Citat:
SD börjar mer och mer likna en dödssekt likt ISIS eller scientologerna. Jämför Skavlans retorik och intervjuteknik med gemene SD:are i denna tråd. Skavlan är saklig, tar upp fakta och efterfrågar svar.
SD:are i denna tråd hånar och hotar motdebattörerna.
Skavlan hade helt enkelt fel. Så är det. Det är ett axiom snarare än ett påstående som måste underbyggas med konkret fakta.
SD:are i denna tråd hånar och hotar motdebattörerna.
Skavlan hade helt enkelt fel. Så är det. Det är ett axiom snarare än ett påstående som måste underbyggas med konkret fakta.Låt mig gissa; du är inte van vid människor som bär på en genuin politisk övertygelse?
Alla som klagar är för övrigt inte SD:are. Långt ifrån, sannolikt. Här är ett exempel:
Citat:
I vår familj brukar vi bara titta på Skavlans program när vi har har tid. Men då gör vi det för att programledaren har intressanta gäster, ett behagligt sätt, ett intresserat tilltal och vett om att hålla sig inom ramarna för vettigt uppträdande.
I går såg jag en helt annan person .. borta var den trevlige svärmorsdrömmen och i stället möttes jag av en man som inte kunde dölja sitt hat och sin avsky för den gäst han bjudit in?
Det var riktigt, riktigt obehagligt .. särskilt med tanke på att Jimmie Åkesson mötte allmänheten för första gången efter en lång sjukskrivningsperiod. Programledaren lyssnade, lätt ointresserat, på partiledarens sjukdomshistoria och ägnade sedan resten av programtiden åt att visa sitt förakt för en person redan låg.
[...]
Det mest föraktliga och fega som finns är att sparka på någon som ligger, slå undan kryckan för någon som försöker stå eller att avsiktligt krossa någon som är svagare än du. Oavsett vem det är och oavsett hur fruktansvärt illa du än tycker om den personen, dennes åsikter, bakgrund eller utseende.
Jag kommer inte att kunna se Fredrik Skavlan mer, utan att se översittaren som avsiktligt sparkade på en man som försökte resa sig från liggande.
I går såg jag en helt annan person .. borta var den trevlige svärmorsdrömmen och i stället möttes jag av en man som inte kunde dölja sitt hat och sin avsky för den gäst han bjudit in?
Det var riktigt, riktigt obehagligt .. särskilt med tanke på att Jimmie Åkesson mötte allmänheten för första gången efter en lång sjukskrivningsperiod. Programledaren lyssnade, lätt ointresserat, på partiledarens sjukdomshistoria och ägnade sedan resten av programtiden åt att visa sitt förakt för en person redan låg.
[...]
Det mest föraktliga och fega som finns är att sparka på någon som ligger, slå undan kryckan för någon som försöker stå eller att avsiktligt krossa någon som är svagare än du. Oavsett vem det är och oavsett hur fruktansvärt illa du än tycker om den personen, dennes åsikter, bakgrund eller utseende.
Jag kommer inte att kunna se Fredrik Skavlan mer, utan att se översittaren som avsiktligt sparkade på en man som försökte resa sig från liggande.
Från detta inlägg: (FB) Jimmie Åkesson på Skavlan, SVT1, 2015-03-27 (Notera att citatet är ifrån en person som inte är SD:are.)