2015-04-07, 18:13
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
SDU-toppen William Hahne kommer att uteslutas ur Sverigedemokraterna, uppger flera källor för Aftonbladet.
Ett stort antal av hans nära förtrogna kommer gå samma väg till mötes.
– Partiledningen förbereder just nu massuteslutningar, säger Hahne
Uppger Björn Söder för Aftonbladet? Känns ju inte bra för SD detta. Svårt att skylla på mainstreammedia denna gång. Sd och svansen förnekar sig aldrig, men hur de ska få detta till att vara Jan Helins fel blir fruktansvärt intressant. Särskilt då man själva legitimerat te.x. Expo.
Citera
Medlem
svallerbyttans avatar
William Hahne utesluts ur SD:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20589409.ab

Som jag trodde då och ett klokt beslut enligt mig iaf.
Citera
Medlem
Nice, nu blir han och hans närmsta polare uteslutna från SDU!
Citera
2015-04-07, 18:29
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Nu blir jag bekymrad på riktigt. Är SD så här korkade verkligen? Så att man för någon sorts barnslig, smutsig diskussion via medier som Aftonbladet och Expressen?

Detta kan knappast vara bra. Jag anser att man har gått alldeles för långt i "nolltoleransen" nu, man har i princip hamnat i ett läge där mainstream smutsmedia skjuter partiet framför sig, och får det att göra precis som de vill.

Jag har tidigare varit skeptisk till att man utmålar de 4'as gäng som maktfullkomliga, men nu kanske jag tvingas ändra mig på den punkten. Detta är sannerligen inte bra för SD.
Citera
2015-04-07, 18:32
Medlem
PilsnerPers avatar
"Demokraterna" SD kastar ut William Hahne med flera

Citat:
William Hahne utesluts ur SD

SDU-toppen William Hahne kommer att uteslutas ur Sverigedemokraterna, uppger flera källor för Aftonbladet.

Ett stort antal av hans nära förtrogna kommer gå samma väg till mötes.

– Partiledningen förbereder just nu massuteslutningar, säger Hahne.

Citat:
Enligt Nyheter Idag handlar det bland annat om SDU-företrädarna Adam Berg, Hanna Lindblom och Anton Stigermark. Dessutom är flera personer i SD Stockholm stad aktuella för uteslutning.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/article20589409.ab

Efter att Hahne tagit makten i Stockholm började ledningen gråta och hota med utslutning.
"Demokraterna" i SD kunde alltså inte vinna och istället för att acceptera nederlaget tar man nu till metod två och utesluter honom.

SD ser ut att vara ett tryggt parti där yttrandefriheten hålls högt.

Tankar om detta?
Rätt fel att kasta ut dom?
Citera
2015-04-07, 18:34
Medlem
bithaxs avatar
Partipiskan viner. Det är så det funkar i politiken.
Citera
2015-04-07, 18:35
Medlem
SD-Kalles avatar
Vad händer med SDU nu då? Vice ordföranden utesluten i moderpartiet?
Citera
2015-04-07, 18:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
William Hahne utesluts ur SD:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20589409.ab

Som jag trodde då och ett klokt beslut enligt mig iaf.

Mycket klokt, om det nu genomförs. SD har varit duktiga på att gallra bort knäppgökar som Hahne men nu har uppenbart en ny generation psykfall smugit sig in i partiet.
Att det är något fel i huvudet på Hahne är ganska uppenbart om man tittar på hur han för sig och uttalar sig. Självupptagen much?
Citera
2015-04-07, 18:36
Medlem
Anusiktets avatar
Lena Melin trodde i Aftonbladets livesändning inte att det kommer att ha betydelse för SDs väljarunderlag.

(Nationella Fronten som Hahne sägs vilja att SD närmar sig har för övrigt också sett sig tvingade att utesluta en del folk)
Citera
2015-04-07, 18:37
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Varför är den drogade hat-predikanten Alex Bengtsson med i Aftonbladets Webb-sändning och kommenterar SD? Han är ju bara hatisk till partiet, och är inte objektiv.
Citera
2015-04-07, 18:37
Avslutad
de delade väl inte värdegrunden.
Citera
2015-04-07, 18:38
Medlem
Det är korrekt enligt mig, han var alldeles för extrem för partiet och b.la stödde han F.N.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in