Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-03-29, 11:26
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Eller så kanske de visste exakt vad de gjorde?
SD har gått ut och tackat Skavlan, strax efter programmet rasade det in medlemsansökningar till SD. Det var nog mer än en icke-SDare som fick nog verkar det som.

"Rusning efter Skavlan"

Länk till Facebooklänken finns i texten som tar upp detta här:

http://petterssonsblogg.se/2015/03/2...t-och-skavlan/

Och vad hände med SD:s presskonferens som var aviserad till kl 22:00 på fredagen? Inställd.. varför? Ingen som vet, men det är inte långsökt att tro att intervjun tog så hårt åt Åkesson att han behöver fortsätta att rehabilitera. Den närmsta framtiden får utvisa det.
Citera
2015-03-29, 14:23
Medlem
SlipadDiamants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Eller så kanske de visste exakt vad de gjorde?

Självklart gjorde de och Jimmie Åkesson det.
Inte sätter sig en luttrad politiker som han i den sitsen om intet finns att vinna.

Skavlan skulle visa sig på styva linan, men det blev inte som han tänkt.

https://www.facebook.com/pages/Boiko...36609603298910
Citera
2015-03-29, 15:27
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Och vad hände med SD:s presskonferens som var aviserad till kl 22:00 på fredagen? Inställd.. varför? Ingen som vet, men det är inte långsökt att tro att intervjun tog så hårt åt Åkesson att han behöver fortsätta att rehabilitera. Den närmsta framtiden får utvisa det.

Det ligger nog i farans riktning att så blev fallet. En väldig seger för kulturmarxisterna i så fall.
Citera
2015-03-29, 18:31
Medlem
Paradocss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
SD trodde säkerligen att intervjun skulle bli annorlunda, mer politik, en och annan anklagelse, men inte det fullkomliga karaktärsmord som det slutade i. Fel beslut i efterhand eftersom Jimmie Åkesson inte klarade av det och fortfarande är uppenbart påverkad av sin sjukdom.

Ska Åkesson komma tillbaka ska det vara på topp - något annat fungerar inte som partiledare.

Att underskatta twitter-etablissemangets hat-mob är ett tecken på inkompetens. Ett medelmåttigt fyllo som Skavlan är lätt att komma åt. Skicka in en halvsjuk Åkesson till SVT och sedan bli förvånad över resultatet?!?

Givetvis skulle SD valt Axess TV och deras studio Axess med PJ Anders Linder. Han hade behandlat Åkesson som partiledare för tredje största partiet , med respekt m a o. Möjligen skulle JÅ framstå som lätt korkad i Linders sällskap.
Citera
2015-03-29, 19:42
Medlem
Svart.Karismas avatar
Bara jag som är bekymmrad över medicinbruket och antidepressivas långsiktiga negativa effekter på Jimmy? Jag har läst och hört att det trubbar av folk så att de skiner mindre och får deras briljanta egenskaper nerfilade. Jag tror alltså han kommer verka mindre karismatisk framöver. Någon som kan ge feedback på min teori?
Citera
2015-03-29, 20:29
Medlem
Moll-Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Det ligger nog i farans riktning att så blev fallet. En väldig seger för kulturmarxisterna i så fall.
Tillåter man sig att vara lite konspiratorisk skulle man kunna tänka sig att presskonferensen inte ens var tänkt att bli av.
Citera
2015-03-29, 23:05
Medlem
NegerGregerxDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svart.Karisma
Bara jag som är bekymmrad över medicinbruket och antidepressivas långsiktiga negativa effekter på Jimmy? Jag har läst och hört att det trubbar av folk så att de skiner mindre och får deras briljanta egenskaper nerfilade. Jag tror alltså han kommer verka mindre karismatisk framöver. Någon som kan ge feedback på min teori?

Äh klart Jimmie är lite segare efter att ha suttit hemma i gungstolen och käkat fläskpannkaka i ett halvår. Jämför med hetsen på Rosenbad. Tyckte att han gjorde bra ifrån sig oavsett och att han får dricka precis så mycket kaffe som han känner för. Det är väl självklart att det tar ett tag att få upp tempot igen menar jag.
Citera
2015-03-30, 13:39
Medlem
Germanias avatar
det finns mycket intriger i det där partiet, så det finns og inget behov av att uppmåla intriger mellan personer som är skittajta.

framträdandet var inget misslyckande då sd:are alltid ser sig själva som offer, nu fick de tillfälle att gräva ner sig ännu mer i den rollen. han hade gärna får raka sig innan dock.
Citera
2015-03-31, 19:45
Medlem
Svart.Karismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerGregerxD
Äh klart Jimmie är lite segare efter att ha suttit hemma i gungstolen och käkat fläskpannkaka i ett halvår. Jämför med hetsen på Rosenbad. Tyckte att han gjorde bra ifrån sig oavsett och att han får dricka precis så mycket kaffe som han känner för. Det är väl självklart att det tar ett tag att få upp tempot igen menar jag.
Jag uppskattar svaret ditt! Anledningen till att jag undrar, är för att jag är nyfiken generellt sätt av antidepressivas negativa effekter, och hur de påverkar just mig, då jag tagit dem en period. Då jag kanske inte alltid verkar allt för intelligent och karismatisk inför mina föräldrar, läkare eller personer på flashback, finns det inte lika stor motivation av de som råder mig - att vara lika kritiska mot läkemedlet. "Du är ju ändå inte så genial, så det finns väl inte så mycket medicinen kan trubba av?" eller "Effekterna lär vara obetydliga/obefintliga med tanke på att din hälsa annars är väldigt dålig."

Jag anser att det råder mer omsorgsfull kritik mot de som tar antidepressiva, som är mer intelligenta, har bättre mental hälsa, och har mer att förlora. Därför är detta ett gyllene tillfälle att se hur folk förhåller sig till faktumet att en stor, intelligent människa brukar dessa mediciner. Jag tänkte innan i min ångest av att ta medicinen "Fan, Fredrik Reinfeldt skulle aldrig ta antidepressiva. Då han är väldigt smart, och har mycket att förlora". Så det att Jimmie Åkesson verkar hyffast okej med att trycka i sig piller, och att andra är okej med att han gör det, är för mig lugnande, då Jimmie är för mig bland de förnuftigaste människorna jag vet om.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in