2015-04-07, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Räknar du FP:s Hannah till extremhögern när han försvarar etniskt svenska ungdomar i förorten?

Är Svenska Folkpartiet i Finland ett extremistparti, då det ju utan tvivel är ett etnisk intresseparti?

Är det alltså BARA SD bland "nationalistiska" partier som fattat galoppen och förtiger den egna etnicitetens själva existens i ett mångetnisk samhälle?

SAMTIDIGT som man umgås med nationalister som anses extrema i det Israel som till sin själva existens är hyper-ultra-extra-super-etnonationalistiskt med svenska mått mätt.

Vad är det för extremt med det svenska folkets existens på lika villkor?
Sverige är speciellt, politiken här följer sina egna regler. Jag tror tyvärr att SD måste göra så här. Men trist som tusan dock.
Citera
2015-04-07, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlVonSchtekare
Det är klart att det hade blivit. Han hade blivit ett alternativ för väljarna. Varför? Han blir mediaexponerad på ett "positivt" sett ur Svenssons perspektiv, dvs med lite fredagsmys och skoj med "folkkära" C-artister i TV:n som dansar tryckare med nationalister. Mainstream media hade således legitimerat honom och folket lyssnar på Mainstream media, tro det eller ej. Hahne hade blivit kändis och folkkär han också. Det är ju detta Åkesson sysslar med hela tiden.

Umärkt...således skulle alltså Hahne suttit stilla i båten och inväntat sin tid till att bjuda upp i Let's dance.
Citera
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-sverige
SD har visat att de utesluter en person för att hans politik skiljer sig för mycket jämfört med partilinjens. Om man vill stoppa invandringen och är med i Kristdemokraterna så blir man ju också utesluten. SD har ändå relativt högt i tak i många frågor, men inte vad gäller tendenser till rasism, etnisk nationalism o.s.v - vilket är bra och är en förutsättning för att SD ska bli ett parti för gemene man i Sverige.

På vilket sätt skiljer han sig radikalt gentemot partilinjen? Jag kan ju tycka att en sån som Sara Skyttedal verkar skilja sig betydligt mer radikalt från partilinjen än Hahne. Eller kolla bara Socialdemokraterna, där finns ju fan allt från kommunister till socialmoderater.
Citera
Medlem
Dr.Felixiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oriamendi
Minns dokumentären "Ordförande Persson" där Göran Persson satt och ondgjorde sig över alla partimedlemmar som inte följde ledningens vilja. Leif Pagrotsky i EMU-frågan till exempel. Inte ens där förekom uteslutningar utan på sin höjd omplaceringar, men i SD rensas det hejvilt och alla som bedöms vara en fara för ledningen röjs undan. Det är verkligen illa och ovärdigt ett parti av den storleken. Hade det faktiskt rört sig om rasnationalister av den gamla skolan hade det väl varit en sak, men det här är något helt annat. Jag kan verkligen inte med all god ansträngning i världen se några "extremistiska" element hos Hahne-falangen, i vart fall inte värre än hos vissa andra politiker inom SD.

Hahne själv är lite väl mycket av en drama queen, det håller jag med om, men hans beteende är helt naturligt när det finns grupper inom partiet som arbetar hårt med att ta all heder och ära ifrån honom.

Det är skillnad. Jämför istället arbetarrörelsen på tidigt 1900-tal, innan splittringen mellan kommunism och reformism. Då får du en bättre jämförelsepunkt.

Partier som är nya måste rensa ut. Rensar man inte ut kommer partiet att ha flera olika linjer och behöva lägga oerhörd kraft på inbördes bråk istället för att föra ut partiets politik, vilket gör att de som är tänkta att stöda partiet kommer att överge det i brist på förtroende, i detta fallet väljarna i Sverige.

Dock är partiledningen särdeles klumpig. Detta borde ha skett inför öppen ridå och inte som nu, genom läckta uppgifter till media varigenom de som är tänkta att bli uteslutna får veta det genom media. Detta skapar givetvis intrycket att det verkligen är fascister som sitter i toppen för SD, vilket det iofs är – vilket får som sidoeffekt att partiet förlorar i förtroende likväl.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Nej........över 50% av väljarna är helt eller delvis positiva till en minskad invandring........här har SD en enorm kundbas..om man inte skrämmer bort väljarna.

Så din och SD:s taktik är att få över 50% för att kunna göra något? Då får vi nog ge upp tanken på att SD är nationens räddning.
Citera
Medlem
Amors avatar
SD vill minska invandringen med 90 %, de vill förbjuda tiggeriet.

Oavsett vad ni säger så har SD hela tiden stått fast vid dessa åsikter. De har stor potential att vinna vanliga medelklassväljare med det budskapet.

Så länge man står fast vid dessa åsikter har jag inga problem med att man försöker skaffa sig en mjukare framtoning.

Det är bara att titta på SDU:s partiaktiviteter, massa kransnedläggningar vid kungars gravar. Massor av saker som jag förknippar med nationella subkulturen. SD ska inte längre vara ett subkulturellt parti. De ska vinna massor av väljare i radhusområden. Då finns det inte plats för stroppiga fallskärmsjägare med storhetsvansinne.
Citera
2015-04-07, 23:28
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Tippar på att minst hälften av de som kommer uteslutas innan årsskiftet har hunnit gå med i en etnonationalistiskt/nazistiskt rörelse och därmed bekräftat att partiet gjorde helt rätt som uteslöt dem.

Vad ger såna som dig en för val? Vem vill vara partikamrat med en sån som du som hatar svenskar och tycker svenska folket kan vara brunt. Du är ju så uppenbart en larvig infiltratör. Ingen är tydligare än du.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konkurrent
När växte partiet? Vilka gjorde att svenska folket började rösta på partiet? Vill du/ni ens att folk ska rösta på SD? Eller vill ni tillbaka till det goda 80-talet då 10 brunskjortor med koppel satt i en källarlokal någonstans i Skåne?

Det finns ett etnonationalistiskt parti i Sverige. Det heter SvP. Det är minimalt och ser inte ut att bli större. Men nu kanske det får några tillskott från SDU iaf.

När Sd sätt i en källarlokal i Skåne såg inte samhället ut som idag. Men du var väl inte ens påtänkt då.
För övrigt var det på 90-talet.
Citera
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
– Med Mattias Karlsson förvandlades partiet till en freakshow, säger Kasselstrand till Aftonbladet.

clownen Kasselstrand bör genast sparkas från SD. SD behöver ingen splittring. Detta är precis vad etablissemanget och EXPO vill och kommer garanterat göra allt för att få SD att sluta som Ny Demokrati. Detta är faran med ett stort parti där många extremister sitter och förstör. Extremister måste ut och in måste stabilt och intelligent folk. De som säger att SD skulle fallera om Kasselstrand och Hanhe skulle sparkas måste verkligen ha en dålig syn på SD om de verkligen tror att SD är ett så svagt parti.

Det största hotet från SD är extremister och skallerpressen, extremister som läcker till pressen som sen använder för att förstöra för SD. Som sagt, kasta ut extremisterna nu, inte en dag försent.
Citera
Medlem
Steinarrs avatar
Visst, uteslut Hahne, men Kasselstrand? Att ni SDare härinne gillar detta är ju fan i mig vidrigt.

Ni ogillar kulturmarxister som förstör detta land men ändå så sitter ni och hyllar beslutet av att utesluta en person som är tungviktsmästare på att köra över sådant skräp i debatter.

Jag trodde ni ville att SD skulle bli större????

JÄVLA FÅRSKALLAR
Citera
Medlem
Kusin Klusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nu blir jag bekymrad på riktigt. Är SD så här korkade verkligen? Så att man för någon sorts barnslig, smutsig diskussion via medier som Aftonbladet och Expressen?

Detta kan knappast vara bra. Jag anser att man har gått alldeles för långt i "nolltoleransen" nu, man har i princip hamnat i ett läge där mainstream smutsmedia skjuter partiet framför sig, och får det att göra precis som de vill.

Jag har tidigare varit skeptisk till att man utmålar de 4'as gäng som maktfullkomliga, men nu kanske jag tvingas ändra mig på den punkten. Detta är sannerligen inte bra för SD.

Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Alla här som är så oerhört upprörda, det är väl de som på fullt allvar trodde sig drömma om att Sverige nu hade nästan 20% av väljarkåren som drömde om ett kritvitt Sverige där svenskheten sitter i hudfärgen. För ni såg ju hur "ert" SD har nästan 20%.

Och så kastas ni ut, ni kanske 0,2 procentenheter av väljarkåren, men som är ack så högljudda här på Flashback. Nej, ni får försöka gå vidare och inse att SD har blivit ett stort och viktigt parti som på allvar påverkar svensk politik. Då duger det inte att tramsa om etnicitet.

SD har dussintals procentenheter att vinna på att bli mer rumsrena, ett starkt socialkonservativt parti extremt emot mass-MENA-invandringen och det organiserade tiggeriet. Och möjligtvis några promille att förlora på att knoppa av den etno-centrerade extremhögern.
Bara ett par timmar mellan inläggen. Här snackar vi "interna stridigheter"...

Själv är jag alltjämt bekymrad. SD ansätts från alla håll och behöver mer än något annat parti hålla ihop. Att åsikterna spretar något inom ett stort parti är något man måste acceptera och hantera snyggare.
Citera
2015-04-07, 23:29
Medlem
mr13377s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Jag, Åkesson och Karlsson med många flera kan bara sucka över er som inte fattar SDs politik eller delar ambitionen att vara ett socialkonservativt brett folkligt parti.
Att någon okänd tönt som William Hahne, som absolut ingen bryr sig om, helt i onödan börjar gå sitt egna race mot partiet och på egen hand går ut i media och beklagar sig, klagar på "demokrati" precis som om han tillhör ett annat parti.

När pratade du senast med den genomsnittlige personen som röstade på SD? De flesta SDare vill skjuta somalier med hagelgevär och riva alla moskéer. Pratade med några 70+are häromdagen som bor i ett helt normalt område, dom höll med varandra om att alla "svartskallar" borde skickas hem till sina hemländer. Ändå tyckte dom att SD verkade lite väl extrema.

Ledningen i SD verkar helt tappat kontakt med verkligheten, allt man tänker på är att expressen och AB en dag ska sluta kalla SD för rasister. Vilket dom aldrig kommer göra om inte SD slutar upp helt med sin tidigare invandringspolitik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in