2015-04-04, 14:09
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Utförsäljningen av Ryssland är en fantasi medan utförsäljningen av Ukraina är en högst påtaglig realitet. Vetligen har en sådan total utförsäljning av ett lands nationella tillgångar aldrig skett förut. En kuppregim som tar och säljer ut ett helt land av Ukrainas storlek. Det måste bli århundradets brott fast seklet är ungt. Det kan svårligen överträffas.

Köpare bör dock räkna med att de tappar halva bytet vid ett högst troligt framtidsscenario där Ukraina delas i Nya Ryssland och Restukraina.
Ryssland blöder som strax före Sovjetunionens sammanbrott. Ukraina har internationellt stöd, Ryssland har sanktioner mot sig. Hur det slutar vet vi av historien, speciellt den ryska. Nu är det Kina som kommer ta över allt fler av de östra delarna. På grund av Kremls historiska misstag att angripa Ukraina stärks Kina och äter upp Ryssland österifrån, något till och med den värdelösa strategen Putin noterat redan före invasionen av Ukraina. Rysslands framtid kan vi se Luhansk. Fattigdom och död.
Senast redigerad av Xelious 2015-04-04 kl. 14:11.
2015-04-04, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cykelbuss
Hackers leaks several texting between the Kremlin and the french National Front

http://www.lemonde.fr/les-decodeurs/article/2015/04/02/fn-des-hackers-russes-devoilent-des-echanges-au-kremlin_4608660_4355770.html

Jag läste den franska artikeln. Intressant. I en tid, då Ryssland är under attack, så söker Moskva de få vänner som finns. De återfinns i den västerländska oppositionen, inte ofta i etablissemanget. Det skulle inte förvåna mig, om Moskva också har ett bra förhållande till tyska Die Linke, ett vänsterparti. Sahra Wagenknecht, en av deras företrädare, har hållit flera intressanta tal i den tyska förbundsdagen. Några av hennes tal har engelsk text. Hon går hårt åt Merkels Rysslandspolitik och man kan på Merkel se att det går in. Visst söker Moskva också stöd av nationalistiska rörelser i Europa. Moskva är lika pragmatiskt som under Sovjet-tiden. Man söker de få vänner som finns i denna konstiga tid. Den som har besökt Frankrike kan se den enorma förändring landet har genomgått och samma sak har ju skett i Sverige och England. Jag förstår väl de som röstar på alternativa partier i en tid av stora förändringar och lönesänkningar och jag förstår väl Moskva i denna sak. Europas nationalister har spjälkats upp under denna kris och det gäller också vänstern. Några stödjer Ukraina, andra stödjer Ryssland. Krisen i Ukraina är en vattendelare och det kan få intressanta följder.

Här kommer ett exempel. Tryck på översättningsknappen för att få engelsk text.

Speech of Dr.Sahra Wagenknecht MEP about false picture of the situation in Ukraine HD

https://www.youtube.com/watch?v=DtfAD0dqjOo
2015-04-04, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det kan ni fortsätta att inbilla er när det ryska fantasi-imperiet faller samman och Kreml drar ner Ryssland i skiten på grund av en galen maffia-junta i Kreml som militärt annekterat Krim och nu i ett annat historiskt misstag gett sig på östra Ukraina. Ukraina har stått emot Ryssland bra och de galna fascisterna i Kreml verkar beredda att ruinera landet och sälja ut det till Kina i processen...
Krimborna har i en demokratisk folkomröstning röstat för att återvända till moderlandets trygga famn. Efter ha ha hamnat i tvångsäktenskap med Ukraina i över 50 år, så fick de hjälp av sina brödet och systrar med befrielsen. free at last. Krim är ryskt lär dig det!

Här är tre olika undersökningaar som stödjer det jag säger:

Senast redigerad av fuckuto 2015-04-04 kl. 14:52.
2015-04-04, 14:54
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
Krimborna har i en demokratisk folkomröstning röstat för att återvanda till moderlandet. Efter ha ha hamnat i tvångsäktenskap med Ukraina i över 50 år, så fick de hjälp av sina brödet och systrar med befrielsen. Krim är ryskt lär dig det!
Det är synd om det ukrainska folket på Krim som får lida under den ryska fascistiska regimen och att fascist sympatisörer i väst stödjer övergreppen och förtrycket. När övriga Ukraina i år öppnar sig mot Europa och friheten och välståndet ökar får Krim vänta tills fascisterna i Kreml möter sitt öde.
2015-04-04, 15:09
Medlem
Citat:
Krimborna har i en demokratisk folkomröstning röstat för att återvända till moderlandets trygga famn. Efter ha ha hamnat i tvångsäktenskap med Ukraina i över 50 år, så fick de hjälp av sina brödet och systrar med befrielsen. free at last. Krim är ryskt lär dig det!

Här är tre olika undersökningaar som stödjer det jag säger:

Jag svarar dig, inte en annan person. Krim är ryskt och det måste Ukraina leva med. Angående ekonomi. Jag brukar kolla rubelkursen nästan varje dag och den har återhämtat sig bra, trots att den har en viss väg kvar att gå. Nu säger västerländska finansiella experter att det åter är dags att investera i Ryssland, trots ratingföretagens negativa klassning, kan du tänka dig? Centralbanken ser ut att ha lyssnat på regeringen. Vanligt folk ska få lånelättnader och små företag ska stödjas. Valutareserven växer och flera oligarker tar hem sina pengar. Ryssland startar inhemsk produktion av viktiga komponenter. Landet faller inte samman, som några i tråden vill tro. Sanktionerna har lett till att landet konsoliderar hemmafronten och lägger om importen. EU, inte USA, har förlorat mest ekonomiskt i denna kris. Det kan vara svårt att återvinna ryska marknader. Världen blir aldrig densamma igen. Tillbaka till Ukraina. Nu ser jag Ukraina-vänner i tråden tala sanning om oligarkerna och den förfärliga ekonomiska situationen i landet. Jag önskar Ukraina väl, men det finns de, som inte förstår denna min inställning.
2015-04-04, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det är synd om det ukrainska folket på Krim som får lida under den ryska fascistiska regimen och att fascist sympatisörer i väst stödjer övergreppen och förtrycket. När övriga Ukraina i år öppnar sig mot Europa och friheten och välståndet ökar får Krim vänta tills fascisterna i Kreml möter sitt öde.
Snälla lilla gubben är du förvirrad. De som bor på Krim är mestadels ryssar, över 60% enligt folkräkningen 2001. Ukrainare är en minoritetsgrupp på Krim, men många av dem vill också tillhöra Ryssland, för det är ett bättre land än Ukraina.
Ja, jag vet Ukraina har "ekonomiska vänner" av samma typ som Alfons Åbergs "låtsaskompis Mållgan", de existerar endast i fantasin, snälla gråt inte.
Demographics of Crimea
http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Crimea
Senast redigerad av fuckuto 2015-04-04 kl. 15:52.
2015-04-04, 16:16
Medlem
Den som inte tror att spanske Carlos var på plats i Kiev har nytta av denna intervju på spanska. Du får se honom. Jag förstår verkligen inte allt, men kanske andra i tråden gör det och här behöver vi hjälp. Här blir Carlos intervjuad. Intervju från 8 may 2014 17:56 GMT.

Amenazan de muerte a un español en Ucrania por opinar sobre la crisis

http://actualidad.rt.com/actualidad/view/127516-amenazar-controlador-espanol-ucrania-crisis

--

Global Research har mer:

http://www.globalresearch.ca/spanish-air-controller-kiev-borispol-airport-ukraine-military-shot-down-boeing-mh17/5391888
2015-04-04, 16:32
Medlem
Jag fortsätter att leta efter de gamla uppgifterna om att MH17 beordrats att sänka höjden. Här kommer uppgifter om att planet ombetts att ändra kurs till ett farligt område, inte höjd.

FINAL – Spanish Air Controller @ Kiev Borispol Airport: Ukraine Military Shot Down Boeing #MH17

http://slavyangrad.org/2014/07/18/spanish-air-controller-kiev-borispol-airport-ukraine-military-shot-down-boeing-mh17/
2015-04-04, 16:32
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Den som inte tror att spanske Carlos var på plats i Kiev har nytta av denna intervju på spanska. Du får se honom. Jag förstår verkligen inte allt, men kanske andra i tråden gör det och här behöver vi hjälp. Här blir Carlos intervjuad. Intervju från 8 may 2014 17:56 GMT.

Amenazan de muerte a un español en Ucrania por opinar sobre la crisis

http://actualidad.rt.com/actualidad/view/127516-amenazar-controlador-espanol-ucrania-crisis
Global Research har mer:
http://www.globalresearch.ca/spanish-air-controller-kiev-borispol-airport-ukraine-military-shot-down-boeing-mh17/5391888
Globalresearch och RT spelar teater. Så gulligt "vedhuggare". Det har aldrig funnits en spansk flygledare i Ukraina som vi redan bevisat, otroligt att du fortsätter tjata om denna extremt dåliga teater och förstör en redan begränsad trovärdighet. Twitter-kontot avslöjades redan dagarna efter, det var ett år sedan och nu försöker du ljuga ett år senare...
Citat:
Spanish ATC controller in Kiev turns out to be a fake Kremlin story. Surprise surprise.
By the next day, Ukrainian and Western journalists had revealed "Carlos's" account, which has since been deleted, to be a fake. (The Spanish embassy said this Twitter user had been active during the Kiev protests but denied that any Spanish air traffic controller was in Ukraine.) Even Igor Korotchenko, editor of the Russian journal National Defense, argued the plane had not been shot down by fighter jets. No matter. The work was done: the narrative of events had already been muddied.
http://www.liveleak.com/view?i=9bc_1405857303
Senast redigerad av Xelious 2015-04-04 kl. 16:45.
2015-04-04, 16:37
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Snälla lilla gubben är du förvirrad. De som bor på Krim är mestadels ryssar, över 60% enligt folkräkningen 2001. Ukrainare är en minoritetsgrupp på Krim, men många av dem vill också tillhöra Ryssland, för det är ett bättre land än Ukraina.
Ja, jag vet Ukraina har "ekonomiska vänner" av samma typ som Alfons Åbergs "låtsaskompis Mållgan", de existerar endast i fantasin, snälla gråt inte.
Ni har aldrig förstått skillnaden på att tala ryska och "vara ryss". Ni ryssar kallar dom ryssar såklart av propagandaskäl, att de inte var ryska medborgare och så inte ville bli sket såklart Kreml i. Men som sagt har Kreml fått betala dyrt och kommer så göra för en lång tid framöver. Det historiska misstaget att annektera Krim kommer vi skratta åt länge när Ryssland eroderar inifrån och utifrån som alla fascistiskt styrda länder som anfaller sina grannländer.
Senast redigerad av Xelious 2015-04-04 kl. 16:44.
2015-04-04, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Jag fortsätter att leta efter de gamla uppgifterna om att MH17 beordrats att sänka höjden. Här kommer uppgifter om att planet ombetts att ändra kurs till ett farligt område, inte höjd.

FINAL – Spanish Air Controller @ Kiev Borispol Airport: Ukraine Military Shot Down Boeing #MH17

http://slavyangrad.org/2014/07/18/spanish-air-controller-kiev-borispol-airport-ukraine-military-shot-down-boeing-mh17/

du fortsätter alltså att ljuga och förakta de män, kvinnor och barn som förlorade livet i MH17?

du har fått ett antal frågor från mig och andra, bläddra tillbaka några sidor och besvara dom!
2015-04-04, 17:02
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putlerthesmall
du fortsätter alltså att ljuga och förakta de män, kvinnor och barn som förlorade livet i MH17?

du har fått ett antal frågor från mig och andra, bläddra tillbaka några sidor och besvara dom!
Det är tyvärr ett genomgående tema vad gäller Rysslands angrepp på Ukraina. Människoliv är noll och intet värt för fascisterna i Kreml, inte ens de egna ryska soldaternas liv har något värde för Kreml. Som på sovjettiden alltså, där kvalitet ersattes med kvantitet vad gäller soldaterna. Mänskliga rättigheter är sådant som de fnyser åt, det ses som svagheter för de ryska fascisterna. Vad är väl 300 döda flygpassagerare för Kreml? Som de "humanitära konvojerna" som tar med sig ammunition för att döda fler ukrainare och de låter gamla och sjuka dö i Luhansk och Donetsk. Genomruttet.
Senast redigerad av Xelious 2015-04-04 kl. 17:05.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in