2015-04-07, 23:04
Bannlyst
Okej, nu har ledningen gått för långt. Nu ska jag dra i några trådar sen kontakta både expressen Aftonbladet, SVT, och övrigt pack.

Tippar på att både Karlsson, Åkesson, Söder och andra hycklare kommer ha blivit uteslutna innan årsstämman. Dessa historier och bevis som finns om dessa kommer få Hahne och gänget att framstå som Fi sympatisörer i jämförelse med de fyras gäng.
Citera
2015-04-07, 23:05
Medlem
mr13377s avatar
Vilken röra, denna utveckling var given när Jimmie började svamla om nolltolerans mot sverigevänlighet("rasism"). Härnäst kommer ledningen i SD erkänna för gammelmedia att Sverige ska bli mångkulturellt och att svenskar inte har någon rätt till sitt hemland, då är SD äntligen inne i finrummet!

Cirkeln är sluten.

Grattis alla "-utesluta galningarna, jag litar på de 4a" förespråkare!
Citera
2015-04-07, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capodaster
'

Så Åkesson är en riktig humorist med utstrålning?

Nej, men han framstår nog som en ganska normal, anständig människa, speciellt efter utbrändheten och skavlan-debaklet.

Kasselstrand framstår som en elitistisk neo-fascist med iskalla ögon.
Citera
2015-04-07, 23:06
Medlem
eldoradokaffes avatar
Det är tveksamt om detta kommer att påverka partiets stöd långsiktigt, men förlusten av den krets kring Kasselstrand som är bärare av en djupare ideologi än en marginellt förnuftigare modernism är desto större för framtida svensk idédebatt.

Det kan också ses som ett led att ytterligare strömlinjeforma partiet för att undvika negativ kritik i media. Detta tror jag är ett misstag. Nolltoleransen för rasism tjänade visserligen ett sådant syfte men hade också ett uppenbart egenvärde, något sådant egenvärde är svårt att finna i denna eventuella uteslutning.

Slutligen förefaller det också som att denna krets bär på mycket kampanda och dessutom verkar vara sunda förebilder för en nationellt sinnad ungdom. På det hela taget en förlust om uteslutning blir en realitet.
Citera
2015-04-07, 23:07
Medlem
Goldwaters avatar
SD goes Dansk folkeparti. Om det interna stödet för uteslutningsmetodiken är starkt kan detta vara synnerligen framgångsrikt. Antagligen finns också det stödet, för SDS ledning har fram till dags dato alltid agerat först när de varit säkra på att de får "rätt". Risken för backslash finns emellertid, och frågan är vilken roll JÅs "comeback" inverkar på det hela. JÅ har närmast en sektledarställning intern (det är min uppfattning i alla fall), på gått och ont, och hans uttalade stöd väger mycket tungt. Fram till för bara sex månader sen var JÅ sitt parti, det ska vi komma ihåg.
Citera
2015-04-07, 23:07
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitmaktNegerslakt
Okej, nu har ledningen gått för långt. Nu ska jag dra i några trådar sen kontakta både expressen Aftonbladet, SVT, och övrigt pack.

Tippar på att både Karlsson, Åkesson, Söder och andra hycklare kommer ha blivit uteslutna innan årsstämman. Dessa historier och bevis som finns om dessa kommer få Hahne och gänget att framstå som Fi sympatisörer i jämförelse med de fyras gäng.

Ut med trollen i ljuset bara, låt dem smaka på sin egna nolltolerans lite
Citera
2015-04-07, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa-Nietzsche
Utan att vara SD:are (och inte SVP:are eller nåt annat radikalt heller) går det inte att förundras och facineras av partikulturen. Jag trodde länge att SD hade lite mer ordning på torpet än Ny Demokrati, men oj vilket pajasparti man är. Inget fel att göra sig av med folk om de aktivt motarbetar ett parti, men man har verkligen inte högt i tak. Det är uppenbart att dessa utrensningar inte handlar om ideologi utan om att bevaka sitt revir och behålla sin makt. SD-toppen är uppenbart mer intresserade av just makten och alla förmåner den för med sig, framförallt ekonomiska sådana. På den punkten är man med andra ord precis som alla andra partier.

Jag tror dock att man kommer att fortsätta öka i opinionen nästan oavsett vad man gör. Frågan är om alla som utesluts och sådan som är trötta på ledningen kommer att gå ihop och bilda ett nytt parti?

Precis så är det! Även Kasselstrand och de andra är ute efter mer lovor. Ideologi är bara metoden för att nå målet; pengar och makt.
Citera
2015-04-07, 23:08
Medlem
Detta handlar ju enbart om makt, MK fick ju på pälsen av EXPO och måste nu visa var skåpet ska stå. Hans auktoritet blev ifrågasatt, nu visar han vem som bestämmer.
Citera
2015-04-07, 23:09
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konkurrent
Sakta i backarna, Hahne och Kasselstrand har nog gjort, eller tänkt göra betydligt värre saker än vad vi vet...

Vi har inte hört Åkesson och Karlssons version utav händelseförloppet ännu.

Jag är benägen att hålla med, eller ptja, nästan hålla med i alla fall.

Vad Hahne och Kasselstrand skulle ha gjort har vi väl knappast veta, men däremot börjar det bli lite lätt irriterande med alla här på FB som vill ge sken av att sitta inne med absolut vetskap om SD och partiets inre förehavanden, trots att de flesta förmodligen mest gissar och vill driva sina egna agendor.

Skulle kanske vara lite mer sunt att invänta mer information om vad uteslutningsärendena faktiskt bygger på och vad de som lämnat in dem har att säga om saken, för att inte tala om utgången av dessa ärenden, innan man börjar gasta om partiets omedelbara undergång.
Citera
Medlem
Jahannams avatar
HÄRLIGT! SD går mot en normalisering och det tycker jag är jättebra även om jag själv personligen inte röstar på partiet. Detta är ett stort steg framåt för partiet enligt mig och det är på tiden att de på allvar börjar rensa bort nötterna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konkurrent
Alla som klagar på toppstyrningen skulle kunna ta sig en funderare över vad partiet skulle vara om Åkesson, Karlsson, Jomshof med flera en dag helt enkelt gick upp i rök.

Partiet skulle implodera fullständigt över en natt.

De har gjort tusen ggr mer för partiet än vad Kasselstrand och framför allt Hahne har gjort. De flesta svenskar har inte ens en aning om vilka dessa två herrar är. Alla vet däremot vem Åkesson är.

Dessa nötter och djupingar skiter fullständigt i valresultat...de vill bara vara nationalistiska och radikala.
Citera
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Nästan komiskt att läsa alla arga SVP kommentarer. Seriöst, hade ni vetat bättre och varit smartare hade ni väl i alla fall kunnat få över 4 procent?? SD gör helt rätt. Vill de bli det största partiet och med inflytande är det enda rätta att kasta ut extremisterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in