2015-03-30, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r
SD börjar mer och mer likna en dödssekt likt ISIS eller scientologerna. Jämför Skavlans retorik och intervjuteknik med gemene SD:are i denna tråd. Skavlan är saklig, tar upp fakta och efterfrågar svar.

SD:are i denna tråd hånar och hotar motdebattörerna. Skavlan hade helt enkelt fel. Så är det. Det är ett axiom snarare än ett påstående som måste underbyggas med konkret fakta.

Låt mig gissa; du är inte van vid människor som bär på en genuin politisk övertygelse?

Alla som klagar är för övrigt inte SD:are. Långt ifrån, sannolikt. Här är ett exempel:
Citat:
I vår familj brukar vi bara titta på Skavlans program när vi har har tid. Men då gör vi det för att programledaren har intressanta gäster, ett behagligt sätt, ett intresserat tilltal och vett om att hålla sig inom ramarna för vettigt uppträdande.

I går såg jag en helt annan person .. borta var den trevlige svärmorsdrömmen och i stället möttes jag av en man som inte kunde dölja sitt hat och sin avsky för den gäst han bjudit in?

Det var riktigt, riktigt obehagligt .. särskilt med tanke på att Jimmie Åkesson mötte allmänheten för första gången efter en lång sjukskrivningsperiod. Programledaren lyssnade, lätt ointresserat, på partiledarens sjukdomshistoria och ägnade sedan resten av programtiden åt att visa sitt förakt för en person redan låg.

[...]

Det mest föraktliga och fega som finns är att sparka på någon som ligger, slå undan kryckan för någon som försöker stå eller att avsiktligt krossa någon som är svagare än du. Oavsett vem det är och oavsett hur fruktansvärt illa du än tycker om den personen, dennes åsikter, bakgrund eller utseende.

Jag kommer inte att kunna se Fredrik Skavlan mer, utan att se översittaren som avsiktligt sparkade på en man som försökte resa sig från liggande.

Från detta inlägg: (FB) Jimmie Åkesson på Skavlan, SVT1, 2015-03-27 (Notera att citatet är ifrån en person som inte är SD:are.)
Citera
2015-03-30, 21:02
Medlem
"SD har inte vunnit någonting eftersom det är redan frälsta SD-fans som sitter och skäller på Skavlan medan de som inte håller mer givetvis stöder Skavlan han växte medan SD och Jimpa krympte"

Nej, jag är inte frälst. Jag gillar inte mobbing. Om Fridolin eller Ebba Busch Thor hade hamnat i samma situation hade jag också tyckt det varit obehagligt.
Citera
2015-03-30, 21:03
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natus.Vincere
Av med offerkoftan era fanatiker. Åkesson som annars är en bra retoriker blev totalt grillad av Skavlan. Att han varit psykisk sjuk förändrat inte bilden ett dugg. Han är partiledare för ett skandalomsusad parti, klart som fan att han ställs till svars för politikernas handlingar. Att ni kräver särbehandling är skrattretande...

Redan påtalats.

En seriös journalist ställer lika kritiska frågor oberoende vem han/hon nu granskar. Detta gjorde inte Skavlan utan gick bevisligen hårdare till mot Åkesson på grund av både påtryckningar från sina kollegor (Skavlan gjorde ett uttalande om att hade han inte grillat Åkesson så hade han varit den första journalisten att inte göra det), demoniseringen av Sverigedemokraterna i svensk media och både Åkesson som person och partiet i fråga.

Det är inte seriös journalistik och den svenska journalistkåren fick nyligen kritik för just sin tydliga partiskhet när det kommer till att granska objekt (källa).
Citera
2015-03-30, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goticism
(Notera att citatet är ifrån en person som inte är SD:are.)
Hur vet vi det? Det fanns ju ingen länk till den påstådda bloggerskan?
Citera
2015-03-30, 21:07
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej det har jag inte sagt men Breivik Norges störste rasistdåre genom tiderna var väl iofs en stor SD fan?

Breivik var medlem i Framskrittspartiet, samma parti vars partiledare Siv Jensen av Skavlan blev behandlad med silkeshandskar. Det enda jag vet om Breiviks relation till SD är att han tyckte det var bra att de kom in i riksdagen.
Citera
2015-03-30, 21:10
Bannlyst
Hade jag inte varit så anti denna klick-hysteri så hade jag spammat ut Arnstads verk till hela världen.

Hur reagerar en norsk på sådan smörja? Jag skulle bra gärna vilja veta det.

"Va? Sverigedemokrat? Jag aer ju S"

Medieklimatet i Sverige är så cpskadat.
Citera
2015-03-30, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Hur vet vi det? Det fanns ju ingen länk till den påstådda bloggerskan?

Först kopierar man någon mening från citatet och klistrar in det i sökfältet på google, därefter hittar man bloggen (http://anybodys-place.blogspot.se/), och där kan man hitta följande uttalande:
Citat:
För att inte tala om hur deprimerande det är att ha en opposition som sålt ut sina väljare och sin trovärdighet, åtta år framöver. Vilket för min del betyder det att jag inte ser några andra alternativ vid valet 2018 än att lägga ner min röst eller rösta på Sverigedemokraterna.

Båda valen går tvärs emot min egen övertygelse ... och jag önskar, önskar att jag kunde hitta något annat alternativ.

Räcker det?
Citera
2015-03-30, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViolaDoris
Nej, jag är inte frälst.
OK men jag tippar på att du är rätt välvilligt inställd till SD.

Citat:
Ursprungligen postat av ViolaDoris
Jag gillar inte mobbing.
Det gör inte jag heller men SD är det parti i Sverige som mobbat flest på grund av deras ursprung
Citera
2015-03-30, 21:13
Medlem
Natus.Vinceres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Redan påtalats.

En seriös journalist ställer lika kritiska frågor oberoende vem han/hon nu granskar. Detta gjorde inte Skavlan utan gick bevisligen hårdare till mot Åkesson på grund av både påtryckningar från sina kollegor (Skavlan gjorde ett uttalande om att hade han inte grillat Åkesson så hade han varit den första journalisten att inte göra det), demoniseringen av Sverigedemokraterna i svensk media och både Åkesson som person och partiet i fråga.

Det är inte seriös journalistik och den svenska journalistkåren fick nyligen kritik för just sin tydliga partiskhet när det kommer till att granska objekt (källa).

Det är en ren konspiration. Det är allmänt känt att media är den tredje statsmakten, vilka intressen eller påtryckningar de har är föga intressant. Finns så mycket i dagens media som andra inte håller med om, men allt man läser om är gråtande SDare. Sverigedemokrater är inte rasister, men det är parti med Jimmie och ett par andra bra retoriker sen är resten invalider. Det är klart som fan att deras snedsteg uppmärksammas när partiet redan har sådana starka åsikter.

Håller med om att SD inte är rasister och då är jag sosse in i bengmärgen. Men det finns individer i partiet som gör att deras skandaler är ständigt aktuella. Svårt att ta partiet seriöst.
Citera
2015-03-30, 21:14
Bannlyst
Citat:
Först kopierar man någon mening från citatet och klistrar in det i sökfältet på google, därefter hittar man bloggen (http://anybodys-place.blogspot.se/), och där kan man hitta följande uttalande:

Räcker det?
Och detta är beviset för att hon inte är Sd:are? Underbar humor!!
Citera
2015-03-30, 21:14
Medlem
Citat:
Räcker det?
Så hon var visst SD sympatisör trots allt.
Senast redigerad av Nibiru2011 2015-03-30 kl. 21:16.
Citera
2015-03-30, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natus.Vincere
. Sverigedemokrater är inte rasister
Många är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto