2015-04-07, 08:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Var det inte någon som gissade på att Niklas var Evas bror? Skickligt gjort, det trodde jag inte för en sekund innan det bekräftades.

Jag trodde Niklas morsa skulle använda Josefin för att pressa Eva till att låta Borén återuppta sökandet efter silvret men nu verkar det ju som hon nöjer sig med att låta Storm härja. Men Muns överlevde ju uppenbarligen, få se om han dräper alla ungarna nu. Och var är det han förvarar dom, i ett gammalt skyddsrum?

Är det evas pappa som är far till niklas, eller den elake vd'n?
Citera
2015-04-07, 09:28
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gäddan
Är det evas pappa som är far till niklas, eller den elake vd'n?
Enligt evas Pappa så är det han men Borén verkar ju tro att det är han. Men om det nu är Evas pappa så kanske Niklas varit tillfångatagen tidigare och det var då han blev efterbliven
Citera
2015-04-07, 10:12
Medlem
Fred Friendlys avatar
känns som om eva inte kommer att kunna leverera vegemite-smoothies till Josefin i tid, och att komplikationer sker som leder till att hon åker på psyket i slutet av säsongen. De har ju planterat psyket när Anders Ahlboms chefsläkare(?) accentuerade vikten av att Nicklas flyttade dit.
Citera
2015-04-07, 10:19
Medlem
Citat:
Var det inte någon som gissade på att Niklas var Evas bror? Skickligt gjort, det trodde jag inte för en sekund innan det bekräftades.

Räcker upp en hand Tack tack. Jag har iofs för vana att spåna fritt åt alla håll och gissa utifrån det så nån gissning bör ju bli rätt nån gång emellanåt
Citera
2015-04-07, 10:21
Medlem
Citat:
Hur kommer det gå med Esmeralda? Det kändes ju som ett avslut när hon lämnades av till det andra skogsrået men samtidigt fick man ju se WT-brorsan googla fram info. Kommer det bli en slutstrid mellan dom? Om han skjuter henne direkt så har hon ju ingen chans.
Ja jösses. Nu ska jag se avsnittet igen, återkommer med fler gissningar, nån som hakar på?
Citera
2015-04-07, 14:31
Medlem
Vore kul om vi kunde få lite fart på spånandet här i tråden tycker jag. Vad tänker ni andra om tex följande:

-Gerda är tydligen sjuk. Är peruken en förklädnad? Hon äter medicin, är trött och orolig, sparar kontanter i frysen och pratar om vad som ska hända Nicklas när hon inte är där. Jordskott har hon ju inte eftersom hon dricker vatten. Har hon någon koppling till sjukvården, som vi sett? Och apropå det, vart har läkar-Joker tagit vägen?

-Gerda vill ha silver, enligt egen utsaga för att trygga Nicklas framtid. Storm och hon gör gemensam sak, de har nu båda läst boken vilket enligt Johan skulle orsaka ”katastrof”. Storm ger sig omgående till att spränga hejvilt förstås, så Johan har säkert rätt. Storms agenda verkar vara att avslöja övernaturliga väsen, kanske till och med att eliminera dessa, varför? Nån mer anledning än ärelystnad och stridskomplex i största allmänhet?

-Gerda säger till Borén ”Utan mig hade du aldrig känt till att det där silvret fanns” och pratar om ”sin del” av silvret.
Citera
2015-04-07, 15:42
Bannlyst
Citat:
Hur kommer det gå med Esmeralda? Det kändes ju som ett avslut när hon lämnades av till det andra skogsrået men samtidigt fick man ju se WT-brorsan googla fram info. Kommer det bli en slutstrid mellan dom? Om han skjuter henne direkt så har hon ju ingen chans.

algonet.se/~u105645/Storm

Fast den funkar inte. Bajs.
Citera
2015-04-07, 16:05
Medlem
Väldigt vad det vänder och har sig, först så är skogen elak sen är den en vän, först så har Eva makten sen går den tillbaka till skogsbolaget med Gerda i spetsen. Jag tror bossen kommer att åka dit till slut, det var nog han som fick Niklas att skjuta Eva.
Citera
2015-04-07, 16:37
Medlem
Varför bakar Gerda bullar hela tiden?
Citera
2015-04-07, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Varför bakar Gerda bullar hela tiden?

det symboliserar

Citera