2015-03-30, 13:19
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Norska gruppen Boikott Skavlan har nu över 12.000 som gillat sidan

https://www.facebook.com/pages/Boikott-Skavlan/1436609603298910?fref=ts

Granskningsnämnden i Norge har fått ta emot flera tusen klagomål mot NRK och Skavlan. Det bedöms som det mest kritiserade programmet på lång tid i Norge.
Ögonöppnare att se hur pass mycket norrmännen reagerar. Själv är man så van vid pk-medias tokerier och särbehandlingar att man bara borstar av sig det.

Normalläget är att det är fri mobbning, precis som hackkycklingen på skolgården tvingas man finna sig i den rollen för att överleva.
Citera
2015-03-30, 13:24
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Fem över ett idag p1, nån svensk chef för skavlan programmet säger att de behandlade Åkesson som vilken partiledare som helst man blir nog sån om man är kommunist /miljöpartist... Skavlan i samma program förklarade sig mer ärligt med att Åkesson var partiledare för ett mycket kontroversiellt parti.

Det är ok att mobba SD för det gör ju alla andra, jämför Nazityskland, det är ok att ge sig på judarna, alla gör ju det...

Var 2500 anmälningar i Norge nu. Norrmännen vet ju inte att man 'ska' mobba SD.

Nu tror jag du är litet ur fas med verkligheten om du jämför SD med judarna i Nazityskland.

Gå inte dit, som man skulle sagt med en anglicism...
Citera
2015-03-30, 13:29
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Nu tror jag du är litet ur fas med verkligheten om du jämför SD med judarna i Nazityskland.

Gå inte dit, som man skulle sagt med en anglicism...

Du menar att om judarna tyckt som SD hade det varit ok, det är nog du som är...

SD behandlas inte idag som judarna behandlades, men vi är på väg, de som blundar för det är snart lähervakter i nya auswitch.
Senast redigerad av Enydrion 2015-03-30 kl. 13:33.
Citera
2015-03-30, 13:32
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Fem över ett idag p1, nån svensk chef för skavlan programmet säger att de behandlade Åkesson som vilken partiledare som helst man blir nog sån om man är kommunist /miljöpartist... Skavlan i samma program förklarade sig mer ärligt med att Åkesson var partiledare för ett mycket kontroversiellt parti.

Det är ok att mobba SD för det gör ju alla andra, jämför Nazityskland, det är ok att ge sig på judarna, alla gör ju det...

Var 2500 anmälningar i Norge nu. Norrmännen vet ju inte att man 'ska' mobba SD.

Åkesson ÄR partiledare för ett kontroversiellt parti, det kan ju vara bra att inse. Att ställa skarpa frågor till Åkesson är befogat och har allmänintresse, och han är ju i sammanhanget yrkespolitiker, inte något konvalescensfall.

Åkesson är också en partiledare som ballat ur på personliga planet, har ett antal tillkortakommanden (bland annat spelberoende) och att småsamtala om hur han haft det under sin frånvaro skulle ju inte bli bättre. Antingen får han svara för sin (och partiets) politik, eller så får han svara för sina personliga tillkortakommanden. Det är ju då inte så konstigt om fokus läggs på partiet när JÅ tar plats i stolen. Att ge sig på Åkessons person, familj och de djupare skälen till depression och behandlingen av den hade ju inte varit rumsrent.

Att vänta sig ett hyllningsprogram för SD:s politik är ju närmast naivt.
Citera
2015-03-30, 13:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Det är vad som händer när producenten hetsar programledaren i öronsnäckan. Hela upplägget med angreppet på JÅ känns f ö som ett försök att få aktualitet för ett program som börjat gå på tomgång. Offerlammet var utsett, ingen förväntades invända. Men, så...
Jag såg också hur Skavlan helt plötsligt blev jättepressad och det såg nästan ut som om han mådde dåligt psykiskt, men det kanske är som du skriver att någon i programledningen pressade honom.

Men det var tragiskt att se, jag har tyckt Skavlan varit ganska hyffsad tills han föll igenom nu
Citera
2015-03-30, 13:40
Medlem
Accubonds avatar
Citat:
Åkesson ÄR partiledare för ett kontroversiellt parti, det kan ju vara bra att inse. Att ställa skarpa frågor till Åkesson är befogat och har allmänintresse, och han är ju i sammanhanget yrkespolitiker, inte något konvalescensfall.

Åkesson är också en partiledare som ballat ur på personliga planet, har ett antal tillkortakommanden (bland annat spelberoende) och att småsamtala om hur han haft det under sin frånvaro skulle ju inte bli bättre. Antingen får han svara för sin (och partiets) politik, eller så får han svara för sina personliga tillkortakommanden. Det är ju då inte så konstigt om fokus läggs på partiet när JÅ tar plats i stolen. Att ge sig på Åkessons person, familj och de djupare skälen till depression och behandlingen av den hade ju inte varit rumsrent.

Att vänta sig ett hyllningsprogram för SD:s politik är ju närmast naivt.
Att vänta sig ett hyllningsprogram är naturligtvis naivt, jag kollade snabbt igenom det i efterhand och kunde konstatera att det är samma skit som vanligt från svensk media. Men vad jag hade tyckt vara intressant att höra är, tycker du att det var helt okej, det som hände i programmet? Betänk då särskilt hur andra politiker, från Löfven till AKB till Siv Jensen, har behandlats av Skavlan. De har ju, trots att åtminstone Siv Jensen är lika kontroversiell i Sverige som Åkesson, fått ett helt normalt bemötande i linje med hur andra gäster bemöts i programmet.
Citera
2015-03-30, 13:41
Bannlyst
Offerkoftan fick precis som han ville. Det är inte synd om Åkesson, det är synd om alla han skickar tillbaka till krig. Enligt min mening fick han helt befogade frågor och om han inte klarar av en utfrågning så kan han ju bli sjukpensionär.
Citera
2015-03-30, 13:47
Medlem
tlcswes avatar
1.2 miljoner såg skavlan i fredags.
Citera
2015-03-30, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus
Offerkoftan fick precis som han ville. Det är inte synd om Åkesson, det är synd om alla han skickar tillbaka till krig. Enligt min mening fick han helt befogade frågor och om han inte klarar av en utfrågning så kan han ju bli sjukpensionär.

Har ni inga synonymer till den där offerkoftan som ni kan använda? Fan lika tjatigt som ordet "kränkt" snart.

Vilka har Åkesson skickat tillbaka till krig förresten? Han har väl inte skickat tillbaka någon alls vad jag vet. Alltså är det inte synd om någon och det var väl bra?

Det var ju tur att han klarade "utfrågningen" då så han slapp bli sjukpensionär.
Citera
2015-03-30, 13:48
Medlem
bax88s avatar
Citat:

Men som säkert en miljard redan påpekat i tråden så kunde de vara skarpa fråger då. Inte samma saker som ältats 1000000 miljar gånger redan. Är de skarpa fråger? Saker som kom fram 2003, en reklamfilm med x antal år på nacken. De har ju ältats in absurdum.

Du måste ju inse att de inte var "skarpa fråger" utan snarare ett försök av Skavlan att smeta på Åkesson främst och SD de så vanliga epitetet rasist-nazist facist, främlingsfientligt etc etc.

Andra halvan var inte en intervju, de var ren smutskastning.
Citera
2015-03-30, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
Andra halvan var inte en intervju, de var ren smutskastning.

Ja, det stör jag mig också på. Andra halvan av intervjun var det enda man såg en Fredrik som läste upp citat från ett papper. Sen pausade han lite och Jimmie fick säga en halv mening och sen fortsatte Fredrik att läsa upp citat från ett papper. Känns ju onekligen ganska vekt om man är programledare för en talkshow, men folk kanske inte har högre krav än så.
Citera
2015-03-30, 13:51
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus

Han har inte skickat tillbaka någon, du vet alltså ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in