2015-04-07, 14:21
Medlem
AA-suiteds avatar
Som rubriken lyder undrar jag hur ni använder er av chattfunktionen vid borden. Kanske låter som en dum fråga att diskutera men det är något jag tänkt över lite på senare tid. Jag ser nämligen folk som slänger ur sig nh när standardhänder som AA mot KK går in pre flop. Jag använder mig sällan av chatten men när jag gör det är det om någon spelat en hand på ett riktigt bra sätt (nh) eller om jag slår ut någon/blir utslagen sent i en turnering. Kan sällan hända att jag chattar om jag är säker på att motståndaren bluffat men jag har inte kunnat syna av honom också. Jag sökte efter en liknande tråd men hittade inget så jag hoppas jag inte postar något som diskuterats tidigare.
Citera
2015-04-07, 14:28
Medlem
Jag försöker få dom ur balans på olika sätt för att på så sätt skaffa fördel
Citera
2015-04-07, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Som rubriken lyder undrar jag hur ni använder er av chattfunktionen vid borden. Kanske låter som en dum fråga att diskutera men det är något jag tänkt över lite på senare tid. Jag ser nämligen folk som slänger ur sig nh när standardhänder som AA mot KK går in pre flop. Jag använder mig sällan av chatten men när jag gör det är det om någon spelat en hand på ett riktigt bra sätt (nh) eller om jag slår ut någon/blir utslagen sent i en turnering. Kan sällan hända att jag chattar om jag är säker på att motståndaren bluffat men jag har inte kunnat syna av honom också. Jag sökte efter en liknande tråd men hittade inget så jag hoppas jag inte postar något som diskuterats tidigare.

Jag använder den för att förolämpa folk när de spelar som idioter.
Citera
2015-04-07, 17:59
Medlem
wtfhappends avatar
Mest för försöka får dom att tilta. Bäst är om man hamnar i en all in situation när man har den sämre handen exempelvis QQ mot KK och så vinner man ändå. Då ska man bara skriva nått kort som "thanks" eller "easy money " efter handen är klar brukar får vissa spelare ur balans.
Citera
2015-04-07, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweElastic
Jag använder den för att förolämpa folk när de spelar som idioter.
Varför det? Man vill ju att folk ska spela dåligt så det blir lättare att vinna.
Citera
2015-04-09, 10:13
Medlem
Jag finner det bäst att bara hålla tyst vid borden. Att visa en konstig hand eller att säga något mindfuckande vid fåtal tillfällen kan vara bra men då tycker jag man ska planera innan vad man vill nå med denna text eller handvisning. Vad tror du han kommer ta ifrån det du säger? Vad tror du han kommer tro att du vill att han ska ta ifrån det du säger?
Citera
2015-04-09, 23:10
Medlem
Regs som hånar fisken är dumma i huvudet, så dem tjafsar man gärna lite med.
Citera
2015-04-09, 23:48
Bannlyst
När jag skrivit i chatten har det väl mest varit förolämpande saker, inte för att de varit dåliga, men för att få dom att tilta. Gärna kombinerat med väldigt aggressivt spel, där man tvingar in dom i jättepotter. Annars har det hänt några gånger att jag suttit och chattat med någon under någon turnering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in