2015-04-01, 01:51
Medlem
GreekGoddesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Det kommer bara att bidra ytterligare till vårt lands nedgång.
Den allra största delen av de greker och italienare som kom hit som välbehövlig arbetskraftsinvandring under 60 och 70-talet fick förtids eller sjukpension i tidig ålder. Lata som Ettan skrev.
Absolut inte korrekt. Har bott i Grekland i flera år och så är inte fallet. Kollar man statistik så jobbar grekerna hårdare än de flesta andra länderna.
Citera
2015-04-01, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amnesia-gl
http://svt.se/2.34007/1.2753217/fler...17&lpos=rubrik

iom den ekonomiska situationen i Grekland är det allt fler som väljer att söka sig till Sverige. Naturligtvis är denna invandringen bättre än den från MENA och sub-sahara Afrika. Samtidigt är det inte önskvärt att tusentals greker väller över gränsen varje år UTÖVER den utomeuropeiska massinvandringen vi redan har.

"Det finns ingen officiell statistik över hur många greker som flyttat till Sverige på grund av den ekonomiska krisen men den grekiska ambassaden uppskattar att siffran är tusentals.
På grekiska föreningen i Göteborg märker man av ökningen. Dit kommer många mejl från personer som vill ha hjälp att hitta arbete."

Hur kommer detta påverka Sverige ekonomiskt och socialt på sikt?

Har mött många greker här i Sverige, de jobbar och har lägenhet och vill framåt, så på sikt kommer de att tillföra allt Bra, precis som du och jag.
Citera
2015-04-01, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreekGoddess
Absolut inte korrekt. Har bott i Grekland i flera år och så är inte fallet. Kollar man statistik så jobbar grekerna hårdare än de flesta andra länderna.

Helt sant.
Citera
2015-04-01, 04:32
Medlem
Trevligt, jag gillar greker
Citera
2015-04-01, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Trevligt, jag gillar greker

Jag gillar de också - Välkomna till Sverige Alla greker.
Citera
2015-04-01, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp

Har flera nära vänner som är greker, fantastiska och bra personer allesammans!
Citera
2015-04-01, 11:47
Medlem
2Slick4Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreekGoddess

I de flesta fattiga länder arbetar man fler timmar än i väst. Men det betyder inte att man jobbar hårdare eller är mer produktiv. Sveriges BNP per Capita är nästan dubbelt så hög som Greklands, trots kortare arbetstid.
Citera
2015-04-01, 11:51
Medlem
skadetbehovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Har flera nära vänner som är greker, fantastiska och bra personer allesammans!
helt rätt jag släpper in 1100ggr fler av dom än andra skit grupper som trängs vid landets gränser för att komma till landet där man slipper göra nått för att leva !! att greker har trassel är landets regerings fel

exakt som här alltså
Citera
2015-04-01, 12:43
Medlem
PissingContests avatar
Senast det begav sig, 60- talet, utmärkte sig grekerna genom att uppvisa en väsentligt lägre genomskinlig pensionsålder, de blev betydligt oftare förtidspensionärer än svenska arbetare.
De var säkert även på den tiden trevliga att snacka med på lunchen..

https://janmilld.wordpress.com/2010/...ensioneringar/

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13101667.ab
Senast redigerad av PissingContest 2015-04-01 kl. 13:08.
Citera
2015-04-01, 13:39
Medlem
Känner några stycken, rätt speciella allihopa. Dom som är gifta med svenskor jobbar på bra och ingen lyfter bidrag. Däremot är alla riktigt svåra på fruntimmer....
Citera
2015-04-01, 13:50
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKofot
Greker är ett folkslag som tar det som en sport att inte betala skatt så jag vet inte vad dom kan tillföra Sverige
Utan att ha någon synpunkt på grekisk invanding vill jag påpeka att människor inte måste betala skatt för att göra nytta.

Ponera att grekerna bara gjorde en sak: Klippte villagräsmattor för 50 kr svart betalning. De skulle frigöra massor med tid för svenskar och göra en ofantlig nytta.

Skatt är att lämna över pengar till politiker, att ge resurser till galningar, att sponsra ineffektivitet.
Citera
2015-04-01, 13:51
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Gäller det också den grekiske judotränaren som var besatt av sin 18-årige kvinnlige judoelev och mördade henne?
Den fan blev lyckligtvis skjuten och avrättad på permission
Alla greker till Sverige!!! Är du inte klok din lille grek?
Greker har liksom svenskar ett eget land, där ska de bo i verka och skapa sig eget liv och välstånd för sig och sina familjer.
Snart kommer väl nån tokig iranier in i tråden som tycker att alla iranier ska få komma till Sverige.
Sverige åt alla, andra ska dock tydligen få ha sina länder ifred och för sig själva. Stolle!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in