2015-03-19, 18:19
Medlem
ts.nows avatar
Gilette mach3 turbo funkar utmärkt, har kört den många år nu.
Citera
2015-03-19, 18:32
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
XXX låter som något för mig, jag dras mot citrushållet när det gäller rakprodukter. Det får nog bli en beställning!

Citrus är alltid trevligt, fick nyligen tag på en burk med Petal Pusher Fancies - Neroli och den tror jag du hade gillat, fantastisk apelsinblomsdoftande tvål. Märket verkar dock ha slagit sina påsar ihop med "How to grow a moustache" och nu heter dom Phoenix Artisan Accoutrements, antar att detta är "nya" varianten http://phoenixartisanaccoutrements.com/products/phoenix-artisan-accoutrements-shaving-soap-neroli
Dock rekommenderar jag inte att beställa från dom då jag åkte på tull när jag chansade sist, mindre kul att behöva betala 100:- i bara postens äckliga avgifter.

Denna kanske kan vara något för citrusgillare http://www.shavingstation.co.uk/soapy-bathman-orang-ouli-shaving-soap/ såg även att dom har en med banandoft...känns också lätt udda
Citera
2015-03-26, 14:48
Medlem
hiphop-rebels avatar
Har ni oxå upptäckt att skägget/stråna växer i omgångar ex ena gången man rakar sig så växer det ut fort å nästa gång man rakar sig så står det nästan still som om hårsäckarna vilar sig men sedan tar det fart fast det tar längre tid!
Citera
2015-03-26, 14:56
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hiphop-rebel
Har ni oxå upptäckt att skägget/stråna växer i omgångar ex ena gången man rakar sig så växer det ut fort å nästa gång man rakar sig så står det nästan still som om hårsäckarna vilar sig men sedan tar det fart fast det tar längre tid!

Det beror på hur nära man rakar sig. Du har inte haft skägg länge du eller?
Citera
2015-03-26, 16:12
Medlem
hiphop-rebels avatar
Citat:
Det beror på hur nära man rakar sig. Du har inte haft skägg länge du eller?
Det e korrekt

Det kanske beror på hur ja rakar mig elr så e det skägget som e lite instabilt såhär i början hehe
Citera
2015-04-02, 13:57
Medlem
Rakade mig för första gången med en säkerhetshyvel idag, det blev en Muhle r89 tillsammans med ett Derby blad och Proraso rakkräm, det var lite små nervöst men det funkade bra och jag skärde mig inte allt för mycket.
Jag är grymt nöjd!
Citera
2015-04-03, 20:54
Medlem
Bertil85s avatar
Kan rekommendera Lidls "nya" 5-bladiga system. Funkar riktigt bra.
Citera
2015-04-03, 22:07
Medlem
Scraps avatar
Någon som har erfarenhet av att raka pungen med en säkerhetshyvel?
Citera
2015-04-03, 22:12
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrap

De som har det gör nog inte om det..
Citera
2015-04-04, 00:17
Medlem
Scraps avatar
Citat:
De som har det gör nog inte om det..
Så med andra ord är det helt uteslutet? Är fett trött på plasthyvlar men vill inte ha en gilette med 3 blad. Jag vill ha en häftig, klassisk säkerhetshyvel, som även kan hoppa in för hårborttagning på andra ställen. Men då kanske man ska sikta in sig på något annat eller härda ut med plasthyvlarna..
Citera
2015-04-04, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrap

Jag har ingen erfarenhet av att göra det med en säkerhetshyvel, men med en shavette. Utan blodvite, men det tog närmre en timme. Med tanke på att jag rakar ansiktet på ~20 minuter, så tycker inte jag att det är värt tiden det tog. Kan nämna att jag kasserade bladet däremellan.
Citera
2015-04-04, 07:28
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0rebrorN
Jag har ingen erfarenhet av att göra det med en säkerhetshyvel, men med en shavette. Utan blodvite, men det tog närmre en timme. Med tanke på att jag rakar ansiktet på ~20 minuter, så tycker inte jag att det är värt tiden det tog. Kan nämna att jag kasserade bladet däremellan.

Inte nog med att du gillar att leva farligt, du verkar även ha gott om tid 😃

En gammal gilette duger fint till pungen. Finare rakdon är för ansiktet endast.

Jag har en philips bodygroom för kroppen, sen kör jag med en gilette för lite touch ups så man får den där perfekta porrpungen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in