Citat:
Ursprungligen postat av
ChipAndDale
Jag tror att Du är bara väldigt sur på livet och alla andra, eftersom Du själv inte har fått någon notarieplats, inte ens i Lycksele.
Om jag säger att det är möjligt att få en notarieplats i Norrland med medelgoda, dvs. medelmåttiga, betyg, så stämmer det.
Då får du allt visa den beräkningen. Jag har, genom att visa hur jag har räknat, gjort det uppenbart att raka Ba samt maxade sidomeriter inte räcker till en tingsplats i obygden. Bevisbördan ligger alltså hos dig att visa att det inte stämmer, och det går inte att uppfylla den bevisbördan genom att påstå saker utan att visa stöd.
Jag är inte särskilt bitter, då jag inte har lust att sitta ting i två år. Det är helt enkelt lite för länge, då jag inte är intresserad av domarbanan eller processrätt. Däremot är ting i sig en god erfarenhet, som också leder till insikt i hur en domstol tänker, vilket är alltid är bra att ha med sig (t.ex. vid avtalsskrivande). Att raka AB:n inte skulle räcka till en plats ens i Lycksele är tämligen osannolikt, då medelpoängen för antagning i Lycksele ligger på 293,5. Det märks återigen att du inte har koll på någonting, då du åter far med osanning.