2015-03-20, 11:40
Medlem
Kursen dyker, nere på 64 öre. pamparna i toppen vill ändra villkoren för hur de får teckna aktier..intressant
Citera
2015-03-20, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kritiken123
Kursen dyker, nere på 64 öre. pamparna i toppen vill ändra villkoren för hur de får teckna aktier..intressant

Kan bara uppmana alla som är aktieägare att rösta emot. Förslaget är förvisso inte lagt av någon i toppen, snarare föredetta. Men vill de tjäna pengar på sina optioner får de göra sig förtjänta av det, inte ändra villkor i efterhand!
Citera
2015-03-21, 09:09
Medlem
Man gläds än en gång över att man inte gav dessa mer klöver.
Samt så har man nu fått alla lån stoppade och nu är det bara väntan kvar
tills de lilla man givit dem är tillbaka där det ska.
Citera
2015-03-26, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcesinExile
Billiga aktier? Finns kanske en anledning att aktien har backat runt 60% sen toppnoteringen.

Kommer aktien ner till 25-30öre och vi får en ny ledning, då skall jag fundera på att chansa, men som läget är nu tycker jag aktien fortfarande är övervärderad.

Kommer vi ner till 25-30öre innan stämman tro?
Citera
2015-03-27, 10:07
Medlem
Frontlinjens avatar
Har fått svar på frågorna om varför inget hänt och mina danska investeringar legat hos inkasso i över två år.

Eller ickesvar snarare. "I stort sett alla lån på den danska marknaden ligger kvar hos inkasso. Factoringavtal kanske kommer."

En fortsatt kräftgång för aktien känns med detta som fond fullt rimlig.
Citera
2015-03-27, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Har fått svar på frågorna om varför inget hänt och mina danska investeringar legat hos inkasso i över två år.

Eller ickesvar snarare. "I stort sett alla lån på den danska marknaden ligger kvar hos inkasso. Factoringavtal kanske kommer."

Det betyder att även om Trustbuddy får till stånd ett factoringavtal kommer spararnas pengar att till stor del försvinna i samband med att factoringföretaget tar över lånen. Om dessutom Danmark är så illa skött att större delen av alla lån hamnar hos inkasso, kan det dröja evigheter innan spararna får igen sina pengar.
Citera
2015-04-01, 08:54
Medlem
Kommer någon åt trustbuddys hemsida?
Citera
2015-04-01, 14:02
Medlem
ok, det fungerar nu igen
Citera
2015-04-03, 19:30
Medlem
Undrar just hur man ska få igen sista slantarna från TB.. har stoppat utlåningen sedan över ett år och lyckats ta ut det mesta, nu kvarstår dock 90 pix, varav knappt 30 går att ta ut so far.. men minsta belopp att ta ut är 100...
Citera
2015-04-03, 20:23
Medlem
Enydrions avatar
Du får sätta in en tia till när det finns 90kr på kontot?
Citera
2015-04-07, 07:33
Medlem
Undra hur det fungerar när TB tar ut förluster. Jag tog ut slantarna jag hade fått tillbakabetalde till mitt danmarkkonto. Ingenting hände dock och när jag kontrollerade vad jag hade innestående så hade saldot minskat med några kronor. Jesper svarade då att det hade registrerats en förlust och därför kunde jag därmed inte ta ut pengarna jag hade innestående så jag fick försöka igen.
Så förluster tas alltså ut ifrån pengarna som jag har på kontot. Logiskt eg. men då så länge man har alla pengar utlånade så kan de ju inte ta några pengar via förluster ifrån en? Om de inte öronmärker pengar som kommer in och tar dem direkt.

Det är också skandal att de tar ut en avgift på 40 kr för att ta ut pengar ifrån Danmark. Så är det inte ifrån Finland eller Norge. Detta borde verkligen stå i deras avtal. Fanns inte senaste jag läste dem i alla fall. Iofs en droppe i havet med tanke på hur mycket av mina pengar de har men ändå ... En principsak.
Citera
2015-04-12, 09:23
Medlem
Jag vill dela med mig av min upplevelse av att försöka göra ett uttag från mitt Trustbuddy-konto. Har enbart satt in en 1000-lapp och ville ta ut den och den intjänade räntan för 1,5 månad sedan. Fortfarande har jag inte fått ut några pengar, kundtjänst hävdar att mina "öronmärkta" kronor behöver komma tillbaka från låntagarna innan pengarna kan betalas ut. Var inne och kikade idag, och nu var tydligen 100 SEK tillgängliga för utbetalning. Med denna takten är mina pengar tillbaka om 15 månader?

Vad har ni andra för erfarenheter av detta? Hur lång tid tar det att få sina pengar utbetalda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in