2015-04-07, 21:15
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Maktspel är det alltid inom alla partier, välkommen till verkligheten. Och som vi kan se så går SD år rätt håll. Det kan vi se med säkerhet då alla SVPare är förbannade.

Maktspelet inom SD är det smutsigaste i mannaminne, det får Juholt-affären att framstå som en brittisk te-bjudning.
Citera
2015-04-07, 21:15
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Ja, med den skillnaden att det inte spelar samma roll om muf har en annorlunda åsikt i hur mycket skatten ska sänkas eller vad SSU tycker om bensinskatten.

Invandringskritiker som går på tok för långt är någonting som är betydligt allvarligare för SD och som partiet ständigt får kämpa emot.

Herregud, sök på SDU kritik SD eller vad du vill och hur många länkar i ämnet som helst kommer upp.

Borde inte vara så svårt att ge exempel då....
Citera
2015-04-07, 21:17
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det är gräsrötterna som byggt upp partiet i första hand, du får lägga ner ditt patetiska dyrkande av Karlsson och hans vänner.

Men om jag förstår dig rätt vill du alltså att Jimmie Åkesson, Mattias Karlsson och Richard Jomshof lämnar partiet och att detta istället tas över av Hahne och Kasselstrand?

Du tror på allvar att detta är rätt väg att gå för partiet? Vägen mot 25%.
Citera
2015-04-07, 21:17
Medlem
PicCoLini30s avatar
Till en början tyckte jag william Hahne hade lite skinn på näsan, stark vilja att lyckas. Men när man synade honom lite mer ingående via nätet så insåg jag efter ett tag att de var nog lika bra att utesluta honom helt. Han spelade inte i samma kategori som partiledningen och de visar han ganska uppenbart med sitt agerande dels utmana partiledningen med en massa trams, som han förmedlade i intervjuer med aftonhoran. Han hade nog lite för stor kostym på sig och för mycket hybris för kunna lyckas inom SD/politiken.
Citera
2015-04-07, 21:18
Medlem
Anusiktets avatar
Citat:
Expert: "Ambitionen är att byta ut partiet"

– Jag tror att ambitionen från Åkesson och de runt honom är att byta ut partiet helt,
http://unvis.it/www.expressen.se/nyheter/expert-ambitionen-ar-att-byta-ut-partiet/
Citera
2015-04-07, 21:19
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Borde inte vara så svårt att ge exempel då....
http://www.dn.se/nyheter/sdu-kritiserar-moderpartiet-efter-eu-valet/

http://www.sydsvenskan.se/sverige/sdu-kritik-mot-partiets-nolltolerans/

https://www.realisten.se/2013/09/10/kraftig-sd-kritik-mot-ett-allt-for-nationalistiskt-sdu/

Räcker det? Det är bara att googla.
Citera
2015-04-07, 21:19
Medlem
Proclaimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Kalle förklarar.

Jag förstår att du säkert blir sorgsen när du nu fått reda på att SD inte är för etnisk rensning och ett helvitt Sverige, men jag skiter i dina känslor.

Vart står det att Hahne och Co. vill ha etnisk rensning och ett helvitt Sverige?
Jag har inga sympatier hos SD överlag och är inte så insatt, mest nyfiken bara.
Låter som en ganska allvarlig sak att säga, oavsett om man är SD:are eller ej.
Citera
2015-04-07, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Herre gud. SVP är de sista SD ska lyssna på, SVP som inte ens kom in i riksdagen. SVPare säger att detta är ett dåligt beslut. Då kan vi SDare sova lugnt och veta med säkerhet att detta är ett bra beslut.

Om ni SDfittor är så kåta på att apa efter det som ger flest röster så kan ni väl sadla om helt till ett sjuklöverparti en gång för alla? Ja SVP fick färre röster än SD, men 87% röstade fortfarande inte på erat skitparti så då är väl saken klar vad ni ska göra? Vill ni röstmaximera ska ni inte bara kasta ut Hahne, ni ska släppa blåsippans väg o komma ihåg att 87% är mer än 13.
Citera
2015-04-07, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GetRealFaggot
Kultur != etnicitet eller ras. Lär dig skillnaden.

Min kritik är riktad till främmande kulturer, inte människor or raser. Kulturer kan inte böjas. Människor kan.
Så tex islam kommer inte existera i Sverige om 100 år om vi bromsar invandringen nu och tvingar 20 000 somalier dansa runt en flaggstång och äta sill? Juste ja du har redan svarat, "kulturer kan inte böjas".
Hur ska vi göra då om inte folk från tredje världen kan radera sin kultur?
Citera
2015-04-07, 21:22
Medlem
Guesswhoiams avatar
Citat:
SD:s vilja att bli ett parti i mängden kommer innebära ännu mer ideologisk urholkning.

Hahne ville dra SD/SDU mot en mer nationalistisk ställning, han kritiserade SD öppet i media och skapade problem. Att han och andra inom SDU/SD fortsatt försöka splittra och bygga upp falangerna har han lyckats med rätt bra p.g.a att M.K inte var särskilt bra på att kväva falangerna likt J.Å.

Det förvånar mig inte att Hahne och medföljande får sparken. Dels för att de är spetsen inom ena falangen och för att deras politik skulle fortsättningsvis sätta Sverigedemokraterna maktlösa.

Om man ser till den en förtroendemätning så var den så att J.Å hade närmare 25% förtroende(?). Är det korrekt så betyder det att det finns möjlighet att plocka hem över 20% av rösterna, men det är knappast möjligt om Sverigedemokraterna skulle köra på SDU's linje.

SDU's ideologi funkar på kanske 10% av alla röster men inte om man vill utmana och sitta med makt. Det finns alldeles för många som inte vill se ett "vitt Sverige", "urnordiska rasen" och medföljande.

De vill se ett invandrarkritiskt parti som fortfarande stödjer folket, inte ett mer eller mindre rasistiskt parti.
Citera
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallOfAdamant
Om ni SDfittor är så kåta på att apa efter det som ger flest röster så kan ni väl sadla om helt till ett sjuklöverparti en gång för alla? Ja SVP fick färre röster än SD, men 87% röstade fortfarande inte på erat skitparti så då är väl saken klar vad ni ska göra? Vill ni röstmaximera ska ni inte bara kasta ut Hahne, ni ska släppa blåsippans väg o komma ihåg att 87% är mer än 13.

Seriöst, varför kommenterar ni ens i denna tråd om SD?
Citera
Medlem
DoctorSuns avatar
Citat:
Jag har aldrig varit medlem i SD. Varför anser du att Hahne är en idiot?
Menade inte dig som medlem, utan som röstare och (obviously) anhängare. Anser inte att Hahne är en idiot. Hahne går mot etnisk nationalism vilket, numera, inte är något SD står för.

Idioterna är sådana som inte står för ideologin som står i partiprogrammet, som faktiskt inte har någon koll på det. Känner du dig träffad? Ok, fint. Då förstår du min mening!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in