2015-04-07, 19:13
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vlad-Putin
Nu ska du min Herre få utveckla dig lite.
Sluta nu för en gångs skull att bara tycka "Hahne-vänner" är dumma i huvudet, beskriv nu varför beslutat var bra och varför Hahne är en extremist!

Nu svarade jag på hans kommentar som "styr partiet har samma israeliska bakgrund som resten av toppen." Det säger det mesta. De med dessa åsikter klagar på SDs beslut. Bara det är argument nog att förstå att SD gjort ett bra beslut.
Citera
2015-04-07, 19:15
Medlem
Vlad-Putins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Jo, men varför backade då inte Hahne och Kasselstrand? Om de hör partipiskan vina så vore det läge att sitta stilla i båten och hålla käft. Hade de hållit sig lugna något eller några decennier hade deras tid också kommit. Men, som du säger...de kanske vile göra revolution, och satsade allt på ett kort. I s f är det skönt att de for åt helvete. Med buller och bång.
Det är nog få här som tror att Kasselstrand och Hahne är dumma i huvudet. Det ska bli intressant att se vad som kommer hända med dessa i den närmsta framtiden och vad de kommer att göra nu. Lägg därtill Hanna Lindholms uteslutning (enligt Nyhter Idag. Hade dessa slagit sig samman och skapat något hade de lockat rejält med folk.
Citera
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Partiet vill välkomna de erfarna politiker från moderaterna och liknande som på sistone börjat snegla åt SD:s håll för en vettig invandringspolitik. Då kan man inte ha nationalister som Hahne ens i en lokal ledande position.
Vad exakt ska dessa moderater som har kört landet i botten bidra med? Det är exakt den sortens människor som Marcel Duchamp totalförnedrade redan på 1910-talet, eftersom de var så frånkopplade från allt vad idéer heter att de inte ens kunde förklara varför en pissoar inte är konst. Så tomma inombords är de, inte bara ideologiskt utan rent mänskligt. Hur ska de ens marginellt kunna bidra till den "strid om kulturen" som Mattias Karlsson pratade om på Heimdal?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Om massuteslutningarna stämmer har jag svårt att se att SD kommer resa sig efter det här. Det kommer inte märkas direkt, men om alla i en hel generation med nåt innanför pannbenet försvinner, och bara medlöpande puckon blir kvar, så kommer partiet sakta men säkert pysa ut och segna ner.

SD-ledningen verkar tyvärr lida av vanföreställningen att den själv har bidragit till SD:s väljarframgångar, att dessa är frikopplade från samhällsutvecklingen i övrigt.

Kan inget annat än att hålla med. Har många bekanta (ålder 20-30) som röstade på SD i riksdagsvalet men som inte är så förtjusta i SD's flörtande med Expo, ser till att ge dem underlaget för hur SD rensar ut människor som ifrågasätter SD. Just nu finns inget alternativ att rösta på men tills nästa val kanske ett nytt mångkulturkritiskt parti seglat upp och kan ta tillbaka röster? Jag vet vad jag skulle rösta på... antirasistiska mittenpartier har vi redan sju av.
Citera
2015-04-07, 19:16
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Jo, men varför backade då inte Hahne och Kasselstrand? Om de hör partipiskan vina så vore det läge att sitta stilla i båten och hålla käft. Hade de hållit sig lugna något eller några decennier hade deras tid också kommit. Men, som du säger...de kanske vile göra revolution, och satsade allt på ett kort. I s f är det skönt att de for åt helvete. Med buller och bång.

Det är väl på en av punkterna som Hahne och Kasselstrand brister rejält, det taktiska. Jag menar det är ju ändå dessa herrar som legat bakom succéer som att försvara Erik Almqvist efter hans "babbe" och "hora"-uttalanden och den numera helt uttalade etnonationalisten Patrick Ehn efter hans uteslutning. Dessutom så fick man för sig att utan partiledningens vetande gå ut och kritisera att ledningen inte vill erkänna den icke-fungerande staten Palestina som delvis styrs av antisemitiska terrorister.

Partitaktik är ju knappast dessa herrars bästa egenskap.
Citera
2015-04-07, 19:16
Medlem
Vlad-Putins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Nu svarade jag på hans kommentar som "styr partiet har samma israeliska bakgrund som resten av toppen." Det säger det mesta. De med dessa åsikter klagar på SDs beslut. Bara det är argument nog att förstå att SD gjort ett bra beslut.
Så de som anser att SD följer en "sionistisk agenda" borde hålla tyst eftersom vi alla vet att SD fattade ett bra beslut? Jag hänger verkligen inte med här...
Citera
2015-04-07, 19:18
Medlem
svenne-i-sveriges avatar
Skönt att herr Hahne äntligen är borta, men det kommer givetvis att skapa diskussion. Även den mest inbitna SD-väljaren måste dock erkänna att "högerfalangen" inom SD är det som håller SD tillbaka. Hahne har varit skadlig för partiet och öppet i media (!!!) kritiserad partiet och partiledningen. Ni som säger att det inte är demokratiskt så måste det finnas en gräns för att i ett parti ha för stor åsiktsskillnad jämfört med partilinjen. Alltså kom igen, att söka samarbete med Front National är långt ifrån partilinjen, och långt ifrån det de potentiella väljarna vill. Det är dock bra att demokratidebatten förs!
Citera
2015-04-07, 19:18
Medlem
"SD använder sig av sovjetmetoder" /William Hahne

Alltså... är SD ett smygkommunistiskt odemokratiskt parti eller varför säger han så?¨

He mad?
Citera
2015-04-07, 19:19
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Om massuteslutningarna stämmer har jag svårt att se att SD kommer resa sig efter det här. Det kommer inte märkas direkt, men om alla i en hel generation med nåt innanför pannbenet försvinner, och bara medlöpande puckon blir kvar, så kommer partiet sakta men säkert pysa ut och segna ner.

SD-ledningen verkar tyvärr lida av vanföreställningen att den själv har bidragit till SD:s väljarframgångar, att dessa är frikopplade från samhällsutvecklingen i övrigt.

Jag tror faktiskt i ärlighetens namn att det är helt tvärtom.

Det finns troligtvis massvis med kloka konservativt lagda invandringskritiska ungdomar som sympatiserar med SD men som undvikit att gå med i ungdomförbundet då man inte känner sig hemma i det mer radikala nationalistiska flaggviftande SDU.
Citera
2015-04-07, 19:21
Medlem
Pukeeyes avatar
Citat:
Ja.....ärligt talat så har jag svårt att föreställa mig att Hahne och Kasselstrand skull vara så korkade! Någon eller några andra måste ligga bakom och utnyttja dessa ungtuppar som nyttiga idioter.

Kan vara så att SDU liksom alla andra partiers ungdomsförbund är ett slags "nyttiga idioter" som avslöjar moderpartiets verkliga avsikter.
Citera
2015-04-07, 19:22
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-sverige
Skönt att herr Hahne äntligen är borta, men det kommer givetvis att skapa diskussion. Även den mest inbitna SD-väljaren måste dock erkänna att "högerfalangen" inom SD är det som håller SD tillbaka. Hahne har varit skadlig för partiet och öppet i media (!!!) kritiserad partiet och partiledningen. Ni som säger att det inte är demokratiskt så måste det finnas en gräns för att i ett parti ha för stor åsiktsskillnad jämfört med partilinjen. Alltså kom igen, att söka samarbete med Front National är långt ifrån partilinjen, och långt ifrån det de potentiella väljarna vill. Det är dock bra att demokratidebatten förs!

Förklara för mig vad William Hahne har gjort sig skylldig till?
SD stödjer Front National. Annars så skulle inte Kent Ekeroth samarbeta med Front National.
Citera
2015-04-07, 19:23
Medlem
svenne-i-sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
"SD använder sig av sovjetmetoder" /William Hahne

Alltså... är SD ett smygkommunistiskt odemokratiskt parti eller varför säger han så?¨

He mad?

Detta visar tydligt att hans medlemsskap i partiet inte har varit för partiets bästa, han var ju direkt skadlig om han inte hyser någon sorts respekt för partiet!

Bra att debatten har satts igång på riktigt, detta kommer att hålla på och hålla på. Jag tippar på en utbrytning a´la Nationaldemokraterna 2.0, där Hahne skulle ha varit från början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in