2015-04-07, 21:22
Medlem
Tropicalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Borde inte vara så svårt att ge exempel då....

http://www.dn.se/nyheter/politik/sdus-flirt-med-nationella-fronten-forvanar-sds-ledning/

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/sdu-topp-toppstyrning-och-korruption-i-partiledningen

http://www.sydsvenskan.se/sverige/sdu-kritik-mot-partiets-nolltolerans/
Citera
Medlem
Enydrions avatar
råkade klicka på sidan 1 i tråden och trodde det var idag, blev glad när jag trodde Hahne och kasselstrand rykt, men så verkar inte vara fallet
Citera
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Det här kan vara det bästa SD gjort. Extremister lämnar SD och in kommer vettigt folk en så kallad win win.

Dessutom får extremisterna en chans att för en gång skull leva ut sina drömmar och skapa det parti som de vill. De är ju trots allt otroligt kritiska mot SDs ledning. Nu har dem sin chans! Ett parti som gärna tillåter att deras politiker springer runt på stan och kallar folk för babbe och hora, ett parti som gärna samarbetar med friatider och motpol, ett parti som gärna har med etnonationalister, fd nazister, som Patrik Ehn och som samtidigt mitt i allt vill erkänna terrorstyrda Palestina.

Det lär nog locka en hel del vanliga svenskar. Sveriges nästa 20-procents parti?
Citera
2015-04-07, 21:23
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Men om jag förstår dig rätt vill du alltså att Jimmie Åkesson, Mattias Karlsson och Richard Jomshof lämnar partiet och att detta istället tas över av Hahne och Kasselstrand?

Du tror på allvar att detta är rätt väg att gå för partiet? Vägen mot 25%.

Jag anser att Expo-kramande anti-nationalister borde uteslutas ur ett parti som påstår sig vara nationalistiskt.
Citera
2015-04-07, 21:23
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Dessutom får extremisterna en chans att för en gång skull leva ut sina drömmar och skapa det parti som de vill. De är ju trots allt otroligt kritiska mot SDs ledning. Nu har dem sin chans! Ett parti som gärna tillåter att deras politiker springer runt på stan och kallar folk för babbe och hora, ett parti som gärna samarbetar med friatider och motpol, ett parti som gärna har med etnonationalister, fd nazister, som Patrik Ehn och som samtidigt mitt i allt vill erkänna terrorstyrda Palestina.

Det lär nog locka en hel del vanliga svenskar. Sveriges nästa 20-procents parti?

Precis, istället för att klaga på SD, skapa ett eget parti där ni har fult av extremister och se hur bra det går..
Citera
2015-04-07, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Kalle förklarar.

Jag förstår att du säkert blir sorgsen när du nu fått reda på att SD inte är för etnisk rensning och ett helvitt Sverige, men jag skiter i dina känslor.

Håller du med SD-Kalle om att det inte finns etniska svenskar - men att judar är en egen "ras"(!)? Är det OK "antirasism" inom ramen för SD?

Skulle folkpartisten Hannah ses som radikal i SD när han skrev om etniska svenska ungdomars utsatthet i förorter? Eller har sådana resonemang med avsändarens hår- och hudfärg att göra?
Citera
2015-04-07, 21:25
Bannlyst
Känns som att det snart kan kvitta hur det går för sd. Den dag de får något att säga till om är de precis som alla andra partier.
Citera
2015-04-07, 21:25
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag anser att Expo-kramande anti-nationalister borde uteslutas ur ett parti som påstår sig vara nationalistiskt.

Att du tycker att de uttalade nationalisterna i SDs ledning inte är nationalister får stå för dig. Jag är bara nyfiken över vilka du anser ska ta över efter Åkesson, Karlsson och Jomshof?
Citera
2015-04-07, 21:26
Medlem
IngmarBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Det här kan vara det bästa SD gjort. Extremister lämnar SD och in kommer vettigt folk en så kallad win win.

Hur kan du tro på vad du själv säger din jävla pissmyra!?

Hur kan du påstå att Buss-Mia är exempel på en vettig person, och universitetslärare, advokater och entreprenörer är "extremister". FATTAR DU inte att det BARA är partiledningens strategi för allmakt, hur jävla mycket bevis måste man kasta i fejjan på er innan det sjunker in? Varför fick Kent Ekeroth komma tillbaka, varför fick Erik "lilla horan, babbe, järnrör" Almquist bli skuggredaktör för Samtiden? Jo för att det handlar inte om antiextremism eller antirasism, det handlar bara bara bara bara bara bara bara bara om maktfullkomlighet. Folk som vägrar ser verkligheten för vad den är, som vägrar se sanningen -- förtjänar inte någon som helst politisk makt. Hur kan ni se era själva i spegeln, vad för slags människor är ni som kan med att ljuga på det här sättet. Avskum!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Kalle förklarar.

Jag förstår att du säkert blir sorgsen när du nu fått reda på att SD inte är för etnisk rensning och ett helvitt Sverige, men jag skiter i dina känslor.

Synd, för resterande sju partier är då det ska ni veta.svenskarna(som inte finns) ska blandas bort enligt dem, o mer o mer enligt SD. SD försöker släcka en husbrand med en pisstråle och står där o tror dom gör nån skillnad när dom utesluter personer som hahne medans löfven i pakt med moderaterna öppnar dörren för 150 000 syrianer o somalier bara iår.
Citera
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Håller du med SD-Kalle om att det inte finns etniska svenskar - men att judar är en egen "ras"(!)? Är det OK "antirasism" inom ramen för SD?

Har du någon källa på att jag sagt att etniska svenskar inte finns? Är nämligen själv inte bekant med det uttalandet.
Citera
2015-04-07, 21:27
Bannlyst
Citat:
Men om jag förstår dig rätt vill du alltså att Jimmie Åkesson, Mattias Karlsson och Richard Jomshof lämnar partiet och att detta istället tas över av Hahne och Kasselstrand?

Du tror på allvar att detta är rätt väg att gå för partiet? Vägen mot 25%.

Finns inget självändamål i att nå höga siffror om det sker på bekostad av politiken. Vidare känns Hahne och Kasselstrand unga och fräscha till skillnad från JÅ och co.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in