2014-02-15, 16:32
Medlem
Obscurites avatar
Jag har sagt det förr och jag säger det igen admin.

Bitcoins, har ni sett över möjligheten att ta emot donationer via bitcoins?

Inga mellanhänder där som snor åt sig 30, 40, eller 50% av donationerna där.
Citera
2014-02-15, 16:48
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Okai
Tror dom har glömt bort att dom ens frågade, deras frågor var från 2005 :/

Hahaha, trodde det var en aktuell tråd eftersom den hade aktivitet idag och frågan var uppe när admin förklarade varför annonserna finns där.

Tack för upplysningen Okai
Citera
2015-04-06, 16:57
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscurite
Jag har sagt det förr och jag säger det igen admin.

Bitcoins, har ni sett över möjligheten att ta emot donationer via bitcoins?

Inga mellanhänder där som snor åt sig 30, 40, eller 50% av donationerna där.

Bumpar detta! Varför använder sig inte Flashback av det ekonomiska frihetssystemet Bitcoin? Dessa två borde gå hand i hand.
Citera
2015-04-06, 17:11
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Bumpar detta! Varför använder sig inte Flashback av det ekonomiska frihetssystemet Bitcoin? Dessa två borde gå hand i hand.
För att det är en förhållandevis pain in the ass att omvandla större mängder BTC till svenska kronor.
Citera
2015-04-06, 18:28
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
För att det är en förhållandevis pain in the ass att omvandla större mängder BTC till svenska kronor.

De befinner sig ändå inte i Sverige.
Citera
2015-04-06, 19:15
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
De befinner sig ändå inte i Sverige.
Nej men man köper tjänster av företag som gärna vill ha betalt i just svenska kronor.
Citera
2015-04-06, 21:38
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Nej men man köper tjänster av företag som gärna vill ha betalt i just svenska kronor.

Jaså? Vad för tjänster?
Citera
2015-04-06, 22:16
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jaså? Vad för tjänster?
Menar du allvarligt att du inte kan klura ut det själv? Hur som helst så är det bökigt att omvandla större mängder BTC till fiatpengar.
Citera
2015-04-06, 22:33
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Menar du allvarligt att du inte kan klura ut det själv? Hur som helst så är det bökigt att omvandla större mängder BTC till fiatpengar.

Nej, jag har ingen aning om vilka svenska tjänster de använder sig av eftersom företaget befinner sig utomlands.

Det är även dumt att säga nej till Bitcoin av de orsaker du uppger. För pengarna de skulle få via Bitcoin kan de inte få på annat sätt. Så det är ju enbart bonuspengar så att säga. Men om det är för krångligt att få gratis pengar. Så visst.
Senast redigerad av Kenny Kuk 2015-04-06 kl. 22:35.
Citera
2015-04-06, 22:41
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Det är även dumt att säga nej till Bitcoin av de orsaker du uppger. För pengarna de skulle få via Bitcoin kan de inte få på annat sätt. Så det är ju enbart bonuspengar så att säga. Men om det är för krångligt att få gratis pengar. Så visst.
Det finns andra sätt att anonymt donera pengar där man slipper böket som faktiskt är med BTC. Sen är ju BTC en volatil valuta vilket inte talar tills det fördel i donationssamband.

Ett annat problem som förmodligen har tagits upp är ju att vissa som donerar kan få för sig att dom till exempel ska bli undantagna från reglerna. Ponera att vi sätter upp en donationstjänst. Jag kan ta gift på att det skulle dröja en kvart innan någon får som svar på ett VarningsPM att "hey, jag har faktiskt donerat, då tycker jag att jag förtjänar att få slippa den här Varningen". Något sånt vill vi absolut inte se.
Citera
2015-04-06, 22:49
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Det finns andra sätt att anonymt donera pengar där man slipper böket som faktiskt är med BTC. Sen är ju BTC en volatil valuta vilket inte talar tills det fördel i donationssamband.

Ett annat problem som förmodligen har tagits upp är ju att vissa som donerar kan få för sig att dom till exempel ska bli undantagna från reglerna. Ponera att vi sätter upp en donationstjänst. Jag kan ta gift på att det skulle dröja en kvart innan någon får som svar på ett VarningsPM att "hey, jag har faktiskt donerat, då tycker jag att jag förtjänar att få slippa den här Varningen". Något sånt vill vi absolut inte se.

Därför ska doneringen vara totalt anonym så att det inte går att koppla till ett visst konto. Då kan folk gnälla hur mycket som helst, de kan ändå inte bevis att de donerat.
Citera
2015-04-06, 22:57
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Därför ska doneringen vara totalt anonym så att det inte går att koppla till ett visst konto. Då kan folk gnälla hur mycket som helst, de kan ändå inte bevis att de donerat.
Det spelar ingen roll, att det inte går att koppla till ett konto ger ju bara större incitament att klaga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in