2015-03-31, 00:13
Medlem
turdalizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KilledByProffset
Riktigt snygga, hur är kvalitén på dessa?
Meermin har blivit avhandlad lite längre bak i tråden.
Har inga själv så jag kan inte svara på kvaliteten, men de ska väl vara ok.
Citera
2015-03-31, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KilledByProffset
Riktigt snygga, hur är kvalitén på dessa?
Man får vad man betalar för.

Har inga själv, men tydligen långa leveranstider och inte ovanligt med lite skavanker.
Citera
2015-03-31, 20:57
Medlem
Jag åker till Budapest på torsdag och har tänkt besöka Vass för att eventuellt införskaffa ett par. Om ni fick välja en lågsko i kalvskinn (helst quarter eller full brouge) från deras rtw-sortiment, vilken skulle ni välja? Vilken läst bör man satsa på, f eller u?
Citera
2015-03-31, 21:03
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danne8888
Jag åker till Budapest på torsdag och har tänkt besöka Vass för att eventuellt införskaffa ett par. Om ni fick välja en lågsko i kalvskinn (helst quarter eller full brouge) från deras rtw-sortiment, vilken skulle ni välja? Vilken läst bör man satsa på, f eller u?

Jag skulle nog välja en quarter brogue (då jag redan har en full brogue) på F-lästen då den tilltalar mig mer än U-lästen.

Kör på det du känner att du gillar mest. Ta också den lästen som passar dina fötter bäst. Lycka till och posta gärna bilder sen
Citera
2015-03-31, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danne8888
Old English 65 eller 77 i cognac på den läst som sitter bäst.

http://www.vass-cipo.hu/Eng/Modellek_08_Olasz/Modell_08_065_Kicsi.html
Senast redigerad av Zarkov 2015-03-31 kl. 21:40.
Citera
2015-03-31, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zarkov
Old English 65 eller 77 i cognac på den läst som sitter bäst.

http://www.vass-cipo.hu/Eng/Modellek_08_Olasz/Modell_08_065_Kicsi.html

Fantastiska alternativ! Lutar åt något i den stilen, beror väl även av vad som finns i lager
Citera
2015-03-31, 21:57
Medlem
Är inne på double monks, i mörkbrun mocka, med stormrand. Hittade Sanders Freddie - http://www.sanders-uk.com/shop/product/freddie-9474tds - Någon som har koll på om Sanders finns etablerade i butik i Stockholm?

När jag ändå är igång måste jag höra mig för om någon har svaret på varför det är så få märken som tillverkar skor i svart mocka!?

Mvh
Citera
2015-03-31, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trenden
När jag ändå är igång måste jag höra mig för om någon har svaret på varför det är så få märken som tillverkar skor i svart mocka!?

Kortfattat är det därför att svart är en färg som används till formell klädsel som mörk kostym och mocka är ett material som inte används vid sådana tillfällen.

EDIT: Vid närmare eftertanke inser jag att detta svar inte är tillfredsställande eftersom det tillverkas och säljs skor som inte har några vettiga användningsområden.
Senast redigerad av Wayto 2015-03-31 kl. 22:13.
Citera
2015-03-31, 23:00
Medlem
Snackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkiller
Man får vad man betalar för.

Har inga själv, men tydligen långa leveranstider och inte ovanligt med lite skavanker.

När jag beställde från Meermin senast tog det nog 3-4v att få hem dom, dock är skorna i sig riktigt prisvärda i mitt tycke.
Citera
2015-04-01, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snacks
När jag beställde från Meermin senast tog det nog 3-4v att få hem dom, dock är skorna i sig riktigt prisvärda i mitt tycke.

Leveranstiderna tycks skifta ganska mycket. Jag fick ett par därifrån på en dryg vecka, medan andra gått vänta någon månad.

Kvaliten på Meermin är överlag god, även om deras kvalitetskontroll tycks vara lite slapp, så en del måndagsex smiter ut. Men de brukar vara generösa med byten och så, som jag förstår det.
Citera
2015-04-02, 15:58
Medlem
Sapphiruss avatar
Svarta broggar

Såhär i påsktider har jag varit ute och åkt lite. När man väntar vid byten kan man ju roa sig med att titta på folk. De flesta går ju omkring i nån form av converse eller joggingskor. Av de få skor av lite finare stuk som jag såg var nästan alla svarta skor med broguemönster. Jag tycker att den sortens skor verkar lite knepiga att använda. Har ni andra sett många liknande där ute?
Citera
2015-04-02, 19:44
Medlem
Skall ta studenten om några månader och låter efter ett par bruna double monk straps i runt 3000kr klassen. Vad tycker ni förresten om skovalet med en mörkblå kostym?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in