Hej. FÖRLÅT om denna ligger fel, jag har ingen aning om vart den ska ligga om inte här. Mitt första inlägg också kan vara bra o tillägga.
Fick för ett par månader sen en ADHD-diagnos och i lördags (en vecka sedan) började jag med Medikiniet 20mg. Märkte positiv effekt de första dagarna förutom landningen som bestod av ångest, mardrömmar och orolig mage.(detta var som bortspolat på morgonen dock)
Ungefär femte dagen in så slutade den ge effekt (intag på morgon mellan 8-10). Börjar istället bli deppig och lika slö o ofokuserad på allt som innan jag fick medicinen.
Ikväll har det varit sjukt jobbigt med hjärtklapp, otrolig ångest och känner mig helt nerdeppad och nedstämd. Har försökt tänka bort det med att spela cs med några polare men har absolut inget självförtroende eller lust att säga ett ord till dem.
Säger knappt det som behövs o men inget mer (brukar vara en rolig typ som folk skrattar åt). Jag känner att jag börjar tappa hoppet för denna medicinen. Jag känner mig som en staty just nu som varken kan tänka ordentligt eller säga något heller för den delen. Sjukligt obehagligt och det påminner mig om en depression jag var med om för ett par år sen, är jag påväg dit igen? Eller är det bara biverkningarna som spökar? OCH kommer de att gå över?
Tips och råd är vad jag söker innan jag blir galen. Kan även tillägga att jag varit helt stört irriterad på allt som varit i min närhet idag och då menar jag verkligen nära på o lappa till någon som ens gör ett knyst i min närhet
. min flickvän ringde nyss o ville prata och efter en stund sa hon till mig att jag var kall och elak, visst jag var inte särskillt social och jag har jätte mycket ångest nu efter och vill bara ringa o berätta hur mycket jag älskar henne men har ändå någon slags känsla av att hon borde fatta hur jag mår.. Hon vet förövrigt allt detta o lite till.
På måndag ska jag till läkaren igen som skrev ut och då ska dosen höjas till 20mg på morgon och 20mg på lunch.
Jag hoppas ni orkar läsa och de kunniga och erfarna får gärna ge lite stöd här för jag känner mig så ensam i detta! Ha det fint
Fick för ett par månader sen en ADHD-diagnos och i lördags (en vecka sedan) började jag med Medikiniet 20mg. Märkte positiv effekt de första dagarna förutom landningen som bestod av ångest, mardrömmar och orolig mage.(detta var som bortspolat på morgonen dock)
Ungefär femte dagen in så slutade den ge effekt (intag på morgon mellan 8-10). Börjar istället bli deppig och lika slö o ofokuserad på allt som innan jag fick medicinen.
Ikväll har det varit sjukt jobbigt med hjärtklapp, otrolig ångest och känner mig helt nerdeppad och nedstämd. Har försökt tänka bort det med att spela cs med några polare men har absolut inget självförtroende eller lust att säga ett ord till dem.
Säger knappt det som behövs o men inget mer (brukar vara en rolig typ som folk skrattar åt). Jag känner att jag börjar tappa hoppet för denna medicinen. Jag känner mig som en staty just nu som varken kan tänka ordentligt eller säga något heller för den delen. Sjukligt obehagligt och det påminner mig om en depression jag var med om för ett par år sen, är jag påväg dit igen? Eller är det bara biverkningarna som spökar? OCH kommer de att gå över?Tips och råd är vad jag söker innan jag blir galen. Kan även tillägga att jag varit helt stört irriterad på allt som varit i min närhet idag och då menar jag verkligen nära på o lappa till någon som ens gör ett knyst i min närhet
. min flickvän ringde nyss o ville prata och efter en stund sa hon till mig att jag var kall och elak, visst jag var inte särskillt social och jag har jätte mycket ångest nu efter och vill bara ringa o berätta hur mycket jag älskar henne men har ändå någon slags känsla av att hon borde fatta hur jag mår.. Hon vet förövrigt allt detta o lite till.På måndag ska jag till läkaren igen som skrev ut och då ska dosen höjas till 20mg på morgon och 20mg på lunch.
Jag hoppas ni orkar läsa och de kunniga och erfarna får gärna ge lite stöd här för jag känner mig så ensam i detta! Ha det fint
Senast redigerad av drulen30 2015-03-29 kl. 00:48.
Senast redigerad av drulen30 2015-03-29 kl. 00:48.