2015-03-30, 17:51
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quality1939
Mycket möjligt. Hur som helst är han i för dåligt skick för att återuppta partiledarskapet.
Skitsnack hela vägen, att ta antidepressiva har många med mig gjort och det är ingen stor grej. Det är inte droger som ger en kick och Jimmies tålamod med skitstöveln Skavlan visar att han är på god väg tillbaka.

Jag kan hålla med om att media, kulturvänstern och andra politikers hat kan vara knäckande och särskilt när vi ser hur Sverige faller sönder av kriminalitet, droger, gängskjutningar, tiggare överallt samtidigt som statsskulden skenar men vi kommer att segra till slut och då ska Quislingarna vara glada att vi Svergedemokrater är förlåtande.
Citera
2015-03-30, 18:06
Medlem
swimp78s avatar
Jimmie Åkesson är uppenbarligen en viktpendlare. Ni som reagerat på att han gått upp i vikt, minns ni inte hur han såg ut för några år sen?

https://spikharry.files.wordpress.com/2009/10/jimmie-akesson.jpg

Som en lite grisatjock version av Göran Hägglund
Citera
2015-03-30, 18:18
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
Alltså som sagt, hela hans look är ju förändrad, för att uttrycka sig som rubriken också.
Han ser superannorlunda ut utseendemässigt, och han kändes "lite bortdomnad" i sitt sätt att vara och uttrycka sig, hans stringens både utseendemässigt och i sättet att vara, saknades på något sätt. Han var verkligen förändrad. Men på något sätt kan man ju få connection med det, och leva med "den nya Jimmie" och vad han har att komma med (intressant att få iaktta hur en offentlig person kan svara mot både medicinering och "en knäck" kring ett psykiskt omtumlande. Men också gripande förstås. Jag sänder mitt deltagande.)

Det jag reagerade på, att han svarade med ett lite mer upprört sätt på olika frågor (de små attackerna) Det var som att han var lite mer nedstämd i sina svar. Tänkte jag.
Jag tycker han haft lättare att "hålla distans" till angrepp och attacker innan.
Jag tror inte riktigt han håller mentalt. Men han kanske rider igenom det? Och han vill väl göra ett försök iallafall.
Så han kan ju vara förändrad och allt det där, pga antidepressiva eller den psykiska knockouten öht. Det är väl bara att förhålla sig till det. Han är ju inte den första som äter antidepressiva och blir tillfälligt knäckt av livet.
Frågan som följer på detta är hur mycket kontroll han har. Är han en ny Kekkonen eller Brezjnev som endast formellt sett är #1?
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Skitsnack hela vägen, att ta antidepressiva har många med mig gjort och det är ingen stor grej. Det är inte droger som ger en kick och Jimmies tålamod med skitstöveln Skavlan visar att han är på god väg tillbaka.

Jag kan hålla med om att media, kulturvänstern och andra politikers hat kan vara knäckande och särskilt när vi ser hur Sverige faller sönder av kriminalitet, droger, gängskjutningar, tiggare överallt samtidigt som statsskulden skenar men vi kommer att segra till slut och då ska Quislingarna vara glada att vi Svergedemokrater är förlåtande.
Hota inte så! Jag darrar som ett asplöv hela vägen till valurnan 2018? Och på tal om det problem som endast och endast sverigedemokrater har uppmärksammat:
Karaktären på det grova våldet i Sverige har förändrats. Dödligt våld mot barn och mellan missbrukare har minskat sedan 1990-talet och i stället har de så kallade gansterskjutningarna ökat.
Fortfarande trist, men mindre trist om man jämför med hur det var förr. Men vad sade ni sverigedemokrater under 80-talet (du vet den tiden när ni inte ens ursäktade era nazistiska rötter), förutom att hacka på svartskallar? Näh, just det!
Senast redigerad av Herr Lindholm 2015-03-30 kl. 18:29.
Citera
2015-03-30, 20:05
Medlem
Citat:
Många reagerar på att Jimmie Åkesson var öppen och ärlig om sin sjukdom, depression och utbrändhet – och att det verkade i programmet som om han inte var helt frisk.
...
Många menar att Åkesson inte ser ut att vara frisk, och att intervjun därför var kränkande.
http://www.svt.se/kultur/kravet-skavlan-ska-be-akesson-om-ursakt

Hur frisk/sjuk är egentligen Åkesson?
Citera
2015-03-31, 14:05
Medlem
Svart.Karismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Tror jag inte. Lundell käkar antidepp (nämt på hans blogg) och drar på turner med energi som förr.

Du kan ju seriöst inte vara övertygad om effekterna genom att bedöma endast en persons utvecklinig?
Citera
2015-03-31, 19:44
Medlem
Svart.Karismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
Alltså som sagt, hela hans look är ju förändrad, för att uttrycka sig som rubriken också.
Han ser superannorlunda ut utseendemässigt, och han kändes "lite bortdomnad" i sitt sätt att vara och uttrycka sig, hans stringens både utseendemässigt och i sättet att vara, saknades på något sätt. Han var verkligen förändrad. Men på något sätt kan man ju få connection med det, och leva med "den nya Jimmie" och vad han har att komma med (intressant att få iaktta hur en offentlig person kan svara mot både medicinering och "en knäck" kring ett psykiskt omtumlande. Men också gripande förstås. Jag sänder mitt deltagande.)

Det jag reagerade på, att han svarade med ett lite mer upprört sätt på olika frågor (de små attackerna) Det var som att han var lite mer nedstämd i sina svar. Tänkte jag.
Jag tycker han haft lättare att "hålla distans" till angrepp och attacker innan.
Jag tror inte riktigt han håller mentalt. Men han kanske rider igenom det? Och han vill väl göra ett försök iallafall.
Så han kan ju vara förändrad och allt det där, pga antidepressiva eller den psykiska knockouten öht. Det är väl bara att förhålla sig till det. Han är ju inte den första som äter antidepressiva och blir tillfälligt knäckt av livet.

Jag uppskattar svaret ditt! Anledningen till att jag undrar, är för att jag är nyfiken generellt sätt av antidepressivas negativa effekter, och hur de påverkar just mig, då jag tagit dem en period. Då jag kanske inte alltid verkar allt för intelligent och karismatisk inför mina föräldrar, läkare eller personer på flashback, finns det inte lika stor motivation av de som råder mig - att vara lika kritiska mot läkemedlet. "Du är ju ändå inte så genial, så det finns väl inte så mycket medicinen kan trubba av?" eller "Effekterna lär vara obetydliga/obefintliga med tanke på att din hälsa annars är väldigt dålig."

Jag anser att det råder mer omsorgsfull kritik mot de som tar antidepressiva, som är mer intelligenta, har bättre mental hälsa, och har mer att förlora. Därför är detta ett gyllene tillfälle att se hur folk förhåller sig till faktumet att en stor, intelligent människa brukar dessa mediciner. Jag tänkte innan i min ångest av att ta medicinen "Fan, Fredrik Reinfeldt skulle aldrig ta antidepressiva. Då han är väldigt smart, och har mycket att förlora". Så det att Jimmie Åkesson verkar hyffast okej med att trycka i sig piller, och att andra är okej med att han gör det, är för mig lugnande, då Jimmie är för mig bland de förnuftigaste människorna jag vet om.
Citera
2015-03-31, 21:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Hur frisk/sjuk är egentligen Åkesson?
Så sjuk/frisk som Åkesson säger att han är? Det är väl ändå han som bäst kan avgöra hur han mår?
Citera
2015-03-31, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Så sjuk/frisk som Åkesson säger att han är? Det är väl ändå han som bäst kan avgöra hur han mår?

Ja, Åkesson är duktig taktiska sjukskrivningar.
Citera
2015-03-31, 21:45
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svart.Karisma
Jag uppskattar svaret ditt! Anledningen till att jag undrar, är för att jag är nyfiken generellt sätt av antidepressivas negativa effekter

Alla reagerar olika på antidepressivt (precis som vilken medicin som helst).

En del blir jävligt trötta, orkeslöshet och slöa till en början, en del går upp i vikt och hos en del kan det sätta igång maniska perioder. Många som är självmordsbenägna och börjar gå på antidepressiva kan börja må bättre och helt plötsligt "orka" med att begå självmord. Olika antidepressiva medel kan dessutom ge olika effekt och det är inte alls att hitta rätt till en början.

I Åkessons fall så verkar det delvis gett en viss viktuppgång och hans utseende talar för viss orkeslöshet från hans sida. Som sagt, han har varit borta i fem månader men inte brytt sig om en sådan enkel sak som framtanden.
Citera
2015-03-31, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svart.Karisma
Jag uppskattar svaret ditt! Anledningen till att jag undrar, är för att jag är nyfiken generellt sätt av antidepressivas negativa effekter, och hur de påverkar just mig, då jag tagit dem en period. Då jag kanske inte alltid verkar allt för intelligent och karismatisk inför mina föräldrar, läkare eller personer på flashback, finns det inte lika stor motivation av de som råder mig - att vara lika kritiska mot läkemedlet. "Du är ju ändå inte så genial, så det finns väl inte så mycket medicinen kan trubba av?" eller "Effekterna lär vara obetydliga/obefintliga med tanke på att din hälsa annars är väldigt dålig."

Jag anser att det råder mer omsorgsfull kritik mot de som tar antidepressiva, som är mer intelligenta, har bättre mental hälsa, och har mer att förlora.

Okej. Det är inte helt lätt att tolka ditt inlägg.
Men du menar ett en person med stort ansvar, ett stort intellekt, och i en betydande position typ skulle ha mer att "förlora på" att ta antidepp? Att denne person skulle ha högre krav en gemene man, på att vara alert?
Just så, tror jag absolut inte att du kan tänka. Det finns nog andra i viktiga positioner som fått ta till antidepp som du inte ens märkt. Antidepp är ju ångestdämpande. Ångest brukar ju kunna vara förunnat de mest kreativa människor. Absolut att man kan behålla klarhet och stort intellekt fast man är tvungen att ta dessa antidepressiva.
Det var också därför jag kommenterade runt kring JÅ beteende. Han är helt klart tilltufsad, och förändrad både till utseende och sätt (ett sätt som både verkar lite sävligt, samtidigt som han svarar nästan lite depressivt på Skavlans kritiska frågor). JÅ är uppenbarligen tilltufsad av sin utbrändhet, och kanske har just han blivit "lite såsig" av sin medicinering också? Svårt att veta
Jag tycker inte att man kan resonera så, att antideppmedicinering går på intellektet direkt. Däremot kan man ju bli trött i hela kroppen exempelvis, och inte orka hålla koncentration av det, och så vidare. Där man ska ha med i bakhuvudet att ALLA reagerar olika. Vissa blir inte det minsta trötta. De blir helt enkelt mer fungerande människor än de var innan.
Och då är det ju naturligtvis mycket bättre för deras kapacitet att de äter medicinen.

Ångest för övrigt, kan öka intellektet, och intelligens och alerthet. För att man helt enkelt tar sig igenom svårare faser i livet, och får en större insikt.
Jag anser att jag utvecklat min kapacitet enormt både av knockar i själen och även under antideppsintagande-tider.

Men jag förstår hur du menar, om du tror att just JÅ:s intagande av antidepp kan vara en bromskloss just för att i hans roll krävs det en enorm kapacitet.
Hur ska det gå? -tänker jag i mitt fall. Han verkar ju så omtumlad? Men jag relaterar det inte riktigt till, att just antideppen skulle vara en bromskloss för honom. Det är inte värre än att bli omtumlad av alkoholmissbruk, som människor i betydande positioner haft. De kan ta sig upp igen.

För min del så tänker jag nog individuellt just kring JÅ, att jag tycker att man just i en SD-ledningsposition nästan måste ha en "övermänniskas" kapacitet för att klara av det.
Han har haft ett övermäktigt stort tålamod förut anser jag. Vem orkar utsättas dagligdags för utfrysning på jobbet? Vem orkar med att folk försöker leta fel in absurdum på en och tar varje tillfälle i akt att förtala en? Vilka människor överhuvudtaget orkar att utsättas för den press SD-ledare utsätts för egentligen?
Jag förstår att han kollapsat. Det är ju den kollaps han fortfarande visar att han har (inte medicineringen i sig) som gör att jag undrar om han orkar.

Och ja, han var smått snarstucken i intervjun med Skavlan. Och ja, han har förut utmärkt sig med ett stort tålamod under sina år, tycker jag.
Senast redigerad av laprikapaprika 2015-03-31 kl. 23:57.
Citera
2015-04-01, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Ledsen att förstöra din illusion, du tycks inte riktigt ha hängt med i händelseutvecklingen.

"SD-ledaren kan tvingas återbetala sin sjuklön

SD-ledaren Jimmie Åkesson kan tvingas betala tillbaka över 150.000 kronor i sjukpenningtillägg till riksdagen. Detta sedan Försäkringskassan nekat honom sjukpenning till följd av att partiet fortsatt betala ut ett partiledararvode på omkring 40.000 kronor i månaden, skriver Dagens Nyheter."

http://www.di.se/artiklar/2015/3/24/sd-ledaren-kan-tvingas-aterbetala-sin-sjuklon/

Dvs, i sämsta fall har han kvar en ersättning på 40 000:- minus skatt per månad, från sin sjukskrivning. Det är inte särskilt mycket pengar.

Aj aj aj, i sämsta fall får han, som är sjukskriven, alltså bara 40 000, en bra bit över medianlönen för en arbetande svensk?

Du lyckas verkligen förmedla en bild av en ekonomiskt marginaliserad människa.
Citera
2015-04-01, 10:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Ja, Åkesson är duktig taktiska sjukskrivningar.
Du får nog ta och formulera om dig om du vill att ditt budskap ska gå hem. Sjukdom och sjukskrivning är inte samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in