Citat:
Ursprungligen postat av
NegerGregerxD
Äh klart Jimmie är lite segare efter att ha suttit hemma i gungstolen och käkat fläskpannkaka i ett halvår. Jämför med hetsen på Rosenbad. Tyckte att han gjorde bra ifrån sig oavsett och att han får dricka precis så mycket kaffe som han känner för. Det är väl självklart att det tar ett tag att få upp tempot igen menar jag.
Jag uppskattar svaret ditt! Anledningen till att jag undrar, är för att jag är nyfiken generellt sätt av antidepressivas negativa effekter, och hur de påverkar just mig, då jag tagit dem en period. Då jag kanske inte alltid verkar allt för intelligent och karismatisk inför mina föräldrar, läkare eller personer på flashback, finns det inte lika stor motivation av de som råder mig - att vara lika kritiska mot läkemedlet. "Du är ju ändå inte så genial, så det finns väl inte så mycket medicinen kan trubba av?" eller "Effekterna lär vara obetydliga/obefintliga med tanke på att din hälsa annars är väldigt dålig."
Jag anser att det råder mer omsorgsfull kritik mot de som tar antidepressiva, som är mer intelligenta, har bättre mental hälsa, och har mer att förlora. Därför är detta ett gyllene tillfälle att se hur folk förhåller sig till faktumet att en stor, intelligent människa brukar dessa mediciner. Jag tänkte innan i min ångest av att ta medicinen "Fan, Fredrik Reinfeldt skulle aldrig ta antidepressiva. Då han är väldigt smart, och har mycket att förlora". Så det att Jimmie Åkesson verkar hyffast okej med att trycka i sig piller, och att andra är okej med att han gör det, är för mig lugnande, då Jimmie är för mig bland de förnuftigaste människorna jag vet om.