2015-04-03, 20:52
Bannlyst
Ja, några som har några bra datorer ni kan länka? Vill kunna spela the witcher 3 på högsta med väldigt bra prestanda (60 fås, inget lägg). Är oerhört känslig när det kommer till lagg i spel, något man kan lägga till som eliminerar FPS dröp och liknande?

Borde jag höja budget? Stor skillnad i prestanda om jag ökar ett par k?
Senast redigerad av xrat3d 2015-04-03 kl. 20:54.
Citera
2015-04-03, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xrat3d
Ja, några som har några bra datorer ni kan länka? Vill kunna spela the witcher 3 på högsta med väldigt bra prestanda (60 fås, inget lägg). Är oerhört känslig när det kommer till lagg i spel, något man kan lägga till som eliminerar FPS dröp och liknande?

Borde jag höja budget? Stor skillnad i prestanda om jag ökar ett par k?

Du bör klara dej runt 10k om det bara är burk du ska ha. Min burk kostade 11 ungefär och klart inqusition på högsta utan problem så gissar att w3 blir samma sak. Däremot lär du få sätta ihopp delarna själv. Färdig byggen för 10 är sällan lika starka.
Citera
2015-04-03, 21:40
Medlem
Witcher 3 verkar vara optimerat för Nvidia vid release och är dessutom bundlat till många 970 kort. Mitt val om jag hade byggt för Witcher 3 nu hade blivit ett GTX 970 och en i5 4690k. Då borde du kunna hamna nånstans runt 10k!

Gjorde en snabblista på ungefär hur det kan se ut, går såklart byta ut komponenter om man vill. Personligen skulle jag byta ut kylaren direkt! En Hyper 212 funkar galant.

Webhallen varukorg[IMG]http://www.webhallen.com/images/shopping_cart/new_line_forcer.png[/IMG][IMG]http://www.webhallen.com/varukorgen/img?prodlist=205430q1,201193q1,212157q1,153199q1,2 00082q1,146723q1,166592q1,[/IMG]
Senast redigerad av Hooligan-83 2015-04-03 kl. 22:14.
Citera
2015-04-03, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hooligan-83
Witcher 3 verkar vara optimerat för Nvidia vid release och är dessutom bundlat till många 970 kort. Mitt val om jag hade byggt för Witcher 3 nu hade blivit ett GTX 970 och en i5 4690k. Då borde du kunna hamna nånstans runt 10k!

Gjorde en snabblista på ungefär hur det kan se ut, går såklart byta ut komponenter om man vill. Personligen skulle jag byta ut kylaren direkt! En Hyper 212 funkar galant.

Webhallen varukorg[IMG]http://www.webhallen.com/images/shopping_cart/new_line_forcer.png[/IMG][IMG]http://www.webhallen.com/varukorgen/img?prodlist=205430q1,201193q1,212157q1,153199q1,2 00082q1,146723q1,166592q1,[/IMG]

Okej tackar. Är denna bättre än den du länkade?

https://www.komplett.se/komplett-gamer-premium-i35-gtx970-edition/10946

Som sagt det viktigaste för mig är att alla spel flyter på bra utan FPS-dropp och dylikt. Sen vet jag inte om jag har kunskapen att bygga en dator själv så behöver nog det och operativsystem.
Citera
2015-04-03, 22:38
Medlem
Citat:
Okej tackar. Är denna bättre än den du länkade?

https://www.komplett.se/komplett-gamer-premium-i35-gtx970-edition/10946

Som sagt det viktigaste för mig är att alla spel flyter på bra utan FPS-dropp och dylikt. Sen vet jag inte om jag har kunskapen att bygga en dator själv så behöver nog det och operativsystem.
Dom är ganska jämnbra skulle jag säga.

Samma processor och liknande grafikkort.

Moderkortet är jag ej så påläst om, vet bara att det andra är väldigt prisvärt.

Ram minnena är det nog ingen större skillnad på heller, bara olika fabrikat. Har själv Kingstonminnen i min burk och dom tickar på fint.

Den där saknar dock en lagringsdisk och den där Kingston-SSDn har jag hört mkt dåligt om, har ingen själv så det låter jag vara osagt.

När det gäller nätaggregatet så är det också svårt säga. Det skiljer några watt mellan dessa, inget jag tror att du kommer märka skillnad på. Har själv ett Cooler Master och är än så länge nöjd.

Som nämnts tidigare så blir det lite överslag på priset då man köper färdiga datorer. Ett plus är ju att du kan konfigurera den där, tillägga eller byta ut komponenter.
Senast redigerad av Hooligan-83 2015-04-03 kl. 22:41.
Citera
2015-04-03, 22:42
Bannlyst
Citat:
Dom är ganska jämnbra skulle jag säga.

Samma processor och liknande grafikkort.

Moderkortet är jag ej så påläst om, vet bara att det andra har fått fina betyg.

Ram minnena är det nog ingen större skillnad på heller, bara olika fabrikat. Har själv Kingstonminnen i min burk och dom tickar på fint.

Den där saknar dock en lagringsdisk och den där Kingston-SSDn har jag hört mkt dåligt om, har ingen själv så det låter jag vara osagt.

När det gäller nätaggregatet så är det också svårt säga. Det skiljer några watt mellan dessa, inget jag tror att du kommer märka skillnad på. Har själv ett Cooler Master och är än så länge nöjd.

Som nämnts tidigare så blir det lite överslag på priset då man köper färdiga datorer. Ett plus är ju att du kan konfigurera den där, tillägga eller byta ut komponenter.

Hoppas på mer feedback då jag är ganska novis på området.

Okej tack för informationen. Är nog mer värt att beställa från t ex inet.

Men är det svårt att bygga en dator själv då? Och hur ska man få tag på operativsystem? Ladda ner systemet på annan dator och lägga in det på USB vsen boota den nya datorn från det USB via BIOS?
Citera
2015-04-03, 22:49
Medlem
Citat:
Men är det svårt att bygga en dator själv då? Och hur ska man få tag på operativsystem? Ladda ner systemet på annan dator och lägga in det på USB vsen boota den nya datorn från det USB via BIOS?
Har man aldrig byggt ihop en dator förut så vet jag inte om man ska ge sig på en dator i denna prisklass iaf. Då äre bättre be ngn annan om hjälp och kanske se och lära.

Operativet går ladda ner från nån torrentsida och köpa nyckel separat, kanske hitta billigt på Blocket (inkl nyckel) eller såklart köpa med datorn. Hur du installerar det kvittar, jag föredrar USB istället för CD. Man gör USB minnet bootbart och startar upp det precis som du säger.

Vill du ha färdigbyggda datorer så kan du även kolla Inet och Webhallen. Plocka ihop lösa delar brukar kosta ungefär samma oavsett sida.
Senast redigerad av Hooligan-83 2015-04-03 kl. 22:57.
Citera
2015-04-03, 23:17
Bannlyst
Citat:
Har man aldrig byggt ihop en dator förut så vet jag inte om man ska ge sig på en dator i denna prisklass iaf. Då äre bättre be ngn annan om hjälp och kanske se och lära.

Operativet går ladda ner från nån torrentsida och köpa nyckel separat, kanske hitta billigt på Blocket (inkl nyckel) eller såklart köpa med datorn. Hur du installerar det kvittar, jag föredrar USB istället för CD. Man gör USB minnet bootbart och startar upp det precis som du säger.

Vill du ha färdigbyggda datorer så kan du även kolla Inet och Webhallen. Plocka ihop lösa delar brukar kosta ungefär samma oavsett sida.

Hur ser den här ut då? Jämfört med komplett datorn.

http://www.inet.se/produkt/1517091/taurus-experienced-gtx-960

ursäkta om jag är jobbig
Citera
2015-04-04, 10:31
Medlem
Citat:
Hur ser den här ut då? Jämfört med komplett datorn.

http://www.inet.se/produkt/1517091/taurus-experienced-gtx-960

ursäkta om jag är jobbig
Jobbig å jobbig.. Man ska fråga om man är osäker!

Den där är sämre än Kompletts och den jag plockade ihop.

*Sämre processor (lägre klockfrekvens och är inte k-märkt. Med k menas att den är upplåst för överklockning)
*Sämre grafikkort (tror det där får svårt med Witcher 3 om du ska maxa)
*Ingen SSD hårddisk (vilket ger datorn en jävla boost i största allmänhet).

Sen ser resten ut att vara ganska jämförbart.

Kompletts är dyrare men jämför man dessa komponenter på prisjakt så är Kompletts mer prisvärd.
Citera
2015-04-04, 15:07
Medlem
TheOxides avatar
Svårt att hitta en dator för 10k som maxar witcher i 1080p 60fps, tyvärr, kanske måste skruva ner inställningarna lite.
Citera
2015-04-04, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOxide
Svårt att hitta en dator för 10k som maxar witcher i 1080p 60fps, tyvärr, kanske måste skruva ner inställningarna lite.
Det är så pass alltså. Då får ts helt enkelt öka budgeten lite alt skruva ner inställningarna en aning.
Citera
2015-04-05, 10:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheOxide

Okej länka en dator som det går att maxxa le witcher på tack. Lär beställa snart
Finns ju möjlighet till 3 mån delbetalning på inet lär köra där
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in