2015-04-02, 07:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pappasis
Jag har varigt i huset dom bor i nu. för ett år sen var det öde och öppet och fallfärdigt tror inte ägaren bryr sig om det men man vet ju aldrig

Uppgifterna som vi fått är ju att grannar sagt att han tittar till huset ett par ggr om året och bor där när han är hemma. Är det falskt då menar du?
Vem ljuger?
Citera
2015-04-02, 08:01
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Jag har varigt i huset dom bor i nu. för ett år sen var det öde och öppet och fallfärdigt tror inte ägaren bryr sig om det men man vet ju aldrig

Han bryr sig nog när;

Elräkningen kommer... enligt uppgift så skall det vara tjuvkopplad el till husvagnen...
Saneringsarbetet skall betalas - fastighetsägarens ansvar
Ifall huset är vandaliserat - kostar flis att riva eller återställa

Allt mellan 50000 - 200000:- i utgifter kan han lugnt räkna med. Plus Moms ... Kul när man är 80+ år och antagligen enbart har pension som inkomst.

Blir svårt lagsöka ziggisar utan identitet och/eller kontanta medel.
Senast redigerad av Mullret 2015-04-02 kl. 08:25.
Citera
2015-04-02, 08:24
Medlem
duqus avatar
Citat:

Blev misstänksam när jag såg detta, och började leta på ödehus, hittade följande bilder:
http://larsfotografier.blogspot.se/2013/04/n-moinge-brovalla.html
http://larsfotografier.blogspot.se/2013/04/odehus-i-svartvitt-en-naturlig-sak.html

Det här ger en annan vinkel på ockuperande romer. Högst troligt att killarna som sålde bilvraket på bilskroten tipsade den lokala klanledaren om "ödetorpet", som faktiskt har en lagfaren ägare som är 82 år, men att grannarna säger att han är där för att titta till huset tar jag med en stor nypa salt, snarare är det nog så att det är en nödlögn för att dom inte vill ha romer som grannar. Det intressanta med ödetorpet är att huset är i tegel som sen är klätt med gul träplank, vilket tyder på att kåken har historia från 1700-talet, bron intill är just från denna tidsperiod, och den finns noteringar om en kringstrykande romerkvinna från sent 1700-tal i kyrkböckerna som ev kan matcha detta hus, så problemet är knappast nytt.

Men ska det ockuperas hus i Billeberga hittade jag något klart bättre. Billeberga gamla stationshus bör klara minst 80-90 romer, och där spåren gick kan dom ju parkera sina bilar som registrerats som skrotade...
http://larsfotografier.blogspot.se/2013/04/billeberga-asmundtorp-5-km.html

Tänk den dan som klanledrana kommer över datautdragen på äldre övergivna hus, det har gjorts en inventering tidigare från Lantmäteriet för något år sedan som presenterades i pressen.
http://www.hemnet.se/artiklar/bostadsmarknaden/2014/10/29/stort-intresse-for-overgivna-och-mystiska-hus

Det här lär bli nästa stora romerdrive, ödehus-turné med ambullerande bilskrot, kanske Anna Silver i Stockholm startar en ny Facebook-grupp...
Citera
2015-04-02, 08:40
Medlem
Vafan.

Polisanmälde precis för romerna stod och plockade skräp o annat in i sina bilar.
Polisen informerar mig om att huset är uthyrt till dem, så inget att göra.
Citera
2015-04-02, 08:47
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T400
Vafan.

Polisanmälde precis för romerna stod och plockade skräp o annat in i sina bilar.

Tog du bilder ?
Fanns det en Saab 9-5 kombi årsmodell 1999 där ?
Citera
Medlem
Citat:
Vafan.

Är du en granne?
Citera
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Vafan.

Kan du vara liite mer tydlig, tack?!
Citera
2015-04-02, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Är du en granne?

Nej, men bor inom 3 km av bostaden.
Citera
2015-04-02, 08:49
Medlem
Citat:
Nej, men bor inom 3 km av bostaden.

Okej. Att polisen säger att huset är uthyrt till dem är mycket intressanta uppgifter.
Citera
2015-04-02, 08:49
Avslutad
Citat:
Vafan.

Vem har de hyrt av?
För i ett tidigare liknande ärende, så hävdade tiggarna att de hyrt av en random snubbe på stan.
De hade ett egenhändigt hopsnickrat kontrakt på detta som visade sig vara falskt.

I ett annat ärende i England hyrde de av den påstådda döde ägarinnans obefintliga son.
Citera
2015-04-02, 08:50
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Han bryr sig nog när;

Elräkningen kommer... enligt uppgift så skall det vara tjuvkopplad el till husvagnen...
Saneringsarbetet skall betalas - fastighetsägarens ansvar
Ifall huset är vandaliserat - kostar flis att riva eller återställa

Allt mellan 50000 - 200000:- i utgifter kan han lugnt räkna med. Plus Moms ... Kul när man är 80+ år och antagligen enbart har pension som inkomst.

Blir svårt lagsöka ziggisar utan identitet och/eller kontanta medel.

Bara att bränna ner skiten och få ut på försäkringen - inte mycket, men då slipper du i alla fall att renovera och/eller sanera skiten. Elen kan han aldrig bli ansvarig att betala om han inte givit dem tillstånd att vara där. Nekar han till att ha gett dessa äckel tillstånd att vara där så är det olaga intrång osv.
Citera
2015-04-02, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Tog du bilder ?
Fanns det en Saab 9-5 kombi årsmodell 1999 där ?

Var två bilar där, en vit skåpbil och en bil som är väldigt lik den du nämner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in