Citat:
Ursprungligen postat av
Cognitive Dissident
Visst, finns det personer som stör sig på det religiösa.. och det är helt okej.
Men eftersom dessa meningar finns i trådstarten
Men nu tänker jag, och undrar hur pass vanligt det är att ICA säljer halal??
Tycker det är skamligt egentligen, dom stödjer ju djurplågeri med detta.
så är det ju inte direkt orimligt att en del av diskussionen faktiskt tar upp huruvida halalsaktade kycklingar plågas mer än andra kycklingar, eller.. kan du förstå det?
Slakten av just kyckling utförs i stort sett lika förutom religiösa inslag, där finns ingen större skillnad som det finns med andra djur.
Jag har inga problem med slakten utan endast de religiösa inslagen.
Citat:
Ursprungligen postat av
leksakstomten
Kycklingarna kan stå hur de vill, vilket de gör, just eftersom man inte direkt kan få det ekonomiskt hållbart att vända på varje kyckling.
och NEJ, jag kan INTE förstå att det är ett problem att en person säger några ord bredvid ett produktionsband, till skillnad från att en person står bredvid och inte säger något.
Nu vet jag inte om du någonsin varit inne i ett kycklingslakteri och sett hur det fungerar, det som görs är att slaktlinjens riktning ändras mot mecka.
Varför slakta med religiösa inslag om maten riktar sig till allmänheten och inte endast till den religiösa gruppen?
Varför ska den stora massan utsättas för hokus pokus kyckling p.g.a att några tror på trollkonster? [översättning]Varför ska den stora massan i Sverige behöva äta kött slaktat enligt islam även fast det inte är troende muslimer?[/översättning]
Citat:
Ursprungligen postat av
leksakstomten
Men då jag varit begeistrad i världen så har jag en del amerikanska polare som är extremt religiösa kristna, likt merparten utav dem är, och du hade nog inte stått ut en sekund med en hel del personer i ex usa om du visste hur djupt troende de är, om du vore så känslig mot religion, eller hatar du bara muslimer ?
Nej jag tror inte jag hade uppskattat dina extremt religiösa polare.
Du verkar ha missat den biten i religionsfriheten som ger människor rätt att slippa dravlet.
Hur gör du kopplingen från att önska slippa religiöst ritualslaktad mat till att jag hatar muslimer?
Brukar du ofta hitta på saker om människor och intala dig själv att det är sant?
Citat:
Ursprungligen postat av
Nenneno
Hoppas nu folk kan lägga av med djurplågeritjafset nu. Har man problem med det religiösa, visst (men ganska genomskinligt varför ni tycker så), men svensk halalslakt på kycklingar är inte mer djurplågeri än vanlig, som sagt.
Vad är genomskinligt med att inte vilja äta halal slaktat av religiösa skäl?
Beskriv vad du inbillar dig att beror på?