Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Att svenskar har så svårt att förstå svenska. Polisen uppger att de inte vet att romerna är där olovligen. Därför kan de inte "köra iväg dem".
Men vad menar du med "inbrott"....i tråden här verkar ddt vara en hel del som har en annan tolkning på "olovligen vistas" än den legala definitionen (som utgår från ägares brist på samtycke och inte grannars tro och åsikt).
med inbrott menar jag att dom har brutit sig i någon annans stuga, detta är mycket enkelt att utreda, åka dit, fråga om ägarens namn och telefonummer för att bekräfta att han lånat ut stugan
detta gör polisen i vanliga fall av inbrott, ser jag att någon brutit sig in i min bortresta grannes hus mitt i natten och ringer polisen, kommer dom oavsett om vi kan få tag på grannen eller inte åka dit
där kan följande scenarion ske:
1. inbrottstjuven beter sig nervöst har en väska fylld med värdesaker ifrån huset polisen kan nu gripa mannen
2. mannen försöker fly, antingen kommer han undan eller så blir han gripen
3. mannen är kolugn och menar att han får lov att vistas i huset, polisen får tag i ägaren som nekar till detta mannen grips
4. mannen hävdar sin rätt att vara i huset men kan inte uppge namn eller husägarens where abouts polisen har nu skälig misstanke för att brott har begåtts och kan nu gripa mannen
men detta trodde jag du visset du är ju som sagt pundare?