2015-04-03, 23:44
Medlem
NoName1965s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manzey
Nej, det är jag som är 95an, det var inte jag som var med i kraschen.

Det var 92an, han avled, tyvärr
Glad för din skull - tragiskt för din äldre namne.
Citera
2015-04-04, 12:40
Medlem
Silverbults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoName1965
Undrar varför killen som klarade sig är anhållen och misstänkt för vållande till annans död... Det är ju inte klarlagt än vem som körde... Eller har jag missat nåt? Nån som vet några namn på inblandade?

Förmodligen så hade ingen av de två bälte på sig. Och vid bilkrascher så kan kropparna flyga ur bilen eller hamna på helt andra ställen än där de satt från början. Därför är det svårt att avgöra vilken av dom det var som körde.
Citera
2015-04-04, 14:23
Medlem
NoName1965s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverbult
Förmodligen så hade ingen av de två bälte på sig. Och vid bilkrascher så kan kropparna flyga ur bilen eller hamna på helt andra ställen än där de satt från början. Därför är det svårt att avgöra vilken av dom det var som körde.

Det du beskriver förstår jag mycket väl - det jag INTE förstår är varför den överlevande blir anhållen och misstänkt för vållande till annans död trots att orsaken och vem som körde är okänt.
Det borde vara mer logiskt att han iså fall blir anhållen EFTER att det är klarlagt.
Att förhör hålls med den överlevande är ju helt i sin ordning. Kanske framkom nåt då som gör att han blivit anhållen och misstänkt.
Senast redigerad av NoName1965 2015-04-04 kl. 14:27.
Citera
2015-04-04, 14:28
Medlem
NoName1965s avatar
Kan mod lägga in datum för händelsen i rubriken tack:-)
Citera
2015-04-04, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoName1965
Det du beskriver förstår jag mycket väl - det jag INTE förstår är varför den överlevande blir anhållen och misstänkt för vållande till annans död trots att orsaken och vem som körde är okänt.
Det borde vara mer logiskt att han iså fall blir anhållen EFTER att det är klarlagt.
Att förhör hålls med den överlevande är ju helt i sin ordning. Kanske framkom nåt då som gör att han blivit anhållen och misstänkt.

Det är ju minst 50% chans att polisen anhållit rätt person, det är betydligt högre odds än i de flesta andra fall polisen arbetar med
Citera
2015-04-04, 21:52
Medlem
Eftersom den andra brann inne så har han väl suttit fastspänd på passagerarplatsen vilket gjort att det är enklare för polisen att förstå vem som körde. Sen är inget klarlagt till 100% innan teknikerna är klara med sitt jobb.
Citera
2015-04-05, 15:42
Medlem
Om det var en olycka varför ska det han anhållas för vållande?? alkohol inblandat?
Citera
2015-04-05, 16:33
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaffelspagetti
Om det var en olycka varför ska det han anhållas för vållande??
alkohol inblandat?

Tänk efter lite själv först... en olycka sker inte av sig själv, något har orsakat den.
Citera
2015-04-05, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
Tänk efter lite själv först... en olycka sker inte av sig själv, något har orsakat den.
Han kommer aldrig bli fälld om tex han fick sladd och åkte av vägen... Måste ligga mer bakom
Citera
2015-04-06, 10:28
Medlem
MissAnnorlundas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaffelspagetti
Han kommer aldrig bli fälld om tex han fick sladd och åkte av vägen... Måste ligga mer bakom

Men sladd i hög hastighet kan man se på skadorna på bil och spår.. Tragiskt för alla inblandade och sjukt onödigt iaf..
Citera
2015-04-06, 15:27
Medlem
NoName1965s avatar
Den anhållne släpptes i lördags eftermiddag.
http://www.arbetarbladet.se/gastrikland/sandviken/misstankt-man-efter-dodsolycka-frislappt
Citera
2015-04-06, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAnnorlunda
Men sladd i hög hastighet kan man se på skadorna på bil och spår.. Tragiskt för alla inblandade och sjukt onödigt iaf..

Vad var det för bil??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in