2015-03-31, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Tror många svenskar skiter i att anmäla eftersom man dels vet att Sd alltid behandlas såhär och dels att man vet att det inte händer ett skit med anmälan. I Norge är man inte vana vid att se en politisk företrädare bli behandlad som en påse bajs och reagerar därför kraftfullare.

Dessutom så registreras du. Då landar du i Aschbergs, TV3s, Researchgruppens, AFAs register och då riskerar du uthängning och hembesök, oprovocerat våld, hot, trakasserier, social utfrysning och kanske i förlängningen om de verkligen sätter klorna i dig att bli av med jobbet.

Vi lever i DDR och Sovjettider. Man skrämmer och hotar folk till tystnad och lydnad. Det kommer fungera ett tag och sedan vänds brickorna, ungefär som när man spelar Othello. På två drag kan en nattsvart spelplan se rätt ljus ut.

Det är rätt respektabla personer i Norge som kritiserar Skavlan. Jag tror han har gjort bort sig på ett sätt han inte kan överblicka riktigt. Ungefär som när Hugh Grant fastnade i bilen i LA. Inga liknelser i övrigt, men det förstörde hans karriär för oöverskådlig framtid.
Citera
2015-03-31, 00:32
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
I princip allt utom SD. För alternativen står ju för en positivism och framgångsanda som SD inte kan ens kan stava till, SD bara neggar i de flesta frågor och är totalt oinsatta i allt för många framtidsfrågor och det vet vi ju alla hur sådant brukar sluta = Kollaps men det är kanske den framtiden du vill leva i?

Jo. Men problemet är ju det att jag redan nu kan se kollapsen närma sig alltmer dag för dag. Något jag omöjligtvis kan beskylla SD för.
Att kollapsen snart är här visades hos Skavlan hur han likt en marionett ställer sig i ledet och styr korsförhöret så som SVT valt att den ska utföras.
Att herr Skavlan själv ogillar Åkesson spelar väl fan ingen som helst roll när man jobbar för public service som är helt "opartiska".
Jag är så jävla glad att jag inte betalar någon tv-avgift. Vill jag se regimtv kan man säkert hitta gratisalternativ på nätet. Direkt från Nordkorea.
Senast redigerad av PippiDreng 2015-03-31 kl. 00:34.
Citera
2015-03-31, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PippiDreng
Att herr Skavlan själv ogillar Åkesson spelar väl fan ingen som helst roll när man jobbar för public service som är helt "opartiska".
Skavlan jobbar inte för Public Service utan för sitt egna bolag. Vem har inbillat dig att allt och alla på SVT jämt måste vara opartiska?
Citera
2015-03-31, 00:45
Medlem
Citat:
Jo. Men problemet är ju det att jag redan nu kan se kollapsen närma sig alltmer dag för dag. Något jag omöjligtvis kan beskylla SD för.
Att kollapsen snart är här visades hos Skavlan hur han likt en marionett ställer sig i ledet och styr korsförhöret så som SVT valt att den ska utföras.
Jag är så jävla glad att jag inte betalar någon tv-avgift. Vill jag se regimtv kan man säkert hitta gratisalternativ på nätet. Direkt från Nordkorea.
Man har ju redan köpt in program fram till 2016, så du får väl byta kanal. Att du inte betalar är ju inte överraskande, gör det och din åsikt får någon betydelse. Hans produktionsbolag Monkberry var smarta nog att skriva ett långt kontrakt. Frågan är ju varför du tror han jobbar för "public service"?
Citera
2015-03-31, 00:56
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Skavlan jobbar inte för Public Service utan för sitt egna bolag. Vem har inbillat dig att allt och alla på SVT jämt måste vara opartiska?

Jo, fast när det trillar in en massa pengar till Skavlans egna bolag lär nog en hel del utav dem betalas ut från just SVT. Jag antar att han inte känner för att förlora SVT som kunder. Och det lär han ju inte göra nu heller efter denna intervjun.
Citera
2015-03-31, 01:02
Medlem
Citat:
Jo, fast när det trillar in en massa pengar till Skavlans egna bolag lär nog en hel del utav dem betalas ut från just SVT. Jag antar att han inte känner för att förlora SVT som kunder. Och det lär han ju inte göra nu heller efter denna intervjun.

Naturligtvis, alltför många snåljåpar betalar ju inte sin licens, fast de uppenbarligen tittar. Trodde du att alla jobbar gratis på SVT och att de får programmen gratis?
Citera
2015-03-31, 01:13
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:
Såg du programmet? Skavlan gjorde sitt jobb med bravur. Jimpa borde inte varit där men nu visade han ju återigen sitt dåliga omdöme. Tänk att nästan 13 procent tror att Jimpa och kumpaner är bättre än alternativen. Sanslöst minst sagt.

Endast de vilka icke vilja debattera samt lyssna på andras åsikter (skulle) kunna anse Skavlans grillning vara hedervärd.
Citera
2015-03-31, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogrust
Endast de vilka icke vilja debattera samt lyssna på andras åsikter (skulle) kunna anse Skavlans grillning vara hedervärd.
Grillning? Tyckte det hela var rätt ljummet mest på grund av intervjuobjektet.
Citera
2015-03-31, 01:20
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle64
Man har ju redan köpt in program fram till 2016, så du får väl byta kanal. Att du inte betalar är ju inte överraskande, gör det och din åsikt får någon betydelse. Hans produktionsbolag Monkberry var smarta nog att skriva ett långt kontrakt. Frågan är ju varför du tror han jobbar för "public service"?

Hur kan min åsikt få mer betydelse om jag väljer att stötta något jag inte gillar? Rimmar konstigt i mina öron. Då godtar jag ju att bli pumpad med "rätt tyckande", istället för mitt eget tyckande, som i förlängningen grundar sig i min egna upplevda verklighet.
En verklighet som betyder mer än vad Skavlans (eller vilken annan pk-journalist som helst) professionella tyckande.

För övrigt var detta först gången jag aktivt gjorde ett val att se Skavlans program. Kommer inte ske igen.
Citera
2015-03-31, 01:25
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:
Grillning? Tyckte det hela var rätt ljummet mest på grund av intervjuobjektet.

Exakt min poäng.
Citera
2015-03-31, 01:28
Medlem
svallerbyttans avatar
Läser man denna norska artikel så lutar det nog mot att programmet kommer att fällas i Norge:
http://www.vg.no/rampelys/tv/media/kringkastingsraadets-medlemmer-om-skavlan-intervjuet-umusikalsk-ubehagelig-pinlig/a/23426728/

Risken för att det fälls i Sverige är väl lika med noll.
Senast redigerad av svallerbyttan 2015-03-31 kl. 01:30.
Citera
2015-03-31, 01:40
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle64
Naturligtvis, alltför många snåljåpar betalar ju inte sin licens, fast de uppenbarligen tittar. Trodde du att alla jobbar gratis på SVT och att de får programmen gratis?

"Under verksamhetsåret 2013 inbetalades 7 420 miljoner kronor till rundradiokontot hos Riksgälden."

Källa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in