabiliteten.

Utesluter eldsjälar? På vilket sätt är de eldsjälar? De jobbar för SDU, inte för SD. För mig är SD och SDU två vitt skilda partier, och mer så sedan Kasselstrand började gå i mot partiledningen för några år sedan. Inte konstigt att han ryker. Hans inriktning känns som ännu mer åt höger, och mer extrem än SD:s egna. Får han mer makt så blir SD mer extremt. Det vill inte gemene man.
Citera
2015-04-08, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nej, det kommer det inte få. Den genomsnittlige SD-väljaren vet knappt vad SDU är, än mindre vad de står för. Att SD utesluter 20 stycken dubbelanslutna och högerextrema (om det nu är så) SDU:are, som dessutom försökt kuppa partiet med sina extrema åsikter, kommer bara vara positivt för SD:s image och framtida valresultat. Det visar att partiet menar allvar med sin nuvarande politiska linje och "öppna svenskhet".

Man ska dessutom tänka på att det är våren 2015. Hösten 2018 är det här gamla nyheter. SD toppen har tajmat det bra.

Man kan nog säga att SDs ledning är mycket tacksamma för DÖ.
Citera
2015-04-08, 10:01
Medlem
Anti-Misess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Kan någon förklara varför Ernst Jünger är så kontroversiell?
SD:s målsättning är att bli Sveriges mest bildningsfientliga parti, som uteslutande ska bestå av icke-läsande kretiner. De är på god väg.

Ernst Jünger, som exempelvis tilldelades ett av Tysklands mest prestigefyllda litteraturpriser, har jag, för övrigt, sett säljas som pocket på ICA. Det säger egentligen allt.

Han är "kontroversiell" för att hatvänstern ogillar honom.
Senast redigerad av Anti-Mises 2015-04-08 kl. 10:04.
Citera
2015-04-08, 10:01
Medlem
Valar.Morghuliss avatar
Citat:
Om anklagelserna kan bevisas, är det skäl för uteslutning. Det ska vi få veta den 27 april. I så fall är det också demokratiskt agerat av SD.

Möjligt, men det krävs mer samröre än att ha skakat hand med fel person för att övertyga mig.

Om inte Hahne utmanat Danielsson tror jag att cirkusen inte ens startat. Handlar bara om att Karlsson är rädd för att hans egna medlemmar har ett driv.
Citera
2015-04-08, 10:03
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Att SD utesluter 20 stycken dubbelanslutna och högerextrema (om det nu är så) SDU:are, som dessutom försökt kuppa partiet med sina extrema åsikter, kommer bara vara positivt för SD:s image och framtida valresultat.

Övertygad om att talet om dubbelanslutning kommer visa sig vara trams och ännu ett fulknep av partiledningen.
Citera
2015-04-08, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valar.Morghulis
Möjligt, men det krävs mer samröre än att ha skakat hand med fel person för att övertyga mig.

Om inte Hahne utmanat Danielsson tror jag att cirkusen inte ens startat. Handlar bara om att Karlsson är rädd för att hans egna medlemmar har ett driv.

De kan ju ha missbedömt honom som svag och försökt driva in en kil för att bli av med honom på något sätt. Kan tänka mig att många betraktar Karlsson som svag eftersom han talar ganska lugnt och försiktigt.
Citera
2015-04-08, 10:07
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valar.Morghulis

Ännu viktigare är förmodligen att Åkesson är på väg ut och att Karlsson är rädd för att oppositionen ska kunna skaka fram en motkandidat som faktiskt kan vinna. I så fall skulle Karlsson troligtvis inte ens ha riksdagsplatsen kvar efter nästa val.
Citera
2015-04-08, 10:09
Bannlyst
Hörde Kasselstrand och Jomshof på Ekot i morse. Helt klart är ju att någon ljuger, så in i helvete, vilket i sig är en skandal. Jomshof ville inte diskutera med Kasselstrand, då "utredningen inte är klar". Det ska den bli den 27 april.

En klassiker att få allmänheten att glömma detta heta ämne så gör vi som sossarna gör en intern utredning som aldrig blir klar och kasselstrand Hahne är allienerade bortanför merkurius.
Senast redigerad av capodaster 2015-04-08 kl. 10:14.
Citera
2015-04-08, 10:09
Medlem
IMBILDENs avatar
Detta var en helt otroligt kommenterad tråd, men jag är nyfiken på det viktigaste.

Vad är det för ideologiska skiljelinjer som tycks råda mellan å ena sidan Hahne/Kasselstrand och Karlsson/Johnshof?

Det skrivs att Hahne m.fl. tillhör en mer "extrem falang", men vad är det de egentligen vill? Det har jag inte hittat någon info om.

Tror ni vi kan få en partisplittring efter detta? I så fall är det väl inte första gången det sker, eftersom gamla ND (Nationaldemokraterna) bildades av personer som inte ansåg att SDs glidning och uppmjukning var någonting bra. De allra flesta ND:are hade ju varit medlemmar i SD.

Jag är bara allmänt nyfiken.
Citera
2015-04-08, 10:13
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Detta var en helt otroligt kommenterad tråd, men jag är nyfiken på det viktigaste.

Vad är det för ideologiska skiljelinjer som tycks råda mellan å ena sidan Hahne/Kasselstrand och Karlsson/Johnshof?

Det skrivs att Hahne m.fl. tillhör en mer "extrem falang", men vad är det de egentligen vill? Det har jag inte hittat någon info om.

Tror ni vi kan få en partisplittring efter detta? I så fall är det väl inte första gången det sker, eftersom gamla ND (Nationaldemokraterna) bildades av personer som inte ansåg att SDs glidning och uppmjukning var någonting bra. De allra flesta ND:are hade ju varit medlemmar i SD.

Det finns ingen ideologisk skillnad. Detta handlar inte om ideologi utan är en ren maktkamp inför ett näraliggande partiledarbyte.
Citera
2015-04-08, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN

Tja bland annat om du läser fria tider (Kasselstrands blogg) så kan du se att de vill välkomna ryssen in med öppna armar. Det finns nog inte en person de älskar mer än Putin. FT och RT är två sidor av samma mynt. Varannan artikel handlar om fruktansvärda nato och stackars lilla söta ryssland.

Ett exempel:

http://www.friatider.se/republikaner-obama-farligare-n-putin

Kan tänka mig att Kasselstrand ser Putins hårdföra stil och Rysslands låtsasdemokrati som ett ideal att sträva mot.
Senast redigerad av Konkurrent 2015-04-08 kl. 10:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in