2015-03-29, 12:10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megaman9
1-70 till ju max 4-6 timmar om du nöter rätt.

Jag kör Halls of agony lvl 3 tills man kommer till butcher, sen skapar jag nytt game (I Adventure mode)

Bara att kötta dom vita mobsen och skippa elite packsen.

Tack! Det ska jag pröva. Jag har kört helt osystematiskt och bara knallat runt eftersom det blir mindre långtråkigt då - men om det går så fort som du beskriver så är det ju absolut värt det..
Citera
2015-03-29, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Lättgibbat, wudijo är ju inte direkt att hänga i granen heller..

Men ja, såklart måste man köra soj på höga grifts. DOCK, pratade vi om grift 45-46 och då funkar bevisligen unity, varför göra det svårt för sig?

Vore väldigt intressant att höra från någon som DH har clearat 48+ och hur många keys det gick åt.

Är ju så sjukt random. Vi hade två DH's i vårat "trial team". En dag fixade vi 40st lvl 49 keys till ena DH'n. Han tog 49 på tredje försöket. Nästa dag så skaffade vi 50st lvl 50 keys. Dh'n som dagen innan tog 49e på tredje försöket failade alla 50 (plus ett gäng till) försöken på 50. Den andra DH'n, som egentligen mainade barb men hade en DH för trials, skulle prova bränna lvl 50 keys med sin DH "for the lols" och tog lvl 50 på andra försöket (unburieds + stonesinger). Så det är ju så sjukt random, och mest en fråga om tålamod (om du har "skillsen" och gearet för de lvlarna), då det kan gå på 1a försöket eller så kan du bränna 100 keys utan ett bra rift.
Citera
2015-03-29, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
För mig tar det alltid typ tre dagar att levla upp till 70 när man kör solo, och vid ny säsong finns ju liksom ingen som kan dra upp en, ändå ser man massvis som är level 70 efter ett dygn - kör alla dygnet runt då eller hur fan bär ni er åt?

Nu senast körde vi act1 bounties förutom queen och någon mer, tog ungefär 5-6 timmar skulle jag säga! Då har man ju rift keys så det räcker när man blir 70 också, riktigt skönt!
Citera
2015-03-29, 18:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flandie
Nu senast körde vi act1 bounties förutom queen och någon mer, tog ungefär 5-6 timmar skulle jag säga! Då har man ju rift keys så det räcker när man blir 70 också, riktigt skönt!

Ja Queen är jäkligt trälig
Jag brukar som sagt köra solo i början för att kunna puttra på i min egen takt, men det är nog också rätt korkat...
Citera
2015-03-29, 18:55
Medlem
Återigen sitter man med ett sug efter att spela Diablo!

Har inte lirat på snart ett år och således missat en hel del den senaste tiden.

Snabb fråga: Minns att Sentry DH var helt galet när jag slutade spela. Är det fortfarande lika bra? Eller vilken klass är den "bästa" för soloplay nu?

Stort tack på förhand!
Citera
2015-03-29, 20:12
Medlem
megaman9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uniqed
Återigen sitter man med ett sug efter att spela Diablo!

Har inte lirat på snart ett år och således missat en hel del den senaste tiden.

Snabb fråga: Minns att Sentry DH var helt galet när jag slutade spela. Är det fortfarande lika bra? Eller vilken klass är den "bästa" för soloplay nu?

Stort tack på förhand!

Vänta tills Season 3 börjar om två veckor typ.
Citera
2015-03-29, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja Queen är jäkligt trälig
Jag brukar som sagt köra solo i början för att kunna puttra på i min egen takt, men det är nog också rätt korkat...
o, Körde solo munk när s2 startade. Polarna körde 4 party och jag var ca en timma efter dom till 70 , var ca 3 timmar efter dom som var snabbast till 70. Dock mer soft att sitta och tjata på TS när man pressar ..
Citera
2015-03-29, 20:56
Medlem
ImWorthlesss avatar
Munk var i s2 en besvikelse tycker jag då Gungo Gear var för hypad innan starten.
Men visst, munk är bra!
Men hypen var större än effekten

s3 kommer jag nog gå barb med Kebaben (vilket jag tror kommer hålla sig till Barb med), tror WW kommer bli intressant som tusan med nya effekten på Skull Grasp, nya bracers, Bul-Kato osv osv
Citera
2015-03-29, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
s3 kommer jag nog gå barb med Kebaben (vilket jag tror kommer hålla sig till Barb med), tror WW kommer bli intressant som tusan med nya effekten på Skull Grasp, nya bracers, Bul-Kato osv osv

You bet, kul med ny meta, om det inte händer något drastiskt innan det går live. Synd är dock att det är samma gamla visa... grym AOE, kass STD....
Citera
2015-03-29, 23:02
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Munk var i s2 en besvikelse tycker jag då Gungo Gear var för hypad innan starten.
Men visst, munk är bra!

Samma här! Har saknat WW-babben ända sedan den inte var viable längre. Det var då jag slutade lira babbe och gick över till WD.
Så den här säsongen tänkte jag nog starta babbe direkt, WW kommer bli skoj!
Citera
2015-03-30, 10:48
Medlem
DinosaurPhils avatar
Citat:
Men visst, munk är bra!

Fast Gundo utan AzTurraq är ju värdelöst. Har du dock båda items så blir det en helt annan ballgame. Kör endast Monk hela S2 och det är fan det bästa valet jag har gjort. Finns inget bättre än att blåsa en grift 46 boss (Saxtris) från 30 % till 0 med en cold bomb på 6 miljarder crit

Season 3 är det Wiz time. Ska fan bli kul att kunna spela en wiz utan att behöva köra fire setet.

Har kört en hel del på PTR för att verkligen testa wiz fullt ut och det kommer inte bli några problem att klara grift 50 (utan pylon fusket då).
Citera
2015-03-30, 11:40
Medlem
N3ss3s avatar
Blir antagligen DH för mig.

Sugen på att spela på ett nytt sätt dock, så skall väl mest testa runt med multishot och dead mans legacy. M6 är inte fel, men jag har spelat det för mycket helt enkelt och setupen är ganska tråkig. Kul att testa något där man själv gör all skada.

Droppar nats kanske jag testar ww DH, men det är inte i mina ögon jätteintressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in