2015-04-02, 11:54
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Grävaren är inte köpt eller lånad utan det är stöldgods från utlandet. Det är bara en tidsfråga innan folk tar lagen i egna händer och visar var skåpet ska stå. Problemet då är att ingen i Sverige kommer att ha några mer problem med packet och att den som blev less kommer att sitta inne på livstid.

Jag riktigt önskar att dessa svin ger sig på någon äldre dam, som har ett kriminellt nätverk bakom sig. Att kräken åker på ett riktigt nerköp och lär sig en läxa den hårda vägen. Sedan borde våra bestämmande göra allt för att skydda oss från dessa kriminella skitmänniskor.

Det ska inte krävas att Kronofogden, Skatteförvaltningen och/eller andra aktörer ska bli inblandade när asen ockuperar en parkeringsplats eller ett annat ställe som de olagligen använder som tillfällig boplats. Det ska räcka med att någon ringer polisen, och max en timma senare ska skiten bort. Inget tjafs, inga domstolsbeslut, ingen formell vräkning, utan kort och gott ett fett raus - försvinn.

Det är samma visa varje år. Bärplockare, asfaltsläggare och allt vad det heter. Det är bara att lägga ner den fria rörligheten för de som kommer hit och uppenbarligen bara utnyttjar och skadar oss. Varför är det så himla viktigt att vårt land ska vara vidöppet för den här sortens skitfolk?

Och då talar jag givetvis inte om de som sköter sig och som inte har i sin vildaste fantasi en avsikt att begå brott i Sverige.
Citera
2015-04-02, 12:05
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Åkte förbi åby travbana tidigare idag.
Det kändes som att det var hög standard på grejerna, "lyxiga husvagnar", nyare bilar även arbetsfordonen kändes fräscha.

Men jag gissar att den senaste tidens bosättningar med zigenare och deras nya lägre standard har gjort mig blind.

Såg ett "läger" med gulskyltade husvagnar igår. Det var utan överdrift de absolut lyxiga husvagnar jag sett och det fanns fyrhjulingar i allt från barnstorlek till stora monster.
En jävla skillnad mot de romska tiggarna som hr i staden brukar bo typ 4 pers i en sunkig 20 år gammal bil.
Men "asfaltsläggarna" tigger ju iofs inte...
Citera
2015-04-02, 19:54
Medlem
MentalIstids avatar
De befinner sig i Växjö just nu och ska vidare till Kalmar nästa vecka. Hörde dem prata när jag jagat bort dem.
Citera
2015-04-03, 09:44
Medlem
spoilers avatar
"- Läget har förändrats i år. Jag vet inte om de kringresande hantverkarna är fler. Men de har ändrat sitt sätta att jobba och har blivit mycket mer aggressiva i sin framtoning, säger Sören Rafstedt vid Kunskapscentrum.

Enligt Rafstedt har fler villaägare drabbats i år än de senast föregående säsongerna.

- Vi har noterat fler fall och framför allt är det svaga grupper som råkar ut för hantverkarna. Vi har flera exempel på att hantverkarna fått betalt i förväg och sedan sjappat efter ett halvfärdigt arbete, säger han.

Sören Rafstedt ser ett tydligt mönster.

- Hantverkarna har uppenbart nischat in sig på äldre villaägare med risiga trädgårdar och hus med eftersatt underhåll."

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2675535-varning-for-oseriosa-hantverkare
Citera
2015-04-04, 19:00
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Polisen varnar nu för en ny typ av restaurangbedrägerier. En grupp på sju personer gick in på en restaurang i Jönköping i helgen och åt för 1500 kronor utan att betala.

/.../

– Det är värt att varna restauranger i Jönköping för det här. Enligt restaurangen som anmälde ska det med största sannolikhet handla om asfaltsläggare som nu är här i trakten, säger Jan Lagerqvist, Jönköpingspolisens presstalesman."

http://www.jonkopingsposten.se/artikel/38212/polisen-varnar-for-springnotor

Med den ruttna svenska lagstiftningen så är det ju fan omöjligt att stoppa detta

Skulle restauranger börja neka Zigernare om dom inte föskottsbetalar så vet vi ju vad som händer.
Citera
2015-04-04, 20:58
Medlem
Ja nu är de tillbaka i min håla och i området.

Ny ford transit flakbil..

Såg att de köpte diesel av en bulgar chaffis på en shell mack. Slanga direkt in i blåa hinkar såna 10 liters.... haha va fan
Citera
2015-04-05, 01:55
Medlem
Såhär skulle jag velat skriva i tidningen efter vad jag sett den här helgen:

Citat:
"Ett större antal engelskregistrerade bilar, lastbilar och husvagnar syntes på parkeringen vid Ikea Barkarby och även på grusplanen mellan Hemköp och K-Rauta i Stäket under Påskhelgen.

Flera exklusiva bilar och husvagnar fanns bland ekipagen, bla. två vita Range Rover eller Range Rover Sport av senaste modell, bilar som kostar upp mot en miljon kronor. Uppenbarligen går det ingen nöd på individerna i detta sällskap.

Engelskregistrerade bilar har även synts när de sakta glider fram genom villaområdena i Järfälla kommun och troligen letar efter "offer" att erbjuda deras tjänster. Många tror även att de sonderar området för mer ljusskygga aktiviteter.

Folk gör bäst i att vara mycket uppmärksamma på vad det är för individer som rör sig i deras bostadsområden. Och ta varningarna från polis och myndigheter på största allvar, det är sällan dessa individer gör ett bra arbete och situationen blir ofta hotfull om man opponerar sig mot dem eller inte vill betala för ett dåligt utfört arbete. Det bästa är såklart att aldrig anlita den här typen av arbetskraft även om det för stunden kan låta som ett lockande erbjudande, det är troligtvis det mest effektiva sättet att få bukt med problemet"

Jag tycker det är helt otroligt vad slappa vi är i detta land inför den här typen av människor. Polisen säger sig inte kunna göra något utan Kronofogden och när de väl är klara att agera har de redan dragit vidare till nästa plats. De kostar oss skattebetalare enorma summor i saneringskostnader när kommunerna tvingas städa upp efter deras läger där allt från hushållssopor och latrin till asfaltsrester bara dumpas och lämnas på platsen när de åker vidare. Sen kan man fråga sig vad annat dessa individer sysselsätter sig med för att få vardagen att gå ihop?
Citera
2015-04-05, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EyeBeam
Såhär skulle jag velat skriva i tidningen efter vad jag sett den här helgen:

Jag tycker det är helt otroligt vad slappa vi är i detta land inför den här typen av människor. Polisen säger sig inte kunna göra något utan Kronofogden och när de väl är klara att agera har de redan dragit vidare till nästa plats. De kostar oss skattebetalare enorma summor i saneringskostnader när kommunerna tvingas städa upp efter deras läger där allt från hushållssopor och latrin till asfaltsrester bara dumpas och lämnas på platsen när de åker vidare. Sen kan man fråga sig vad annat dessa individer sysselsätter sig med för att få vardagen att gå ihop?

Såg dem sälja massa tjuvgods mitt på dagen på Limhamns centrum! Stod där och ropade ut allt medan svenskar flockades runt dem för att köpa billiga motorsågar och andra hantverks grejer! Fick allt sålt på mindre än 40 minuter!
Citera
2015-04-05, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Streetripper
Såg dem sälja massa tjuvgods mitt på dagen på Limhamns centrum! Stod där och ropade ut allt medan svenskar flockades runt dem för att köpa billiga motorsågar och andra hantverks grejer! Fick allt sålt på mindre än 40 minuter!

Bra affär kan väl diskuteras.

Människor som vill lura sig själva tror att dom köper en Stihl för halva priset "som blivit över efter en mässa".

Vad dom egentligen köper är en counterfeit Kina-såg till det fyrdubbla priset mot vad man kan köpa en liknande på nätet för, och det 10-dubbla priset mot vad pikeyn (eventuellt) har betalt.
Ingen garanti, inga reservdelar att få tag på - och ibland handlar det tillochmed om ickefungerande mock-ups.

Det är dumma svenskar som lurar sig själva att göda dessa kriminella.
Så länge Svensson fortsätter att tänka lika långt som näsan räcker så får vi dras med dem här.

Edit:

En liten länk för att förtydliga
http://www.theplantationnursery.co.uk/latest-news/fake-stihl
Senast redigerad av boboboxbox 2015-04-05 kl. 16:39.
Citera
2015-04-06, 21:59
Medlem
spoilers avatar
"Tre män har anhållits för att ha smitit utan att betala för sig på ett par krogar i Kalmar.

Totalt handlar det om notor på minst 5 000 kronor.

Männen greps på en restaurang i söndagskväll sedan krogägare varnat varandra för gratisätarna.

Männen ska tidigare i veckan dessutom ha smitit från ett taktvättsjobb i Ålem som de fått betalt för i förskott. Då ska de även ha stulit husägarens stege.

Männen, som under sin vistelse i Kalmar ska ha bott på Stadshotellet skyllde på en fjärde man som de uppger ska ha lovat att betala.

Polisen varnar allmänheten för männen som är från Irland, att inte gå med på att låta dem göra några takjobb eller asfaltsarbeten."

http://www.barometern.se/kalmar/gratisatare-sitter-anhallna/
Citera
2015-04-06, 22:39
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
En sak som är jävligt bra är facebook grupper där folk varnar vart dessa drar runt.

En sak som är jävligt dålig är folk som försvarar pikeys för att vara hederliga entreprenörer som gör ett bra jobb....oftast kärringar 40-50 åldern som tydligen tycker de är så bra så.... troligen har dessa ingen jävla aning om hur deras buissnes funkar.

De har inga dåliga åk föresten, såg en ny bmw kombi 5 serie där det ramlade ur tre grisiga feta gubbar ur. Av att dömma så hade männen inte tvättat sig eller sina kläder på säkert tio år.
Citera
2015-04-07, 11:52
Medlem
Någon som sett pikeylägret på Ikea i Barkarby? Om ni tyckte att lägret i Tensta i fjol var stort skulle ni se det här! Runt 40 husvagnar skulle jag tro!!!! Ska bli intressant att se hur skräpigt det ser ut när de flyttat för ifrån...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in