2015-03-30, 15:05
Medlem
djuphavsdjungelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaniljpuddingen
Nja det är tyvärr såhär att alla substanser som höjer puls och blodtryck och alltså får hjärtat att arbeta hårdare, dvs alla CS mer el mindre, kan leda till förtjockade hjärtklaffar o förstorat hjärta.
Detta ses ganska ofta vid obduktioner av personer som missbrukat kokain/ amfetamin/ crack osv, det är dock inte alltid dödsorsaken (ca 50 % av amfetaminister dör i hjärt/ kärl relaterade händelser) men kan självklart bli det vid frekvent bruk av i princip alla Centralstimulerande substanser..
Sedan finns det substanser som är toxiska (giftiga) för diverse organ (hjärta, hjärna, lever, njurar) men det tror jag inte var fallet med just 3-MMC, däremot misstänks väl 4-CMC vara lite toxiskt. 3-CMC verkar dock än så länge vara mildare mot kroppen o kanske ger lite mindre sympatikus påslag..
Tillägg: finns intressant läsning i Läkartidningen: http://www.lakartidningen.se/Functions/OldArticleView.aspx?articleId=18830

Jag läste artikeln i läkartidningen. En viktig sak att tänka på är att inte kombinera 3-cmc med alkohol eller andra substanser. När jag kör så undviker jag varje form av medicin inklusive sömnmedel och smärtstillande etc. Ta hellre en lite högre dos 3-cmc än att kombinera med annat. Kemikalierna har ett bra erbjudande där kunden får 0.5g 3-cmc gratis om kunden beställer två gram .
Citera
2015-03-30, 17:46
Medlem
svampssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hero.
När man snortar åker skiten tillslut ner i halsen lite o då bränner de till som fan. Får utebliven effekt :/

Någon som upplever samma?

Att en liten liten mängd rinner ner i halsen är i princip oundvikligt, finner det inte speciellt jobbigt. Snorta lite mer försiktigt? Utebliven effekt, absolut inte! Tråkigt att du får en sådan upplevelse.
Citera
2015-03-30, 19:37
Medlem
Talions avatar
Citat:
En viktig sak att tänka på är att inte kombinera 3-cmc med alkohol eller andra substanser

cmc utan bärzz? :O det låter ju inte alls kul. Några stycken kan la inte vara så farligt? Funkar ju till mycket annat.
Citera
2015-03-30, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talion
cmc utan bärzz? :O det låter ju inte alls kul. Några stycken kan la inte vara så farligt? Funkar ju till mycket annat.
Funkar gör det nog ..
Dock var det nu frågan om hur mycket man belastar hjärtat (o njurar, lever, hjärna osv) o där är det ju till syvende o sisdt alltid upp dig själv hur du väljer att förvalta din kropp och ditt förstånd ..
Citera
2015-03-30, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lerskavett
Du säger att du har beställt typ vad som helst, Mynt eller piercings eller något som går ner i ett kuvert.
Så kan dem nog kolla upp det.

Posten kryssade för min adress på min förra leverans o kollade upp min folkbokföringsadress så det kom hem till mina föräldrar... så något register bör dom föra även på brev.

Det kom idag

Tar tillbaka det om rc*%**
Citera
2015-03-31, 12:06
Medlem
Harmynts avatar
Jippie! Fick min leverans från rcbolaget idag Det kommer att bli en bra påsk

Frågan är om man kan hålla sig tills på Torsdag
Citera
2015-03-31, 20:11
Medlem
Harmynts avatar
Kunde fan inte hålla mig! Känns som kristallerna beordrar mig! Blev precis en fet bomb och en liten till snoken
Citera
2015-03-31, 20:42
Medlem
jonness avatar
bara jag som får kort svagt stim, med huvudvärk som bieffekt och panikångest under dalet?

Blev lite speedad, max 1 timme. Jämför med 2 st bra effe + kaffe.
Sen var det mest ängslan o kommande panikångest som bara benzo löser.

Slängde det, märkbart frätande, känns helt ängslig dagen efter. Sämsta RC hitills.
Citera
2015-03-31, 20:47
Medlem
Harmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonnes
bara jag som får kort svagt stim, med huvudvärk som bieffekt och panikångest under dalet?

Slängde det, märkbart frätande, känns helt ängslig dagen efter. Sämsta RC hitills.

Jag mår skit bra! Var ett jävla drag i denna batchen. Speedad och allmänt jävla glad. De gångerna jag tagit det tidigare så har jag inte upplevt någon märkbar at dagen efter. Eller asså, jo lite sämre är normalt mår man ju så klart men inget som man inte klarar av liksom. Kan ju dock skilja sig från person till person.
Citera
2015-03-31, 20:47
Medlem
DampNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonnes

Dos & ROA?
Citera
2015-03-31, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DampNisse
Dos & ROA?

har någon av er köpt idag på RcK****.se
jag får inget svar efter jag betalat banköverföring:S:S:S:S

(
Citera
2015-03-31, 21:32