Citat:
Ursprungligen postat av Maria-HSB
Hos HSB väljer man mellan tre olika sparalternativ; HSB Bosparkonto (1,3 % ränta – avistakonto), HSB Fasträntekonto (från 3 månaders bindningstid upp till 5 års bindningstid. Ränta per 2011-06-07 från 2,75% - 4,31% beroende på vilken bindningstid man väljer) och SPAX HSB Bospar (aktieindexobligation som man som bosparare kan välja att teckna ca 2 ggr/år).
Som bosparare har man även 0,20 % rabatt på bolån om man köper nyproduktion från HSB. Ett annat bra erbjudande är förmånlig barnförsäkring med inbyggt sparskydd. Kan tecknas för alla bosparande barn.
Vi ser bosparandet som en försäkring i den bemärkelsen att man aldrig vet vad framtiden har att komma med: Kanske man en dag behöver en hyresrätt, kanske barnen vill plugga i Lund eller Linköping när de blir stora. Det är just denna valfrihet som gör bosparandet till en försäkring. Att faktiskt ha möjlighet att söka hyresrätt i hela landet på sina bosparpoäng och att ha första tjing vid nyproduktion. Visst kan man tycka att räntan är låg på bosparkontot, men då finns andra spar-alternativ hos banken. Hälsningar Maria, HSB Riksförbund.
Massa dravel utan substans. Jag har bosparat hos er i 20 eländiga år och har futtiga 570 poäng, vilket enligt era tabeller inte ens räcker till en etta. Jag letar och söker febrilt efter HSB lägenheter och har fått två erbjudanden. Fine tänker jag, då vet ni ju att jag finns. Men nej HSB hör inte ens av sig. Inte ett mejl har de råd med ens. Det står bara "Kontraktet gick till annan sökande".
Det står heller inte någonstans på Boplats (som jag hatar för övrigt) att man ska ringa "värden", när jag försökte ringa den förra värden så svarade ingen, inte på 3 dagar och inget telefonsamtal tillbaka.
Tack HSB, ni har samma servicenivå som ett nerslitet hotell i Ukraina men ändå så duschar ni er själva i beröm.
HSB: Korruption för de rika barnen som kan fiffla med kontrakt! Gör om, gör rätt!