Citat:
Ursprungligen postat av
Frank.Einstein
Har inget med censurering att göra utan att de är ålagda att följa lagen. Att moderera bort SD-anhängarnas rasistiska och hotfulla inlägg tar tid. Inte minst på FB ser man resultatet av ett slarvigt och godtyckligt modererat forum, en lyx som svt i sin position inte kan unna sig.
SVT hade dock kunnat sköta det hela mycket smidigare.
Istället för att ta och stänga kommentatorsfältet som man gjorde så hade man kunnat vänta ett par veckor. Då hade inte fokus legat på att man stängde ned kommentatorsfältet på grund av Skavlan programmet.
Nu vet jag inte om du syftar på Facebook eller Flashback med FB men misstänker att det är Flashback.
Facebook inläggen på Skavlans sida ser jag inte vare sig rasistiskt eller hotfullt (majoriteten av dem, visst slinker det säkert igenom rötägg som bara vill trolla och näthata). Jag har svårt att tro att det skulle vara så stor skillnad mellan det som folk skrev på Facebook och det som man skrev på SVT:s forum.
Men om någon har screenshots på det som postades på SVT:s forum så får den gärna lägga upp det här. Då kan man också bedöma om det verkligen var SD:s så kallade "nättrupper" som var i farten eller helt legitima invändningar på Skavlan programmet.