2015-03-31, 19:24
Bannlyst
hej allesammans. detta är min systers flashback som jag lånar för vill ha eran hjälp. om man är 15 år vart kan lätt få sommarjobb? hur är bästa sättet att söka? vad är lönen för jobbet. är super tacksam för för svar
Citera
2015-03-31, 19:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av justshit88
hej allesammans. detta är min systers flashback som jag lånar för vill ha eran hjälp. om man är 15 år vart kan lätt få sommarjobb? hur är bästa sättet att söka? vad är lönen för jobbet. är super tacksam för för svar

Här finns då inga jobb och din "systers" konto blir nog avstängt på grund av missbruk.
Citera
2015-03-31, 19:29
Medlem
JutomenPepsis avatar
Hur långt är ett snöre?

Försök få in en fot på en restaurang om du kan, på sommaren behövs det oftast folk. Kan leda till extrapass under storhelger eller helgdagar om du gör bra ifrån dig. Oftast jävligt slitsamt jobb och dåligt betalt men det kan var jävligt kul också.
Citera
2015-03-31, 19:29
Medlem
Kitakos avatar
Säg till grannarna att du kan klippa gräsmattor om du bor i ett område med tomter. Du kan säkert få allt mellan 100-500kr/gång beroendes på storlek.
Citera
2015-03-31, 19:46
Medlem
Om inte kommunen ordnar betald praktik vilket förekommer på en del ställen, får du ordna saken själv. Arbeten med tanke på din ålder är reklamutdelning, glasförsäljning, jordgubbsplockning, diverse svartjobb hos villaägare såsom rensning av rabatter och gräsklippning. Lön för en person i din ålder utan någon försörjningsbörda skulle jag sätta till 50 kr / timma.
Citera
2015-03-31, 19:59
Medlem
OnlyMe1995s avatar
Anordnar inte din kommun feriepraktik?

Har för mig att de flesta större kommunerna erbjuder detta och då ska man vara mellan 15-18 år när man ansöker.

Lönen brukar vara ca 60 kr/h. Kolla upp det på din kommuns hemsida!
Citera
2015-03-31, 21:45
Medlem
bithaxs avatar
Ban för 15 åringar, MOD?
Citera
2015-03-31, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Ban för 15 åringar, MOD?

Det kommer säkert, så lugna ner dig din moralkärring och tillför något relevant till trådämnet medan du tänker på hur det känns att vara en riktig moralkärring, uselt va?

Genom kommunen kan man oftast ansöka efter sommarjobb, har dina föräldrar inte några kontakter du kan utnyttja eller erbjuda exempelvis ett sommarjobb på något av deras jobb?
Citera
2015-03-31, 21:59
Medlem
Konkelbears avatar
Dra ihop så ni är 2 vänner, skriv ut massa A4 blad om att ni kan måla/klippa osv. Klistra upp lapparna överallt, närmsta matbutik osv där folk rör sig.

Invänta caaash
Citera
2015-03-31, 22:18
Medlem
Grankulas avatar
sök genom kommunens hemsida. Lär väl dock bli att plocka ogräs och sånt skit pga din låga ålder.
Citera
2015-03-31, 22:35
Medlem
Yahnoovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyMe1995
Anordnar inte din kommun feriepraktik?

Har för mig att de flesta större kommunerna erbjuder detta och då ska man vara mellan 15-18 år när man ansöker.

Lönen brukar vara ca 60 kr/h. Kolla upp det på din kommuns hemsida!

Tror nog skolan erbjuder första sommarjobbet i första ring, alltså när du är 16 år, rätta mig om jag har fel..
Citera
2015-04-01, 00:07
Medlem
TheBITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justshit88

När jag var 15 jobbade jag dagtid med vaktmästeri, bar-rek och varumottagning på en av sveriges populäraste nattklubbar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in